Trenger hjelp ang. valg av CV=)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Trenger hjelp ang. valg av CV=)

Hei skal kjøpe meg CV høytallere etter sommerferien, siden jeg skal jobbe da. Har et rom på 20m2 ca, og vil at de skal spille bra inne her. BRA bass og trykke godt Hører mest på trance eller listepop. Skal bruke dem til å se på film og spille musikk på. Burde være bra til begge deler.. Har sett på :
    - Ve15-f
    - cls12
    - ( ljydia kitet med 2x 15" i hver høytaller)
    Hvilken av de burde jeg velge?:? Hvorfor koster Ve15-f nesten det samme som cls12? Hvem av de tror du best passer meg? Er det ljydia kitet noe å satse på?

Skal drives med en nad 372 eller en CV forsterker

Takker for svar, mvh Xaero

Intermediate cowboy bebop sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    1,427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor ikke tenke i litt andre baner en CV? Hva med Klipsch? myyyye bedre høyttalere på alle måter.

Om budsjettet ditt er ekstremt stramt så kan det være en ide med feks Klipsch Synergy F1 ( BM Audio )
    pluss en heftig subwoofer (feks SVS eller XTZ?)
    Velkommen til L-Sound!

Eventuelt PB10 om budsjettet er enda strammere.

Så kombinerer du dette med en flott srereoforsterker så har du ett mye bedre anlegg en de fleste CVfolka.

Jeg kan garantere at dette er bedre en både 12" og 15" til cerwin.

PS: du får enda mer for penga om du kjøper brukt...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nja, har mest lyst på cv fordi jeg liker bass og at det trykker bra. En kamerat en klipsch promedia 5.1 og jeg syns det låter drit dårlig iforhold til prisen. Har ikke satt på noe budsjett. Men regner med at jeg kommer til å ha ca 12-15k til rådighet=)

Det blir CV hvis jeg skal bruke så mye på anlegg. Hva er forskjellen på cls og Ve serien? Siden cls er dyrere

Intermediate CV-Gunnar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden trådstarter spør om annbefaling av CV så svarer jeg på det

Syntes du skal gå for en (eller 2) CV forsterkere å kjøre på med VE-15F
    Har ikke hørt VE-15F men har hørt og lest mye bra om de.
    Glem NAD C372 å kjøp CV amp eller Carver, LAB, Crown, Crest Audio hvis du skal ha pa forsterker. Da får du bra med trøkk

Og ikke minst: Glem det kitet fra Ljudia. Større dritt skal du lete lenge etter! Hadde selv en subwoofer med 2x15" MGR F-series før og den spilte dass rett og slett. Spilte ganske dypt men var forferdelig treg og spilte stygg bass.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg ser du vil ha CV, men det er et bra tips du får over: CV er god på bråkemusikk, men jeg synes den faller til kort på mer delikate greier, og etterhvert vil du kanskje høre på sånt også, ikke vet jeg. Jeg vil tro som de sier over at et par gulvstående Klipsch + en PB10 eller lignende, vil spille mer enn du orker på 20 m2 og også spille klarere. Eller hva med et par Dynavoice M65? Broderen min hadde før noe alá CV med dobbel 10" eller no og byttet til M65 og er superfornøyd med byttet. Mine 0.02$...

Lykke til med valget uansett!

Active CW Lover sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil du ha no som virkelig trøkker så kan du skaffe deg 1515..

Ellers har du AL-1000 da^^

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile

Har hørt at VE-series skal spille helt sykt, (har VE-12) så jeg ville kjøpt VE-15 istede for CLS-12.
    Men husk at det finnes mange andre serier ifra CV!, ikke glem det.
    AT, DC, E; LS, AL, V, CLSC, E, VS, o.s.v.
    men titt etter LS, DC, AT, VE, CLSC.
    Noen av AT begynner nok å blir gammle, dem er ifra 10-20år gammle. (dem ble produsert 87-97 trur jeg)

Intermediate Svantekiller sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    3,645
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Glem NAD C372 å kjøp CV amp eller Carver, LAB, Crown, Crest Audio hvis du skal ha pa forsterker. Da får du bra med trøkk
    .
    Om det er slik at man må ha en PA forsterker til å drive dette så kan man jo tenke seg til hvordan lyden blir
    Det er sikkert kult nå og neste år.. Men om du skal bruke surt opptjente penger så bør du vel se etter alternativer som du kan være fornøyd med i flere år ??

mitt forslag ( ser at du ønsker CV men det hjelper ikke )

QLN Artech 12
    Og en god stereo forsterker ( HK funker bra )

Da har du et anlegg som trøkker og som spiller musikk

Men uansett Lykke til med valget

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lydmessig syns jeg Classic 12 er endel bedre enn de andre cv seriene. På disse fungerer NAD 372 meget bra, men med en sterkere forsterker får du enda mer skyv (dvs, begynner du med 1 NAD 372, så kan du jo handle en NAD 272 senere).

CV VE-15 har mer BOOOM bass, uten tvil den serien som er mest "oldschool CV like". Men den låter ikke like pent som Classic syns jeg.

Clsc12 er også lettere å ha med å gjøre siden den er mye mindre enn CV 15" modellene. Jeg ville nok valgt clsc12, og fått nok power på den.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Svantekiller
    Om det er slik at man må ha en PA forsterker til å drive dette så kan man jo tenke seg til hvordan lyden blir
    Det er sikkert kult nå og neste år.. Men om du skal bruke surt opptjente penger så bør du vel se etter alternativer som du kan være fornøyd med i flere år ??
    Derfor jeg ikke annbefalte C372.
    Blir vel fort dyrt å handle MA 6.1 f.eks + forforsterker.
    Rotel og harman/kardon spiller også veldig bra ilag med CV å det til en overkommelig pris

PA amper på CV er supert! Men kan jo få en del viftestøy, men ettersom jeg har hørt så bråker ikke viftene i CV forsterkerne særlig mye.

Skal han ha fin lyd så kjøper han heller noe fra Dali, Focal, Usher osv osv...

Newcomer drake one sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja,hvorfor ikke kjøpe Focal + sub? da kan du spille musikk med høytalerne,og sette på sub når du føler du trenger bass til film. har CV V6F selv til film+12" Hellfire sub. og har Focal 705 SE til musikk.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han skriver CV i topic. Andre merker blir offtopic. Han kjenner sikkert til det andre, og syns tydligvis CV er greia for han.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    altså, blir CV ja, hvis jeg først skal bruke så mye penger på anlegg. Blir Ve12f, ve15f eller cls12. Nad c372 funker vel ? Lønner det seg å kjøpe brukt eller nytt?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xaero91
    altså, blir CV ja, hvis jeg først skal bruke så mye penger på anlegg. Blir Ve12f, ve15f eller cls12. Nad c372 funker vel ? Lønner det seg å kjøpe brukt eller nytt?
    NAD c372 funker på 12" versionene til CV (men mye vil ofte ha mer, men dette er en god start). Men til 15" verisonene må du nesten over på NAD 372+272.

Ville kjøpt høyttalerene nye iallefall, med forsikring. Mitt valg hadde blitt Cls12 pga lydkvalitet. NAD 372 har vel ikke hatt noen store svakheter, så den kan du kanskje sjekke ut brukt. Får de ned i 3000kr tror jeg.

Ikke kjøp NAD cdspillerene.. de er litt dårlige, byggekvalitet og lyd er ikke helt bra her. Men det er mitt tips. Camebridge og Marantz har gode spillere med god lyd.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    1,361
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville satset på VE-15F og den mellomste eller største CV forsterkeren jeg
    Kjøper du 12" vil du nok nesten 100% sikkert oppgradere senere til 15". Det skjer med oss alle som liker CV
    NAD C372 funker greit på 12" og nedover. Har litt lite kontroll på 15" så jeg ville uten tvil valgt en av CV ampene

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV-Gunnar
    Ville satset på VE-15F og den mellomste eller største CV forsterkeren jeg
    Kjøper du 12" vil du nok nesten 100% sikkert oppgradere senere til 15". Det skjer med oss alle som liker CV
    NAD C372 funker greit på 12" og nedover. Har litt lite kontroll på 15" så jeg ville uten tvil valgt en av CV ampene
    De cv forsterkerne, er de bare effektforsterke slik at jeg må ha en forforsterker og? For da blir det fort mye dyrere

Intermediate CV_Marius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du bør ha en forforsterker også ja om du skal kjøpe CV amp..

Jeg har selv Oberon 6.1 jeg nå på VE-12 og det funker enormt når det kommer til høytspilling og trøkk.. men cls har en mye finere lyd, mer oppløst og ikke så sped mellomtone.

Så jeg ville valgt cls, selv om dem er "styggere"

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av CV_Marius
    Du bør ha en forforsterker også ja om du skal kjøpe CV amp..

Jeg har selv Oberon 6.1 jeg nå på VE-12 og det funker enormt når det kommer til høytspilling og trøkk.. men cls har en mye finere lyd, mer oppløst og ikke så sped mellomtone.

Så jeg ville valgt cls, selv om dem er "styggere"
    Må jeg ikke ha en forforsterker? fungerer det uten?

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    26
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må jeg ikke ha en forforsterker? fungerer det uten?
    ?:-?

Newcomer cv-arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du bruke MA oberon 6.1 eller pa forsterker trenger du forforsterker ja!
    Jeg har forøvrig en Carver PXM 900 på 2x300w i 8ohm til salgs, skulle dra VE15f mer enn godt nok Send PM hvis du er interessert Hadde tenkt meg ca. 4500 for den!

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •