Valg av høyttalere til hjemmekino

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 17 av 17
    Newcomer paja sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høyttalere til hjemmekino

Skal snart gå til innkjøp av hjemmekinoanlegg til stua mi. Men jeg kunne trengt litt input på hvilke høyttalere som kan lønne seg å kjøpe i prisklassen opptil ca 4k (for fronthøyttalerne).

De jeg har kikket litt på så langt er Dynavoice M65, Dynavoice Definition DF5 og QLN Artech 6 eller 8. Dynavoice M65 er jo omtalt i uttallige threads, men syns det er litt dumt at man ikke får kjøpt matchende center i norge. Har ikke funnet så mye omtale av QLN Artech, men det lille jeg har sett har jo virka positivt.

Skal kjøre det på en Pioneer VSX-AX2AS forsterker siden jeg får den rimelig. Og skal supplementere det med en SVS eller XTZ sub etterhvert så bassen er ikke det viktigste. Kommer hovedsakelig til å bli brukt til film, musikk er ikke hoved prioritet. Stua det skal stå i er også ganske liten.

Håper å få noen innspill på disse høyttalerne og er åpen for andre forslag Brukt er også et alternativ hvis jeg kommer over noe. Vil helst ikke legge særlig mer enn 4k i fronter though.

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har hørt både artech 6 og 8 på en h/k 970 og det låt rocket, rett å slett rocket.

utrolig god punch i bassen på 6 og overraskende mye bass i 8, nesten helt rått for å si det sånn:P

når jeg satt dær var det ialfall slik at jeg foretrakk artech 6 fremfor 8 pga jeg har gått litt bort fra bass. var på en måte sånn at man fikk litt mere ut av mellomtonen på artech 6 enn 8.

sitter selv å vurderer om jeg skal kjøpe m65 som høyttalere å ha i mellomtiden til jeg får spart opp penger til ønske høyttalerne.

mvh
    stian

Intermediate OKKing sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    661
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først - Velkommen til forumet!!!!

Ser ut som et vettugt oppsett du har skissert der. Med det budsjettet så er handlingrommet begrenset - og da fremstår dette som et bra valg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sett en del folk blitt anbefalt disse høyttalerene i den prisklassen du nevner: DALI Concept 6 Høyttalere
    Har ikke hørt dem selv, men den tipset til Xanakor ser jo ut som et sikkert kort i tilfelle.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med Klipsch RB-61?

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

angående Dynavoice

Jeg har tidligere annbefalt en kammerat av meg kjøp av dynavoice m65 som hjemmekino annleg og han er mildt sagt stor fornøyd. Jeg var hos ham i går kveld og testet annlegget litt, og optimaliserte det litt nå som alt er spillt inn, han har et sett m65 og proson senter og surround som utseende messig ser helt likt ut, kan ikke si jeg kan høre forskjelld ved film spilling heller og langt mindre ham.

Han har det hele koblet til en Yamaha reciver og spiller musikken på en rimlig Yamaha DVD spiller til 1500,- jeg koblet ut subben (en XTZ 12") og tok en test av hva kun M65 klarte å prestere og jeg må si jeg var positivt overasket nok en gang, jeg kunne lett få det til å riste i huset og spille "party" høyt men ved mer moderate lydnivåer få det til å låte meget bra.

Jeg har fått noen demoer av Qln tidligere og syns det er en ganske annen type høytalere når det gjelder måten å spille på, mer bass i dem, men de er mindre crispe i mellomtonen og mer avslappet i diskanten.

Det blir som alltid til slutt en smakssak, i stereo ville jeg nok kanskje hatt Qln men i hjemmekino så hadde jeg valgt Dynavoice. Hadde jeg veklagt en finere spillestil og mindre volum så hadde jeg gått for den nye dynavoice serien (Definition) heter vel den.

(husk en god subb i hjemmekinoen )

Newcomer paja sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av OKKing
    Først - Velkommen til forumet!!!!
    Takk takk

Sitat Opprinnelig postet av lurer
    Har sett en del folk blitt anbefalt disse høyttalerene i den prisklassen du nevner: DALI Concept 6 Høyttalere
    Har faktisk ikke tenkt på Dali sine rimeligere høyttalere, så burde ta en lytterunde på de også ja.

Sitat Opprinnelig postet av AjSelj
    Jeg har tidligere annbefalt en kammerat av meg kjøp av dynavoice m65 som hjemmekino annleg og han er mildt sagt stor fornøyd. Jeg var hos ham i går kveld og testet annlegget litt, og optimaliserte det litt nå som alt er spillt inn, han har et sett m65 og proson senter og surround som utseende messig ser helt likt ut, kan ikke si jeg kan høre forskjelld ved film spilling heller og langt mindre ham.
    Har sett på den pakka fra surround.no, men har bare ikke vært sikker på hvordan proson sin lydsignatur matcher m65 frontene. Er jo absolutt et alternativ det ja. Ser at surround.no har fått resten av Dynavoice Challenger serien på hjemmesiden også, men selvfølgelig ikke C-5 centeren i sort.

Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Hva med Klipsch RB-61?
    Har sett endel på Klipsch også men det blir fort litt dyrt siden jeg nesten må ha stativer til høyttalerne i tillegg, hvis jeg ikke finner noe brukt da.

Får ta en hørerunde på QLN også, men det er kanskje mer en "partyhøyttaler"?

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan gå god for M-65'ene. Dem er jeg sikkelig fornøyd med! Jeg byttet
    dem ut mot noen Dali AXS-8000. Var mer punch i dali'ene, men manglet mye
    på mellom registeret. Der gjør dynavoice'ene en kjempe jopbb.

M-65'ene tror jeg ikke vil være ett dårlig kjøp om du skal bruke dem som hjemmekino eller i stereo.
    Bare fiks en SVS eller XTZ sub, så har du det du trenger

Lykke til :-)

Newcomer paja sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja det heller nok litt mer mot M65 enn Dali. Da får jeg også lagt litt mer penger i en god sub.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Klipch

Jeg må nok innrømme at jeg liker den nye Klipch 62 og 82 men de koster også vesentlig mer enn de høytalerene du ser på nå, Dynavoice er nok ikke det dummeste du kunne kjøpe nei

Intermediate Xinhua sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,103
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finn deg noen brukte Dali Blue 8008, 6006. Da får du høytaler for penga. 8008 har eg selv, og det er noe av det råeste til den prisen vil eg si. Har ikke hørt QLN 8 eller 6, men hørte 12 og de spilte noe lunde likt som 8008.
    M65 virker og som ett godt kjøp.

Newcomer paja sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har også fått tilbud om å kjøpe Infinity Beta 50 + C360 center brukt. Så da er jo det også et alternativ

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

et alternativ

Er jo det, men jeg syns personlig ikke at de nye infinity skanene har imponert noe særlig, Liker bedre Dynavoice da gitt og det skal vel godt gjøres å få det billigere enn det.

Får vise oss hva det blir til da.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M-65!

Jeg har dynavoice M-65 og anbefaler dem på det varmeste tålig billige og veldig vellydene! Jeg digger dem =)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Psb

Image serien.

Anbefales på det varmeste.:-D :-D :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Smile hjemme kino

Det er jo utrolig masse bra bukt og få kjøpt da! Jeg ha akkuratt kjøpt B&W 604 front og B&W cc6 center psb image 2B bak og denon 3800 for 4100.- spiller meget bra!!! Skjekk på nettet du og få mye for pengene dine!

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av svinwe
    Det er jo utrolig masse bra bukt og få kjøpt da! Jeg ha akkuratt kjøpt B&W 604 front og B&W cc6 center psb image 2B bak og denon 3800 for 4100.- spiller meget bra!!! Skjekk på nettet du og få mye for pengene dine!
    Stemmer det. Jeg kjøpte det jeg har brukt for 3000,- (se signatur minus svs sub og dvd spiller)
    Nå trenger jo du ikke kanskje fullt sett men likevel er bruktmarkedet bra for lave busjetter. Så bare recieveren min (eller tisvarende NAD) til nesten 5000,- på bruktmarkedet i går tror jeg det var. Så hvis en er heldig finner en komplett sett til de samme du vil betale for frontene nytt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •