Er Dynavoice oppskrytt? - Side 5

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 81 til 100 av 106
    Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Når det gjelder Dynavoice og QLN så er dette klart merker som er elsket og hatet. Elsket av de med smal lommebok som blir overrasket over hvor mye de faktisk får for pengene. Hatet av de med tjukk lommebok og fordommer mot billig kina produkter.

Et tips for de som er ute etter f.eks QLN eller Dynavoice. Ta en titt på de tilsvarende Proson modellene! De har i de fleste tilfellene identiske delefilter og elementer samt konstruksjon men til en hyggeligere pris (antagelig ikke lavere enn dynavoice). (Proson,Dynavoice og QLN er eid av samme firma)

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg mener du får fryktelig lite for pengene ved å kjøpe Dynavoice, Proson og QLN sammenlignet med andre høyttalere.
    Krix, Xavian, Dynaudio, Dynabel med flere leverer betraktelig mye mer lyd for pengene med sine rimelige modeller enn det de tre førstnevnte merkene gjør.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har kombo'n M65, C6 og S6. Må innrømme at de første ukene ikke var imponerende akkurat. Skrallt og kanskje litt skarp. Var overrasket over at andre på forumet brukte +4db innstillingen på M65.. Syns dem var så "skarp" i starten at jeg bruke dem på -4db.. men ville gi dem litt tid før jeg gjorde opp noen mening om dem....

Nå etter gjevn bruk i 3-4 mndr, er historien en annen. Mine står også i +4db, og spiller skinne av pølsa (fritt sitert; Jan Erik Larsen). Forsterken min er ikke den kraftigste i verden, men blir avlastet ved den interne delefiltret ved 80Hz, hvor en XTZ W12 tar over(denne spiller ihvertfall skinne av pølsa!!! OMG!). Har hatt en del folk innom på demo av "low-budsjett-hjemmekinoen" de siste ukene, og alle er imponert. Nå skal det sies at jeg har hentet både Dynavoice (5.0) settet og XTZ'n over grensen (brukt poste-restante), så hele sulamitten kommer på knappe 9.000,- (dvd m/hmdi, surround-amp, 5.0 Dynavoice og XTZ'n (og kabler).

Har også testet M65'ene på 2kanals anlegget (Teac drivverk, DP dac, DP pre, DP amp) og det sparka en del fra enn med Pioneern, MEN dette var før Dynavoicene virkelig slapp taket, så burde kanskje ta en runde til i naborommet

mvh Kai

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Jeg mener du får fryktelig lite for pengene ved å kjøpe Dynavoice, Proson og QLN sammenlignet med andre høyttalere.
    Krix, Xavian, Dynaudio, Dynabel med flere leverer betraktelig mye mer lyd for pengene med sine rimelige modeller enn det de tre førstnevnte merkene gjør.
    Nå er Dynaudio ikke sammenlignbart med de overnevnte merkene(Proson, Dynavoice og QLN). Syntes det blir litt for dumt å sammenligne høyttalere med dønn ulike prisklasser. Ikke meningen å være sarkastisk på noen måte, men jeg sammenligner ikke Dynavoice med Dynaudio, Xavian og Krix. Syntes det bare blir for dumt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    158
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig tråd dette her. Har fullt surroud sett av Dynavoice selv og har naturligvis noen meninger om temaet.

Oppskrytt er en interessant beskrivelse, som jeg ikke deler. Hvis man tar betrakning PRIS noe de fleste gjør når de omtaler Dynavoice, så er du klin gal i topplokket om du kaller høytalerne oppskrytt. Og de fleste jeg har hørt snakke om disse høytalerne, inkludert lyd og bilde påpeker jo dette, at i forhold til PRISEN så er dette en meget god høytaler. Og det syns jeg tilogmed objektivt at man vanskelig kan være uenig i.

At det finnes bedre høytalere er en annen forutsetning selvfølgelig.

Jeg har til nå hørt Genexa høytalere med to ti tommere, dali rød serien med 2 6,5 toms bass, kompakte surround anlegg og mine egne Dantax høytalere som var mine første.

Dynavoice høytalerne jeg har nå har sine pluss og minussider. Sammenhengen i høytaleren, dvs koplingen mellom diskant, mellomtone og bass er på linje med det jeg har hørt i dali høytalerne til min stefar.
    Midbassen er kanskje 5-10% dårligere enn i daliene.
    Dybpassen er bedre men ruller litt av med høyere volum.
    Jeg spilte nemlig dynavoice høytalerne (m65) på samme forsterker og cd spiller som dali høytalerne, som i sin tid kosta 6000 og dette var i 97 så det er klart det var en relativt "dyr" høytaler på sin tid i forhold til m65.

Både min stefar og jeg var enige. Han ble imponert, og han er kresen på lyd. Hans dali høytalere er på en måte det som har blitt min referanse som jeg syns høres utrolig bra ut, og da først og fremst midbass og hele spekteret fra mellomtone til diskant. Knallbra på blues og pinkfloyd, dvs det han hører mest på.

Likevel var musikken nesten like underholdene å høre på, på samme anlegget med dynavoice høytalerne mine. Det var nesten så de var bedre, såpass bra presterte dem. Kan man da kalle høytalerne oppskrytt? Når to objektive mennesker (jeg var i utgangspunktet skeptisk til at de kunne måle seg med daliene) har problemer med å bestemme seg hvilke som er best og prisen er halvparten?

Nei langt ifra. Daliene kosta 6000 i 1997 og dynavoice m65 kosta 2500 i 2006. Vurderer man inflasjon(prisstigning) blir forskjellen enda større. Likevel var lydforskjellen etter mine øre ikke 270% (sånn ca) som prisen burde tilsi. Jeg ville heller hatt daliene om jeg kunne velge (gitt at jeg hadde sub, dyna ga mer trykk).

Dynavoicene sliter etter min mening med med litt i alle registere. Men til prisen er det latterlig å henge seg opp i det.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Denne sammenligningen blir for dum! Hva har de sistnevnte merkene du lister opp å by på når en feks kun har 2000kr? Jeg fikk komplett og nytt Dynavoice Magic sett (F6 serien) til 1500kr inkl frakt. Slå den! Ellers ligger vel dette settet på ca 2000kr...

Så jeg mener man får fryktelig mye for pengene med dynavoice. Merkelig ord valg du har også, fryktelig lite?

Vel det er jo fredagskvelden...

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Han mener vel at f.eks VW Passat eller Opel Vectra er håpløst dårlig valg når man får biler som Jaguar S-type og Mercedes S-klasse.

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice F6 er ikke oppskrytt. Jeg har 2 par i sort stående her kjøpt i to svake øyeblikk.

Men; Faktisk så er det slik at på enkelte listepop sanger så foretrakk jeg F6 fremfor SA1750. Så understreker jeg "på enkelte sanger".

Til noen hundrelapper så spiller F6 svært bra, gitt at man plugger den ene porten bak. Da kommer mellomtonen mer frem (dvs. mindre bass).

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har delt et par hjemmestrikkede ullsokker i 2 på langs og rullet dem sammen og lagt inn i samtlige 4 bassporter (2 på hver høytaler) og dette gjorde susen... Er så fornøyd med anlegget mitt både til film og musikk. :-)

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tette begger portene på hver høytaler jeg også, syns dette gir best lyd. Strammere bass og mindre boooom...

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FSHelgeland
    Jeg har delt et par hjemmestrikkede ullsokker i 2 på langs og rullet dem sammen og lagt inn i samtlige 4 bassporter (2 på hver høytaler) og dette gjorde susen... Er så fornøyd med anlegget mitt både til film og musikk. :-)
    hehe... dette har faktisk jeg også gjort. Skulle bestille skumpropper når jeg bestilte HT'ene, men de var selvsagt fri akkurat da. Får bytte ut ullsokkene ved en senere anledning :P

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

vocal

Hadde et sett med Dynavoice F6 men ble lei den overdrevne fremheving av vocal på en del plater...prøv å hør på Joss stone sitt the soul session cd, vocalen blir plagsom høy..det ble rett å slett feil for meg---->fikk så et par med M65 billig, joda bedre bass, større lyd, mere dynamikk og morro med ac dc i cd skuffa., men det var i starten...etter en stund ble jeg lei den "sprøe" toppen og utflytende bassen og ble lei og klar lyden.Fikk solgt m65 og sikta mye høyere da jeg fikk tak i audio pro sine avantek nine grise billig brukt....har hatt de lenge nå og koser meg virkelig med Joss Stone igjen:-D

PS:vet det er rått parti og sammenligne høyt til 17 000 mot F6 og m65

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddbass
    Hadde et sett med Dynavoice F6 men ble lei den overdrevne fremheving av vocal på en del plater...prøv å hør på Joss stone sitt the soul session cd, vocalen blir plagsom høy..det ble rett å slett feil for meg---->fikk så et par med M65 billig, joda bedre bass, større lyd, mere dynamikk og morro med ac dc i cd skuffa., men det var i starten...etter en stund ble jeg lei den "sprøe" toppen og utflytende bassen og ble lei og klar lyden.Fikk solgt m65 og sikta mye høyere da jeg fikk tak i audio pro sine avantek nine grise billig brukt....har hatt de lenge nå og koser meg virkelig med Joss Stone igjen:-D

PS:vet det er rått parti og sammenligne høyt til 17 000 mot F6 og m65
    Setter du høye krav til lyden så kjøper du ikke Dynavoice. At man får et par F-6 til under tusenlappen på netthandelen sier seg selv at dette er langt i fra hi end lyd.

Jeg kan godt ha et par koblet opp mot T-amp og stasjonær pc i loftstua, for der er det ikke så nøye med "svulmende bass og en tanke anelse sprø diskant forbunnet med en litt overdreven høy mellomtone som ikke harmonerer med øvre bassområdet i samspill med lavre mellomtone".....

Når jeg skal sette med ned å kose med med godlyd så spiller jeg på langt dyrere annlegg og høyttalere.

Alt til sitt formål, og de som setter høye krav til lyd og analyserer lydbildet opp og i mente, kan egentlig la Dynavoicedebatten ligge.
    Du får hva du betaler for. Sånn er det bare.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og unge Tigerberget har selvfølgelig testet andre Dynavoice produkter også? Neppe........

og man får faktisk ikke alltid det man betaler for heller.........

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    og unge Tigerberget har selvfølgelig testet andre Dynavoice produkter også? Neppe........

og man får faktisk ikke alltid det man betaler for heller.........

Unge og unge...takk for kompliment, men jeg nærmer meg 36.

Jeg mener du får alltid det du betaler for.
    Ellers så hadde du vel ikke kjøpt produktet?

Ser at du skriver "659 og M65 spiller veldig godt, rent og klangfullt sammen" så da trenger jeg vel ikke å teste disse da......

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    å, du vet - det finnes dessverre noen overivrige selgere og noen smånaive kjøpere som da kommer hjem med produkter som både er overpriset og overvurdert.

Du må gjerne komme hjem til meg og høre på M65 sammen med 659. Det er mange iørefallende gode opplevelser med dette oppsettet. Men jeg aner en smule ironi i svaret ditt og at du ikke er helt fornøyd med ordvalgene mine. Deg om det - kom og hør den siste FIM CD'en min så skal du få deg en fin opplevelse av lydleveranse

ps! 36? ja, bare barnet da i forhold til meg

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er overbevist om at du er meget fornøyd med dine M65 høyttalere, og jeg finner selv mye spillerglede i mine F-6 høyttalere.
    Dog stiller jeg høyere krav når jeg skal innrede min dedikerte hjemmekino til våren.
    Jeg hadde sikkert klart meg med Dynavioce, rund baut, men jeg vil legge litt mer sjel og opplevelse i mitt oppsett.

Dynavoice kommer til kort mot langt dyrere høyttalere uansett hvordan man vrir og vender på det.
    Man må til slutt inngå et kompromiss med seg selv.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HiFi-center kjeden tok faktisk inn noen M65.
    En av butikkene jeg var inne i sier at salget gikk sånn passe bra men at de nok ikke kom til å ta inn flere.
    Tro om det kan ha noe med lite avanse å gjøre?
    "Hei, jeg skulle hatt noen høyttalere. Har du noen gode, men rimelige?"
    "ja, vi har noen Dynavoice til xxx, men jeg ville nok anbefale disse Superduperekstraordinæremedekstremgodfinishogmasse blablabla til kr xxx istedet"
    (underforstått: jeg tjener dobbelt så mye på å selge de dyrere enn Dynavoice sakene....)

Regner med at du alltid fly buisnessclass på dine flyreiser - man må jo til slutt inngå et kompromiss med seg selv

Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    HiFi-center kjeden tok faktisk inn noen M65.
    En av butikkene jeg var inne i sier at salget gikk sånn passe bra men at de nok ikke kom til å ta inn flere.
    Tro om det kan ha noe med lite avanse å gjøre?
    "Hei, jeg skulle hatt noen høyttalere. Har du noen gode, men rimelige?"
    "ja, vi har noen Dynavoice til xxx, men jeg ville nok anbefale disse Superduperekstraordinæremedekstremgodfinishogmasse blablabla til kr xxx istedet"
    (underforstått: jeg tjener dobbelt så mye på å selge de dyrere enn Dynavoice sakene....)

Regner med at du alltid fly buisnessclass på dine flyreiser - man må jo til slutt inngå et kompromiss med seg selv
    Hehe, jeg ser den, men Knut på Hifi-centeret vil jo alltid selge deg det dyreste.
    Jeg skulle kjøpe en rimelig scart en gang til 5-600kr, men han så helst at jeg kjøpte en på "tilbud" til 3000,-......

Ang flyreiser så har jeg kost meg på "Braathens back" mange ganger....

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tigerberget

Ang flyreiser så har jeg kost meg på "Braathens back" mange ganger....
    Nettopp - point taken. Du får levert "varen" men da til en mye mere behagelig pris.....

Side 5 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •