Audiovector KX

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Intermediate PiXeL sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Audiovector KX

Noen som har erfaring med disse høyttalerene som bakkanaler?
    Lurer litt på om jeg skal kjøpe meg disse, men kommer meg ikke inn til Oslo for å prøvelytte.

Noen som anbefaler/ ikke anbefaler disse?

Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fordelen meed disse er at de bare er 10 cm dyp, og på så måte passer de utmerket inn i et stuemiljø.
    Noe som også er kriteret mitt ved handel av bakhøyttalere. :-)

Expert Anfield sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    8,888
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har CX, men den er jo omtrent identisk.

Den er smal, lekker og gir detaljert og god lyd. Den har god spredning, men du finner nok bakhøyttalere som har et større og mer kontant lydtrykk. 4 av disse bak hos meg evner i hvertfall å skape romfølelse, noe jeg verdsetter hos meg.

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Snoker innom profilen din å titter litt jeg, Anfield. :-)

Edit: da har jeg tittet litt. :-) Virket jo greie i størrelsen. Fire blir nok litt for mange i stuen min, men to ser ut til å passe fint, størrelse messig i allefall.

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte et par Audiovector KX i dag. Og kjenner en følelse som minner meg om julaften da jeg var bitte-bitte-bitteliten!

Valget sto til slutt mellom KX og B&W DS6 S3. Utslagsgivende for meg var størrelsen, og da spesielt dybden på høyttalerne.KX er langt mer diskret, noe som er vesentlig for meg. Tror heller ikke de står noe tilbake lydmessig.

Det morsomme er at jeg undervegs i prosessen også har revurdert planene for frontrekka. Etter diverse lytterunder har jeg vært sikker på at jeg en gang kommer til å investere i 603-serien. Etter å ha lest mye vakkert om Audiovector er jeg svært ivrig på å få en lyttetest av de mest aktuelle modellene....

...Denne investeringen kommer til å ta tid....

Men DU VERDEN som jeg gleder meg til helga - når KX-ene etter all sannsynlighet dukker opp! Da blir det sene nattetimer er jeg redd!

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du får holde meg oppdatert på hvordan resultatet blir lydmessig. :-)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PiXeL
    Du får holde meg oppdatert på hvordan resultatet blir lydmessig. :-)
    Kan alltids slenge inn førsteinntrykket :-D

Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    2,709
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spank you!, :-)

Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kjapp vurdering etter å ha kjørt et knippe DVD-er og musikk-DVDs gjennom mine nye (ennå ikke innspilte) Audiovector KX.

Kort oppsummert er det rett og slett wow.

Høyttalerne gir en helt suveren romfølelse, og lukker du øynene er er det til tider umulig å peke ut hvor høyttalerne faktisk er i rommet. Overhodet ikke antydning til direktestrålt lyd. I tillegg går høyttalerne overraskende dypt. Ikke vant til det fra mine bakhøyttalere fra langt tilbake i tid.

Lyden er like mye rundt deg som bak deg, og jeg er ganske enkelt strålende fornøyd.

Som med alt annet AV-utstyr kommer også KX selvsagt best til sin rett når DVD-materiellet er av god kvalitet. Åpningsscenene i "Redd menig Ryan", og Pink Floyds "Pulse" er blant det jeg testa høyttalerne med, og begge ga en ny seer/lytte-opplevelse for min del. Generelt er jeg skeptisk til 5.1-lyd på musikk, men i "Pulse" er deler av musikken kodet elegant til bakhøyttalerne. Helt strålende.

For min egen del synes jeg det er nok å bruke 4500 kroner på bakhøyttalere. Men jeg er redd for jeg aldri kommer til å angre )

Synes også det er en fordel at KX fysisk er liten, og ikke bygger mye ut fra veggen, slik en del andre konkurrenter har en tendens til å gjøre. De er pent anonyme (jeg har hvite KX mot hvit vegg), og tross beskjeden størrelse (omtrent som et A4-ark) gir de på den andre siden stor lyd.

Eneste minuset er litt "billige" metalljumpere mellom de to terminalparene på baksida. Skal du veksle mellom dipol/vanlig mode på disse, må du også fysisk av med brokoblingen. Her har B&W DS6 en langt mer elegant løsning.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •