Plassering av sub med bass porten forran??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Plassering av sub med bass porten forran??

Har nettopp bestillt meg en SVS PB10-NSD
    Den har elementet og bassporten forran. Hvordan er det da med plassering av subben? SVS sier den bør stå i et hjørne, men er det noen regler på hvor nært/langt det hjørnet den kan stå?
    vet en må teste hva som er best etc, men bare lurer på om det er noen regler. Det finnes jo forskjellige "regler" med bassporten bak og forran vel?

Gleder meg som 100 drittunger som har funnet en forlatt lastebil med iskrem :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    71
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Red face

Hallo, jeg har akkurat den samme subben sammen med storebroren PB 12. 12 tommerern står i midten av anlegget og peker rett mot lytteposisjon og brukes samtidig som stativ til senter, 10 tommeren står i hjørnet og peker rett ut i rommet. Jeg kjøpte 12 tommeren rett før påske og brukte en lydtrykksmåler for å finne beste plassering for begge 2. Det jeg fant ut var at det hadde faktisk liten bedtydning hvilken vei elementet spilte. Det var nesten det samme på lystrykksmåleren samme hvilken vei. Var litt dårligere når elementet og bassporten pekte mot veggen. Men er jo ikke så aktuell plassering uansett.
    Slik var det hvertfall i mitt rom men kan jo uansett være helt forskjellig i ditt rom. Men kjøp deg en lydtrykksmåler. Jeg hadde ikke brukt det før men var absolutt en bra erfaring å få med seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har usannsynlig lite plass for en sub egentlig og den passer vel kanskje bare en plass. Til gjengjeld er dette vel en meter til venstre for lytteposisjon og i et hjørne. altså med element og port pekenede ut mot tv'en. Altså ganske ideelt i utgangspunktet i forhold til SVS sitt utgangspunkt for en bra plassering. Håper bare dette er bra nok.
    Ser subben ble sendt nå i dag så venter spent

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •