Kalibrering av SVS SB12-plus

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kalibrering av SVS SB12-plus

Ærbødige forummedlemmer:

Jeg har nå bestilt meg en SVS SB12-plus og en Yamaha RX-V1700 receiver som er på vei i posten.

Fra før har jeg en B&W LCR600 senterhøytaler, Snell Acoustics type EIV fronthøytalere og et par B&W DM601 stativhøytalere som jeg skal bruke som bakhøytalere.

Jeg regner meg selv som en lydentusiast, men har har ingen erfaring med surroundlyd, så det blir spennende å se hvordan dette skal låte når jeg får subben og receiveren i posten om en ukes tid.

Så til mitt spørsmål:
    Det gjelder innstilling av SVS SB12-plus subwooferen. Bør jeg overlate ALL kalibrering av denne til YPAO systemet i receiveren (jeg antar at dette er mulig uten at jeg vet det med sikkerhet) eller bør jeg manuelt justere inn sub'en selv.

Hva slags settinger bør SVS SB12-plus subben stå på dersom jeg skal la receiveren gjøre innstillingen av den?

Håper dere lærde menn (og kanskje damer) der ute kan gi meg noen råd her.

Ellers gleder jeg meg til å tre inn i surroundlydens verden.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har jeg null erfaring på dette området men jeg tipper at hvis du setter volumet på max, deaktiverer delefilteret og bypasser room comp så er du på god vei til å la YPAO styre dette

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 500,- for du jo en radioshack analog lydmåler fra samme butikk, som jo er et uvurderlig verktøy for å justere subben. I alle tilfeller at ypao ikke gir deg den lyden du er ute etter. Er selv i samme fasen som du, men tar rs metoden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •