Er Dynavoice oppskrytt? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 106
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Til seriøs musikklytting kommer F6 til kort, men til film så skal man jaggu lete lenge og vel for å finne bedre price/performance. "Små" sub-satelitt systemer kan ikke måle seg. Til det er diskanten og bassresponsen i F6 altfor god. Mao. er mellomtonen ikke den beste, men noe må forsakes på prisens alterbord. Mellomtone er heller ikke et stort poeng så lenge man benytter en senterhøyttaler av god kvalitet. "High-end" gjengivelse av stemmer i surroundkanalene er ikke så viktig da det ikke er så mye stemmer der på filmer normalt.

Konkulsjon: Ha en habil senterhøyttaler og kompletter med F6 i surround. Mere moro for samme sum penger skal godt gjøres.

Active Dr. Hi-Fi! sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    427
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt S-6, F-6 og M-65 på elektronik fra primare, nakamichi og marantz. Må vel si at elektronikken i alle tilfellene har lagt noen nivåer over høyttalerene, men ut fra det jeg har hørt er jeg ikke i tvil om at man skal lete lenge etter bedre forrhold mellom pris og ytelse.

Og påstå at Dynavoice er BRA er jeg ikke fulstendig enig i, men valutta for pengene gir de til gangs...

Er selv utrolig positiv til disse "billig modellene" til produsenter som Dynavoice og XTZ. Disse modellene gjør det mulig for mannen i gata som ikke enda er frelst å få seg et oppsett som faktisk formidler lyden ganske bra i motsetning til jungelen av sammensmeltede rackpack`s. Dette vil nok igjen føre til at enda flere etterhvert får øynene opp for hva go`lyd virkelig er...

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes høttalerne er bra, i forhold til hva de koster.. det er vell det som er spørsmålet på denne tråden, er Dynavoice oppskrytt, er det noe mer en elementer i en kasse til ca. 1000,-? Jeg mener ja, det er noe mer, det er lyd, ikke topp lyd, men grei lyd. Og hvis en ser på prisen.. mye lyd!
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nettopp fått de etter å ikke hatt noe anlegg på mange år(hadde NAD med B&W før) kjøpte NAD C320 og et par F6 og jeg fikk totalt hakeslipp.....for en lyd for 830 kr. Kommer nok til å gi de bort til en av barna og kjøpe Dali el B&W senere men føler ikke så mye for det enda

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Morsom debatt

Her diskuteres det om et par høyttalere til kr 1000 spiller like godt, eller nesten like godt til et par i 10.000 klassen.

Jeg vil tro at alle herinne som kommer hjem med et par høyttalere til 10 lapper eller mere synes de har kjøpt et supert produkt og vil sverge til dette i all evighet.

Sånn er det vel med det meste her i verden.

Min filosofi er som med DVD spiller: om man kan skaffe seg et produkt som leverer opp til de dyre, anerkjente merkene OG som er testet av gode kilder, OG rasende billig - ja så kjøper jeg det.
    Da kan jeg med god samvittighet bytte ut etter noen år til up-to-date produkter.
    Eksempel: Blue-Ray/HD-DVD spillere er rådyre nå, men om ikke lenge kommer det lavpris-produkter fra mindre kjente merker med tilnærmelsesvis samme billedkvalitet. Da kjøper jeg den i visshet om at om 3-5 år så er det noe helt nytt produkt på markedet som ALLE skal ha og så er vi igang igjen.
    Hvis ikke noe nytt revolusjonerende, så vil de kjente merkenes varer ha sunket kraftig i pris for å imøtekomme lavpris merkene, og da kjøper jeg den.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

F-6 vs. Dali suite 2.8

Har småtesta litt F-6 mot Dali suite 2.8 (veil. 8K)

Skal sette meg ned litt grundigere en dag, men etter det lille jeg hørte til nå så kommer F-6'ene ikke i nærheten av suitene.

F-6 fungerer helt greitved litt lavere volum og litt enkel musikk, selv om det også her mangler flere småting. Litt mindre detaljer, serpreg i feks stemmer er litt mer visket bort.

Vrir en litt på volumknappen så er det stor forskjell, suitene øser trøkk/spilleglede og lydbildet faller bedre på plass.

Nå har jeg ikke testet allverdens musikk enda, men har spillt litt Ane Brun/Tool/Opeth/Chevelle. Det er spesielt ved litt tyngre musikk suitene banker F-6.

Men så var det med prisen tatt i betraktning. F-6 er billige, veldig billige. De spiller ganske så fint og pyntelig og til prisen, et bra kjøp.

Men å spille bedre en høytalere x5-6 i pris... Ja da tror jeg disse (de dyrere) enten er feilprisa eller rett og slett av laber kvalitet.

Kommer til å ta meg en bedre test om en stund, må gjennom noe flytting først

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av joakim_e
    Dette er en høyttaler som begeistrer uansett musikkstil. Plugg igjen portene bak, og høyttalerne kvitterer med en briljant dynamikk og en oppløst spillestil, uten markant kabinettresonans. Piano klinger brillefint, vokaler låter fabelaktig og perspektivet er meget bra.

lyd og bilde
    Var det ingen her som forstod trådstarterens innlegg?
    Jeg er helt enig med joakim_e
    JA de er BRA TIL PRISEN, kanskje nesten utrolig bra.
    Men de blir oppskrytt, og superlativene Lyd&Bilde, og flere andre benytter er å dra dette veeeldig langt. Denne beskrivelsen hører hjemme hos langt bedre (og desverre dyrere) høyttalere.

Hvis man får "briljant dynamikk, brillefin klang, fabelaktig vokal og i tillegg oppløst og et meget bra perspektiv" for en 1000 lapp, da kunne de fleste høyttalere til under 10000.- trekkes fra markedet spør du meg.

Det er greit at billigprodukter ikke blir slaktet bare fordi de er billig, men det bør komme bedre frem hva som er bedre, om man kjøper dyrere kvalitetsprodukter, i tester også synes jeg.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forstod veldig godt trådstarters mening. Men jeg forstår også at superlativene sitter løst hos en skribendt dersom han får hakeslepp av en høytaler til 1000,-

Defor jeg kom med min lille minitest (kommer som sagt mer senere), det er ingen tvil om at F-6'ene ikke kommer i nærheten av suite 2.8 iallefall.

Hvordan de eventuelt gør seg mot høytalere i 3-4K klassen vet jeg ikke, men kunne vert interesant. Tror dette blir mer "rett" prisleie.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Har småtesta litt F-6 mot Dali suite 2.8 (veil. 8K)

Skal sette meg ned litt grundigere en dag, men etter det lille jeg hørte til nå så kommer F-6'ene ikke i nærheten av suitene.

F-6 fungerer helt greitved litt lavere volum og litt enkel musikk, selv om det også her mangler flere småting. Litt mindre detaljer, serpreg i feks stemmer er litt mer visket bort.

Vrir en litt på volumknappen så er det stor forskjell, suitene øser trøkk/spilleglede og lydbildet faller bedre på plass.

Nå har jeg ikke testet allverdens musikk enda, men har spillt litt Ane Brun/Tool/Opeth/Chevelle. Det er spesielt ved litt tyngre musikk suitene banker F-6.

Men så var det med prisen tatt i betraktning. F-6 er billige, veldig billige. De spiller ganske så fint og pyntelig og til prisen, et bra kjøp.

Men å spille bedre en høytalere x5-6 i pris... Ja da tror jeg disse (de dyrere) enten er feilprisa eller rett og slett av laber kvalitet.

Kommer til å ta meg en bedre test om en stund, må gjennom noe flytting først
    Hva med å prøve definition mot suitene? Det blir kanskje litt mer rettferdig i forhold til pris...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Dynavoice for troll =)

Hej

Jeg har spilt med både Dynavoice Challenger M-65 og Magic F-6 og finner dem meget bra til en kostnad som er så "liten".

M-65 har jeg hatt lengst og etter at jeg har hørt dem i forhold til F-6, legger man fort merke til at M-65 er 1000 kr dyrere. Mye mer klarere lyd i diskant og mellomtone, men for all del er jeg nesten mer fornøyd med F-6. Til latterlige 1000 spenn, spiller dem rotta for min del. Bassen overrasket meg mest, dypere enn de fleste andre 6.5" jeg har hørt, dog jeg er ingen expert.

Jeg vil si at Dynavoice ikke er oppskrytt, men tvert imort meget godt likt av forbrukerene. Jeg er iallefall fornøyd med det man for og vel så det for 1000 og 2000 kroner. Dynavoice for troll! =)

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av MPX
    Hva med å prøve definition mot suitene? Det blir kanskje litt mer rettferdig i forhold til pris...
    Joda, men nå har jeg F-6 som bakhøytalere, derfor jeg gjorde en liten test

Synest bare det kunne være litt interessant å se hvor langt fra de var.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ening

Det er greit at billigprodukter ikke blir slaktet bare fordi de er billig, men det bør komme bedre frem hva som er bedre, om man kjøper dyrere kvalitetsprodukter, i tester også synes jeg.[/QUOTE]

Enig her..eller iallefall det at uansett om et "billigprodukt" blir kvestet pga av den er billig/dårlig, bør iallefall det som er evt bra med produktet komme sterkere frem. Men at dynavoice får gode sterke replikker og omtale rundt om kring, kan jeg si meg enig i.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Pussig tråd... Burde dere ikke heller diskutere om Lyd& Bilde er til å stole på?
    (virker ut i fra tråden at det stammer fra dem?)

Jeg tror omtrent alle som har holdt på med HiFi en god stund og har har hørt mye i mange prisklasser tar bladet veldig lite seriøst. Det er et blad for annonsører.

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Anton, det var en litt merkelig uttalelse.

Du mener altså at hvis L&B anmelder B&W nye høyttalerserie som 1 eller 2 så er dette mere riktig enn hva brukere herinne mener om lyden etter egne erfaringer?

Ikke bare har L&B gitt F6 og M-65 høy score, men det er samtidig flere brukere herinne som kan bekrefte at lyden også er utmerket for et "ikke-annonserende-formål".

Nå kan ikke jeg huske at Dynavoice har annonsert vesentlig i L&B, men det har derimot andre leverandører, uten at de nødvendigvis scorer høyere i tester enn ikke-annonerte produkter.

L&B er ikke noe dårlig blad. Jeg synes de klarer å balansere fint mellom produktgrupper og prisgrupper, low-cost til high-end.

Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mori
    Joda, men nå har jeg F-6 som bakhøytalere, derfor jeg gjorde en liten test

Synest bare det kunne være litt interessant å se hvor langt fra de var.
    Ikke at jeg betviler deg med at dali spiller bedre enn dynavoice. Dette kom vel ikke som noen overraskelse på noen. Men er du sikker på at dynavoicene var fullstendig spilt inn? Mine låt nemlig ganske dårlige i førsten, men etter en god stund (lenge), så har lyden faktisk blitt mye bedre. Føles ut som lydbilde har åpnet seg mere, stereo perspektive sitter bedre og flere detaljer kommer frem... Vel i allefall slik jeg ser det nå, men kan jo også hende at jeg har vendt meg til dynavoicene og dermed liker lyden bedre.

Grunnen til at man kanskje kan oppfatte dynavoise som oppskrytt er fordi det er så billig og man forventer mindre til prisen. Så alle som hører de blir imponert over hva man får til den prisen. Kanskej det lyd&bilde ble også, imponert over hva de hørte ut fra slike billige greier og derfor så ga de kanskje uttrykk for at de er bedre enn de er. Men med de fleste tester så tar man jo prisen i betraktning...

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes Dynavoice fortjener de gode tilbakemeldingene de har fått. Men jeg skjønner selfølgelig at folk med langt dyrere høyttalere kan bli litt ærgerilge når folk påstår at billige Dynavoice kan måle seg med dem.

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som jeg sa tidligere i tråden så spiller Dynavoice meget bra til prisen, men når man begynner å sammenligne de med litt dyrere høyttalere så har de ingen sjangs. De blir forbikjørt på alle områder.

Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bingo :-d

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til syvende og sist er det brukerene og eierene av Dynavoice sine ører som skal bedømme om de er god eller ikke. Vi har alle våre preferanser når det gjelder lyd. Noen synes Dynavioce er toppen, andre vil gjerne ha Martin Logan som veggpryd osv. Smaken er som baken, dvs delt!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool

Det meste som sies her er jo sant...ikke tvil at man ikke kan samenligne de med dyrere merkene og det er jo virkelig god lyd for pengene og . Jeg hadde før B&W DM602 med en kraftig Rotel som jeg måtte selge pga dårlig økonomi før det hadde jeg et oppsett jeg likte godt, NAD med celestion 10..Nå har jeg da kjøpt et billig lite oppsett med NAD C320BEE og F6. Er jo vant med B&W og celestion lyd og hadde ikke rare forventnigene til F6 paret. Kobla de opp og måtte bare le litt...at det går ann å få slik lyd til 490 kr(830 med frakt) trodde jeg ikke.En jeg kjenner har et billig gulv par av AudioPro, F6 spiller jo totalt fletta av de da.... DM602 kosta jo nesten 4000kr når jeg kjøpte de og jeg vet ikke helt om jeg har det så travelt med å få B&W igjen med det første...En ting må være klart at F6 er nevnt utrolig mye her på forumet og jeg fatter nå hvorfor.
    Er dynavoice oppskrytt?....min mening, helt klart nei! Sakens kjerne må jo være lyd pr krone...

Side 3 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •