Er Dynavoice oppskrytt? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 106
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    78
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ

Er du bitter på høyttalerne, har dem slått deg eller noe slikt?

Hvorfor reagere så til de grader på at han synes høtalerene er litt oppskrytt.

Har selv hørt på noen dynavoice og synes de låt bra til prisen.
    Ikke noe vits å gire/hisse seg opp over en annen persons mening vel...

Edit: Måtte le litt når jeg leste quoten over....komisk

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på om trådstarter prøvde noen andre høyttalere i prisklasse 3-5k sammen med de to anleggene F-6 ikke spilte bra sammen med. Evt. hvilke, og hva var den store forskjellen i lyd?

Jeg hadde også noen innom på besøk da jeg prøvde dem, og de fleste trodde de var en smule dyrere enn de faktisk er ;-)

Ser i ettertid at folien ikke sitter så alt for bra på dem, er daglig borti det paret jeg lånte, og e blir flyttet litt rundt. Hjørnene nede har allerede klare merker etter det bruket.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke få alt for 1000,- Enten må de spilles på eller flyttes på.. Tåler ikke begge deler.. Nei over til topic.. Synes som du at en må lete lenge etter noen bedre for 3000,- hvertfall nye..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Normalt vil en vel ikke flytte rundt på høyttalere på den måten heller, og her er det snakk om 16-17-18 åringer som kanskje ikke er helt forsiktige akkurat. Så at de får noen "skrammer" er helt naturlig.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei Jakv har testet opp settene på qln qubic og artech 6.

å viss man ser på høyttaler fra 1000-3000 synes jeg
    at artech 6 er et bedre kjøp men den koster jo 2000kr mer.
    men det er et bedre kjøp etter min mening.

artech 6 er helt grei men den er 10 ganger mer underholende en f6.
    man får så mye mer vis man legger i noen kr ekstra.

vil tippe at på hk970 ville artech6 spilt ræva av f6.

ertech 6 passer til et under holende budsjet anlegg f6 passer bedre som et stero anleg på bade, garasjen eller på hytta.

EDIT: vennligst benytt avtorget..

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Salg skal ikke skje på denne delen av AVforum
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke hørt Artech 6, men om den er i samme gate som Artech 12 er det nok en god høyttaler. Mener også at QLN gir mye igjen for pengene, det er jo egentlig samme firma.
    En annen ting er matching, hva høres ok ut sammen med hva, alt er ikke like gode kombinasjoner.
    Kunne egentlig tenkt meg et par til bruk på terassen, hva skal du ha for dine, og hvor bor de?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Har ikke hørt Artech 6, men om den er i samme gate som Artech 12 er det nok en god høyttaler. Mener også at QLN gir mye igjen for pengene, det er jo egentlig samme firma.
    En annen ting er matching, hva høres ok ut sammen med hva, alt er ikke like gode kombinasjoner.
    Kunne egentlig tenkt meg et par til bruk på terassen, hva skal du ha for dine, og hvor bor de?

Bruk PM!!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Bruk PM!!
    Sorry, fort gjort å blande kortene.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Greit! bedre å si i fra, en å få tråden stengt vet du!!:-D

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som entry-level så er F6 ett veldig godt utgangspunkt.
    Ikke drømmehøyttaleren for min del, men ett godt utgangspunkt for en ung audiofil. Spenn på en litt stram og god forsterker og den leverer varene.
    Uansett: synes det er litt merkelig at trådstarter kaller de for oppskrytt, når han samtidig mener de gir (veldig?) mye for pengene...

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    at de klarer og byge et par kaser med 3 elmenter koblet til et delefilter
    er imponerende til at de koster 1000kr
    men mer en det er det ikke

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

smaken

Sitat Opprinnelig postet av joakim_e
    jeg er en bitter man!!!

hehe neida de har ikke gjort meg noe, men syne de skiler seg veldig ut når
    d gjelder ros, de er noen ok høyttaler vis man ser på prisen.
    men d virker som om at lit ros på avforum og en laterlig test av lyd og bilde
    sprer seg som ill i tørt gress.

men vis man er fornøyd er d bra. man har forskelig smak.
    jeg tror jeg kansje er for kresen på lyd.

det funket vertfal veldig dårlig for meg

Jeg har ikke erfaring med den elektronikken som du har testet med F6 men jeg hadde en Camridge Audio 640v2 forsterker og en DVD89 spiller og det spillte meget bra. Men det kommer jo ann på hva man liker, jeg har hørt utstyr til over det dobbelte av prisen som jeg absolutt ikke syns var bedre og det er mengder av svært dårlige høytalere der ute til under 3-4 tusen kroner, det er derfor jeg mener jeg kan stå inne for mine annbefalninger av disse høytalerene.

Har du forresten testet motsatt? elektronikk til 4-5 tusen på høytalere til 40k ? tror ikke det er særlig heldig heller
    Det handler ikke alltid om pris men også om å sette sammen komponenter som passer sammen i dine ører.
    Om du ikke syns det er på sin plass å skryte av Dynavoice så er det greit, men jeg tror nok at om du fant en god kombinasjon så ville du likt dem bedre. plugge igjen bassporter hjelper på bassen, og plassering i rommet har også mye å si.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kanskje det

at de klarer og byge et par kaser med 3 elmenter koblet til et delefilter
    er imponerende til at de koster 1000kr
    men mer en det er det ikke

Det er mye for pengene og de kan spille pent om du jobber litt med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    65
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hei har prøvd mye for å få de til og spille bra.

rommet jeg har prøvd de på er et veldig bra rom
    har hatt mage fine hifi opplevelser der.
    rommet brukes kunn til hifi

testet de med forskelige kabler nordost og kimber

kansje man skulle ha hørt på de med cambridge
    har ikke så god erfaring med de, men kansje det er en bedre kombinasjon.

vis du har hørt utsyr til den dobelte pris som spilte dårligere
    må det ha vert en forferdelig kombinasjon.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Voldsomt som du har mot dem'a.

Kan være så enkelt som at du ikke liker lyden, at du synes lyden ikke "treffer" deg? Slik er fult lov, men å si at de ikke er no serlig blir litt rart da mange mener det motsatte.. Personlig så synes jeg at SA ikke berører meg.. Men det er gode høyttalere for det..

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Diskusjonen om priser og billig/dyr elektronikk er alltid like artig. Hva i allverden har lydkvalitet og pris med hverandre å gjøre hvis vi ser isolert sett på det. Hvis billige høyttalere låter bra, så gjør de det(selvfølgelig en individuell mening), og hvorfor skal de da ikke kunne brukes på påkostet elektronikk?? Synes denne diskusjonen har et slags "gadget" preg over seg, der merker og pris er hva som bestemmer lydkvaliteten, og ikke om produktet faktisk låter bra, uansett prisklasse. Tror hvis det hadde blitt gjennomført blindtesting så hadde mange fått seg et sjokk. Og hvorfor blir ikke det gjennomført i større grad. Roses den som roses fortjenes, enten det er dyrt eller billig.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hehe

vis du har hørt utsyr til den dobelte pris som spilte dårligere
    må det ha vert en forferdelig kombinasjon.

Joda kan nok hende det, men det er en del svært dårlige høytalere der ute til rundt 3000,- du har sikkert lånt ørene dine til noen av dem til den prisen som har to st 10 eller 12" det låter som oftest dårlig, har nok hørt min del av dårlige kombinasjoner ja, billigst mulig surround reciver i stereo med 4st 12" i sving var vel noe av det verste men det kostet fremdeles en del mer enn det jeg hadde en periode.

Det som er viktig å ha i bakhodet her er jo at for deg som er kommet et godt steg videre innen hifi så er ikke Dynavoice f6 noe å falle tilbake på, det er som mange sier en begynner høytaler for de fleste.
    Om man begynner å lete etter høytalere i samme prisklassen som kan sies å vær bedre og mer kontrollerte i et godt oppsett så tror jeg du må lete svært lenge, det er jo klart at et annlegg til dobble prisen forventes å spille bedre og F6 spiller ikke bedre enn alt som koster dobbelt så mye men poenget her er at f6 kun koster 1000,- hadde den kostet mellom 2000,- og 3000,- hadde den vert helt middels, Jeg syns kanskje Gale modellen som den ble testet mot i Lyd&Bilde var et eksempel på det, Helt grei høytaler til 2000,- men ikke noe spessielt.

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har både m85 og f6. M85 slår litt hardere i brystet og det er litt mer smell i detaljene, men jeg fikk likevel en ganske stor wow opplevelse når jeg testet f-6 jeg hadde aldrig trodd de spilte så bra.

Jeg har hørt ganske mange høyttalere nå som er i prisklassen litt oppover, og Dynavoice f-6 kan ikke måle seg med litt dyrere høyttalere, men den har en lyd som er veldig lett og like, den låter aldrig anstrengt og er ganske behagelig å høre på, den har også bra med bass, M85 hadde faktisk ikke så mye mer bass.

Så Dynavoice spiller bra til prisen men thats it, de kan overhode ikke måle seg med litt dyrere høyttalere, de er ikke på langt nær like oppløst i lyden, og mellomtonen samt diskaneten er absolutt ikke i nærheten av de litt dyrere.
    Men som sagt de spiller bra til prisen, så jeg vil si de er litt oppskrytt siden mange sier de spiller bedre enn ht over 5000++ det er bare tull. Men i prisklassen opp til 5k så tror jeg Dynavoice er noe av det beste du får. Dynavoice m85 spiller ihvertfal fletta av concept 6 etter min mening.
    (har hatt concept før.)

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har Dynavoice F-6 på soverommet sammen med Dussun DS 99 som kostet meg ca 2500,-som egenimprt fra NY Sound.Dette låter veldig bra.

Men når jeg prøvde de på dyr elektronikk i stua ble det veldig platt lyd.

Samme skjedde når jeg prøvde Dusson forsterkeren på høyttalere til 20000,-.Så utstyret må matches på best mulig måte.

Side 2 av 6 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •