Hvilken subwoofer?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilken subwoofer?

Har Denon AVR2807 og Rotel RB1090.
    Skal kjøpe B&W 604 S3 og tilhørende surroundhøyt.

Men har et ønske om en god sub også til et dedikert kinorom.

Str på rom er 12-14 kvm, og budsjett 3000-5000.

Hatt en yamaha sw500 tidligere, og den spilte meget godt til film.
    Er hovedsaklig film den skal brukes til, men kan godt også fungere bra til musikk.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til film ville jeg ha sagt SVS.. Men på et så lite rom så tror jeg XTZ'n vil gjøre jobben..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    XTZ'en er kjempe bra til prisen, jeg ville nokk kjøpt den til et så lite rom. Når du blir vant bassen og vil ha mere så kjøper du en til

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tittet litt på XTZ før også. Synes de virker gode, og ser meget bra ut i tillegg. Får jo en del bass fra 604 S3 front også. Og det skal også nevnes at jeg bor i blokk, så man ønsker jo ikke å bli kastet ut heller heh. 8,10 eller 12" element da gutter? Og er det noe tips for å holde bassen mest mulig i rommet, og ikke ut i gulv, vegger og tak så naboer klager? Uten å måtte bygge om rommet.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror nok du får problemer med lyd ut veggene uansett hvilken du velger, men til film er jo dypbass litt av hovedpoenget.. derfor ville jeg gått for 12"..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gå for en W12, bedre med et element som har litt å gå på enn en 8 tommer som spiller det den klarer.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I den prisklassen er nok en 12" fra XTZ det beste valget. Man får tross alt ikke en SVS for under 5k.

Newcomer stigarve sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    299
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    Tittet litt på XTZ før også. Synes de virker gode, og ser meget bra ut i tillegg. Får jo en del bass fra 604 S3 front også. Og det skal også nevnes at jeg bor i blokk, så man ønsker jo ikke å bli kastet ut heller heh. 8,10 eller 12" element da gutter? Og er det noe tips for å holde bassen mest mulig i rommet, og ikke ut i gulv, vegger og tak så naboer klager? Uten å måtte bygge om rommet.
    Sett den på spikes, så eliminerer du noe i allefall. Dette vil også forbedre lyden. Mener å ha lest at andre her har fleska til med å legge betongblokker under høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    284
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kompis av meg driver et stenhuggeri, så tenkte å ha skiferplater som er foret under med tilkuttet sitteunderlag, for så å ha front og sub på spikes oppe på disse. Da får vi håpe at dette hjelper med å holde lyden inne i rommet og naboene fornøyde

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    596
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av brage
    En kompis av meg driver et stenhuggeri, så tenkte å ha skiferplater som er foret under med tilkuttet sitteunderlag, for så å ha front og sub på spikes oppe på disse. Da får vi håpe at dette hjelper med å holde lyden inne i rommet og naboene fornøyde
    Jeg har gjort det samme (bare med betongheller fra Byggern). Prisen ble vel ca 200 for alt som trengs (lim, sitteunderlag, og heller). Har ikke testet så mye før og etter, men mener at det ikke durer like mye i veggene, og annet løsøre, som det gjorde før. Satser også på at naboene merker litt forskjell. Hvis det ikke skulle bære store effekten, så er det uansett et estetisk løft for 200,- kr

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •