"Bassport-puter"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    77
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

"Bassport-puter"

Har et par Dynavoice magic F6, er kjempefornøyd.
    Fant disse på Komplett:
    Komplett.no - Proson Bass port puter

Er det noe vits å kjøpe dette? Får man forbedringer, eller er det bare tull og tøys?

Newcomer janstokk sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    117
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruk skumplast hvis du har liggende..... Det er gratis

Newcomer Knekten sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    62
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tull og tull. De fjerner veldig mye av bassen, som i alle fall i mine ører er alt for dominerende på F-6 i tillegg til at den er grumsete. Det du sitter igjen med er mye mer presis bass, og den dominerer heller ikke så veldig lenger. Plugget alle fire protene hos en veninne av meg og det ble en stor forbedring.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bare tull etter min mening. Og iallefall til den prisen! :???:
    Har 14 slike puter, men de var med i mine høyttalere så jeg slapp og kjøpe til.
    Putt i en sokk eller noe, evt skumgummi for å tette hullene om du vil prøve å dempe bassen.
    Synes dette er nok et bevis på at man i lyd og bilde verdenen prøver å lure på folk ting man egentlig ikke trenger....samt overpriser tilbehør..

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    bare tull etter min mening. Og iallefall til den prisen! :???:
    Har 14 slike puter, men de var med i mine høyttalere så jeg slapp og kjøpe til.
    Putt i en sokk eller noe, evt skumgummi for å tette hullene om du vil prøve å dempe bassen.
    Synes dette er nok et bevis på at man i lyd og bilde verdenen prøver å lure på folk ting man egentlig ikke trenger....samt overpriser tilbehør..
    Forsåvidt enig. Men for meg personlig betyr det også litt at ting ser ordentlig ut. bruker gjerne noen lapper på at basspitene er pene å se på, framfor at mine kinogjester skal se på et par tennissokker som stikker ut av suben

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    404
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant sant men satte ting litt på spissen. Men når man kjøper høyttalere i økonomiklassen, så er man som regel ikke villig til å kjøpe slikt tilbehør til 1/4 av prisen til høyttalerne liksom, når man kan få det "gratis". Bare fantasien som setter grensen.

Men han spurte vel etter vitsen. Og ja, de har en funksjon. Deres eneste funksjon er å dempe bassen. Og man kan som sagt tette basshullene ganske så diskret nesten gratis.

Newcomer bulle17 sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Focalom
    sant sant men satte ting litt på spissen. Men når man kjøper høyttalere i økonomiklassen, så er man som regel ikke villig til å kjøpe slikt tilbehør til 1/4 av prisen til høyttalerne liksom, når man kan få det "gratis". Bare fantasien som setter grensen.

Men han spurte vel etter vitsen. Og ja, de har en funksjon. Deres eneste funksjon er å dempe bassen. Og man kan som sagt tette basshullene ganske så diskret nesten gratis.
    Enig med deg! Men bassputer til min sub kostet 98 kroner. Synes ikke det var så dyrt.

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3 par Dynavoice F6 i mitt 7.1 oppsett, der har jeg tettet en porten. Ble litt mere kontant, og de henger med litt lengre. Jeg ordnet med noe skumgummi fra en gammel madras. Det har ingen ting å si om du tetter øvre eller nedre port, da det er kun ett kammer(F6).

Jeg kjøpte alle mine 3 par på Netthandelen, og der var det ikke med non plugger.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om det er vits eller ikke avhenger vel av hvordan du liker lyden. Som det sies her, bassen blir ikke like dominerende hvis du plugger dem igjen - noe som er greit dersom du ikke vil plage naboene/leieborere ved så godt som alle lyttenivåer..

Har vurdert å kjøpe et par selv, men syns det blir i overkant dyrt med tanke på hva høyttalerne koster. Og kjenner jeg komplett rett skal de sikkert ha rundt 150 spenn i frakt for disse også. Har derfor bare prøvd ut med ullsokker av beste kvalitet, og det gjør faktisk susen! :-D

Er det noen som har tips til hvordan man kan plugge portene på en billig og grei (utseendemessig også) måte? Får man kjøpt billig skumgummi noen plass f.eks, som man kan klippe til selv?

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg synes ihvertfal det ble en del bedre når jeg tettet igjen 1 av portene, det ble litt mindre "boome" lyd, det ble istede litt mer presist. Men det er jo ikke nødvendig å bruke akkurat de skumproppene, kan bruke mange andre ting også.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •