Er Dynavoice oppskrytt? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 61 til 80 av 106
    Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    som jeg sa tidligere i tråden så spiller Dynavoice meget bra til prisen, men når man begynner å sammenligne de med litt dyrere høyttalere så har de ingen sjangs. De blir forbikjørt på alle områder.
    Jeg ville heller sagt; endel dyrere!
    Nå spikker jeg selvsagt fliser, men mtp at Dynavoice gjerne sammenliknes med høyttalere i 5-6tusenkroners klassen, er det vel riktigere å si "endel"?
    Ellers må jeg si meg enig i hva som ellers blir sagt; de spiller forbløffende godt til prisen!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool De er FAKTISK IKKE det

jeg har m65'ene, og må si jeg er imponert!
    men de er jo veldig avhengige av ampen som brukes, at den har en karakter som får frem godsakene.
    etter mye prøving og feiling med forskjellige løsninger, er jeg rett og slett vanvittig fornøyd med dem.
    bruker en adcom pre og en gammal sony v-fet som power. og det virker som det på ett eller annet vis får fram dynamikken og go'lyden i kassene. det er gøy å høre på musikk igjen, synes jeg!
    det er selvfølgelig mye som sikkert låter mye bedre, men det blir bare tull å mene
    at m65 ikke er en god høyttaler. de er nok ikke sofistikerte, men de er allsidige.
    DET er det ikke alt som er!!! bare tæmme folk som gidder å disse en så åpenbart kul kasse!!!!! betalte 2000,- inkl frakt horten-fredrikstad og båret opp til døra mi.
    60 kg lyd. Bra Deal det!
    Men skulle gjerne hatt noen tips på noe annet fett å lytte til og, som er forholdsvis rimelig!noen forslag på hva som er det beste kjøpet for si.. 6000 spenn, eller no?

Intermediate
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    862
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    interessant diskusjon det her
    jeg har selv f6(faktisk full surround med bare dynavoice) og er forferdelig fornøyd med lyd/pr krone!
    har flere kamerater som har blitt overrasket over hva f6 presterer i forhold til pris.
    men selvsagt,hadde jeg kjøpt HT til 5000 kr paret så hadde det jo blitt noe helt annet, det skjønner alle.
    oppskrytt vil jeg ikke si de er,men heller ikke verdens beste, men ett fryktelig bra alternativ til mannen i gata som ikke har 100k og svi av på lyd.
    som trådstarter skriver at de låter dårlig på elektronikk mange ganger deres pris, blir som og sammenligne ei boble med en ny touareg,håpløst.men kan for hver sin eier framstå som noe utrolig bra i forhold til forventinger ved innkjøp.

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

klart det

Jeg har kjøpt annlegg for begjente av meg mange ganger og de som ville gjøre det billigst mulig sitter i dag med Dynavoice.
    Ingen av dem klagde for oppsettene de fikk for henholdsvis 6000,- og 12,000,-
    (det ene av dem var stereo med Cambridge audio elektronikk og det andre en surround løsning med Yamaha elektronikk og XTZ subb).

Kan trygt si at de var ved begge annledninger overglade for oppgraderingen de de tidligere satt med sony kompakt annlegg som nytt kostet rundt 5k og surround til 9000+ som var av typen "plastik kompakt".
    Siden det i all hovedsak dette som er alternativet for kunder som kjøper Dynavoice så er det suverent beste alternativet for pengene (som jeg er kjent med vel å merke!!)

Selv har jeg hatt dem men vil gjerne legge litt mer penger i det og da får man jo bedre saker også.

Nå begynner vel denne diskusjonen å ende med at alle er enige... eller hva?
    får knapt mer lyd for tusenlappen og man er enige i at man får bedre om man legger i noen lapper til. :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    30
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har selv Dynavoice F6, disse bruker jeg som bakhøyttalere nå etter litt sammenligninger med mine Mission 782,

Mission HT'ene mine spiller klart mye bedre på Klassisk, rock, blues og "god" musikk... Mens F6'ene blir morsomme å bruke hvis jeg har planer om å høre på litt "dunkdunk"-musikk, trance, techno og lignende som trykker litt mer. Her feiler mission til sammenlgning.

Ellers er jeg greit fornøyd med f6'ene. fikk dem for 880,- inkl. porto halve landet langs på netthandelen, så jeg sitter igjen med et greit smil ang. dette kjøpet.

(kjørte disse testene med pioneer vsx-1016)

Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice eller Qln?

Leser mye skryt av Dynavoice her.
    Siden jeg står på trappen til å kjøpe meg et par rimelige fronthøyttalere i et stereoppsett, muligens utvides til surround etterhvert.
    Lurte jeg bare på om noen har noen meninger, anbefalinger angående Dynavoice f6 opp mot feks. Qln Qubic, eller M65 - M85 opp mot Qln Artech 6 og 8?

Var innom Hificenter i Tromsø å lyttet til Qln Artech 8 på en HarmanKardon forsterker, en kjempehøyttaler til prisen. Spillte høyt med mye trøkk i, samtidig som den låt klar og fin.

Hva velger man? Hører jo mest på rock og metall, men med innslag av musikk som Cash, Steely Dan.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du likte Qln Artech 8 og syntes denne funkte bra til ditt formål ser jeg ingen grunn til å ikke kjøpe den. Du kan jo be om å få høre forskjellig type musikk i butikken.

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Pussig tråd... Burde dere ikke heller diskutere om Lyd& Bilde er til å stole på?
    (virker ut i fra tråden at det stammer fra dem?)

Jeg tror omtrent alle som har holdt på med HiFi en god stund og har har hørt mye i mange prisklasser tar bladet veldig lite seriøst. Det er et blad for annonsører.
    Hvorfor ikke ta lyd&bilde seriøst !!! er blandt annet et par guruer her på forumet som har kommet med mange supre råd og masse hjelp som har testet produkter for lyd&bilde,gutter med skikkelig peil på hifi og hjemmekino

Intermediate eddie sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    3,690
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

guttungen er 10 år gammel og har hatt en del gamle høytalere på rommet sitt som han har arvet etter meg og må bare si jeg ble sjokket over lyden i f6 da jeg fra før av har dårlig erfaring med proson,eltax og lign høytalere,tror faktisk disse kan sammenlignes med enkelte merker opp til 4-5000

Intermediate Tigerberget sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,803
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kjøpte 2 par F-6 på Netthandelen. Ett par for å gi til mine foreldre i julegave, og ett par for å teste selv hvordan de spiller.
    Er meget imponert i forhold til prisen man betaler, og det er gøy å teste ut at man kan få tak i et anlegg til under 2000,- som spiller sjorta av mange minianlegg fra elkjøp og expert.

Trådstarter må ikke tro at disse høyttalerne forsvarer å brukes på 50.000,- kroners foresterker og anlegg. Da har han missforstått.

Jeg kjøpte mine av ren nyskjerrighet for til vanlig så hører jeg på Mentor 6 og da snakker vi klasseforskjell.

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er en liten stund siden jeg har vært her inne og skrevet noe, men nå må jeg vel si noen ord. Når jeg skulle oppgradere fra mitt gamle " alt i et surround-anlegg" et Pioneer som faktisk en gang i tiden kostet 8000 så hendvendte jeg meg her på forumet. Etter en del frem og tilbake så endte jeg med en brukt Yamaha-receiver kjøpt av DevilEJ her på forumet, et par F6 i front og Proson 51 og 52 RR som center og satelitter, samt en Proson 8" sub. Etter litt prøving med plassering, latt Yamahaen ta seg av innstillingene samt pakket hjemmestrikkede ullsokker i bassportene så låter det utrolig bra. Får kommentarer fra de som er innom over hvor bra lyden er. Det spiller bare himmelsk, jeg er fornøyd og kona er fornøyd kan det bli bedre? Funke bra på film gjør det også, utrolig bra faktisk. Nå må jeg jo presisere at sammenligningsgrunnlaget i min stue er nevnte alt i ett anlegg, men det hjelper ikke... Nå er det artig å høre musikk igjen og det er artig å se film hjemme igjen. Jeg var ikke villig til å bruke stort mere penger på anlegg en det jeg har gjort nå, og tror ikke jeg kunne fått noe bedre for den prisen som jeg har betalt. Tviler faktisk også på at jeg hadde fått noe som jeg hadde syntes var mye bedre om jeg la i 5000.- til.

Så vil jeg si at jeg er ikke helt uten referanser selv om jeg ikke har hatt dyrt og bra selv. Var for et års tid tilbake og lyttet til høytalere for min eldre bror, det endte med kjøp og han er storfornøyd. Det som da ble kjøpt var et par Sonus Faber og ja, jeg hører da forskjell på F6 og disse klassehøytalerne. Dog så er ikke jeg villig til å legge i det som trengs for å få noe bedre, og hvorfor skulle jeg det all den tid da jeg fryder meg over lyden?

Til slutt, er F6 oppskrytt? I mine øyne og ører. Nei helt klart ikke, selv om L&B og folk her inne ga meg høye forventinger så har de innfridd til fulle. Kanonkjøp som jeg gleder meg over hver eneste dag.... Phuuuh...

Active norcane sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAr testet både M65 og F6. Synes de er absolutt ikke oppskrytt.
    Synes de spiller utrolig bra til til henholdsvis 1990 og 1000 kroner. Synes for engang skyld at du får det du betaler for og da i positiv betydning:-D
    Anbefales...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hm

Sitat Opprinnelig postet av norcane
    HAr testet både M65 og F6. Synes de er absolutt ikke oppskrytt.
    Synes de spiller utrolig bra til til henholdsvis 1990 og 1000 kroner. Synes for engang skyld at du får det du betaler for og da i positiv betydning:-D
    Anbefales...
    Som sakt er vel stort sett alle enige her.

Har selv også hatt begge disse høytalerene, med forskjellig elektronikk fra Cambridge, Denon, Midgard, NAD, Yamaha, HK og Rotel.
    I prisklasser fra 2k til 35k for hele systemet.

Gode høytalere til prisen ingen tvil om det.

Intermediate goldeneagle sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    971
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    da kan jeg også legge til at jeg kjøpte m65 for broren min. hadde også hørt masse skryt om disse før jeg testet dem, og jeg må også si at jeg ble imponert over hvor bra disse spiller i forhold til prisen. fikk dem for 2k inkludert frakt hjem til meg

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

center kjeden

Sitat Opprinnelig postet av goldeneagle
    da kan jeg også legge til at jeg kjøpte m65 for broren min. hadde også hørt masse skryt om disse før jeg testet dem, og jeg må også si at jeg ble imponert over hvor bra disse spiller i forhold til prisen. fikk dem for 2k inkludert frakt hjem til meg
    Center kjeden hadde dem til 1698,- eller noe en stund, hadde igjen noen få par når jeg var der torsdagen.
    Måtte hente mine selv for å få dem til 2000,- men men.

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror dem har igjen 2 eller 3 par M-65 på HFC i Porsgrunn om noen i nærområdet skulle hatt seg et par. Blir lønna bra denne mnd, så skal jeg prøve å kjøpe meg et par som "vente" høyttalere til jeg får rå til noe bedre som skal inn i den fremtidige kinoen som jeg har store planer om.

Broren min har disse, og dem spiller overbevisende bra MHT prisen. Så jeg skal iallefall ha meg et par!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eddie
    Hvorfor ikke ta lyd&bilde seriøst !!! er blandt annet et par guruer her på forumet som har kommet med mange supre råd og masse hjelp som har testet produkter for lyd&bilde,gutter med skikkelig peil på hifi og hjemmekino
    Er det ironi eller er du seriøs når du skriver dette?

Uansett hvor dårlig produktet er så får det ikke dårlig karakter.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ringradiatoren
    Er det ironi eller er du seriøs når du skriver dette?

Uansett hvor dårlig produktet er så får det ikke dårlig karakter.

hmmmm - i siste utgave av bladet som kom i posten i dag:

test av 19-20'' LCD TV'er:
    av 7 skjermer, får 4 stk 3 av 6 stjerner

test av gaming-headset:
    av 7 headset, får 2 stk 3 stjerner

test av Blu-Ray og HD-DVD spillere:
    av 5 spillere, får 1 stk 3 stjerner

Så L&B er ikke bare ute etter å skryte produkter opp i skyene.

Intermediate wotg sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    2,761
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For at et merke skal være oppskrytt må det jo få positiv omtale in the first place...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av asvaberg
    hmmmm - i siste utgave av bladet som kom i posten i dag:

test av 19-20'' LCD TV'er:
    av 7 skjermer, får 4 stk 3 av 6 stjerner

test av gaming-headset:
    av 7 headset, får 2 stk 3 stjerner

test av Blu-Ray og HD-DVD spillere:
    av 5 spillere, får 1 stk 3 stjerner

Så L&B er ikke bare ute etter å skryte produkter opp i skyene.
    Kjøpte Skullcandy Ti etter at de hadde fått ganske god omtale av sjefen selv, Lasse Svendsen i lyd og bilde og de spiller enormt dårlig. Trudde ipoden gen 4 var flaskehalsen siden de hadde fått god omtale så jeg plugget de inn i min Stello dac og det var like råtten lyd der.
    Koss Sporta Pro til et par hundrelapper er i en helt annen klasse så enten er de i lyd og bilde døve eller så er de kjøpt og betalt.

Sikker på at de som fikk karakteren 6 ikke er annonsører

Side 4 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •