Sub til sterooppsett/klipsch v.s SVS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Arrow Sub til sterooppsett/klipsch v.s SVS

Vurderer en sub til mitt stero oppsett, sett litt på 12" til Klipsch,jeg har rf 82 fronthøyttalere...greit med bass,men vil jeg få en bedre bassgjengivelse på lave toner ved å kjøpe en sub?Ser her på forumet at mange sverger til SVS som helt klart er et alt.til klipsch,men hadde jo vært det peneste å ha en som er lik høyttalere i finish da(skal være Ærlig å si at finish teller litt),Årsaken til at jeg har vurdert 12" er tildels fordi det er den eneste til klipsch som leveres i sherry,som blir lik høyttalerne.Men når det er sagt,så er lyden viktigere .:-D

Stua mi er på 19 kvm,så den er ikke så stor,vil en sub kunne virke buldrete i et lite rom??

Hilsen Espen

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei. Jeg ville anbefale SVS plus/2. Jeg bruker min med Klipsch RF-7 og det fungerer ypperlig. Men hvis du har lite rom ambefaler jeg deg og bruke f.eks Velodyne SMS-1. Jeg er selv kjempefornøyd med denne komboen og her finnes ikke "buldrebass"

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du noen linker til svs og velodyne...Antall tommer på elementene i sub til 19 kvm hensiktsmessig,når en ikke ønsker buldring...

kunne tenke meg litt mer futt i bassen på moderate lydnivåer,derfor vært inne på tanken på en sub i tilegg...

Det er jo bass i rf 82 som det er og...det er da ikke det.Men må guffe på litt før det blir brukbar bass,nå har jeg ikke verdens beste elektronikk heller,med Harmann hk 970/hd 970 spiller ............

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    520
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    Har du noen linker til svs og velodyne...Antall tommer på elementene i sub til 19 kvm hensiktsmessig,når en ikke ønsker buldring...

kunne tenke meg litt mer futt i bassen på moderate lydnivåer,derfor vært inne på tanken på en sub i tilegg...

Det er jo bass i rf 82 som det er og...det er da ikke det.Men må guffe på litt før det blir brukbar bass,nå har jeg ikke verdens beste elektronikk heller,med Harmann hk 970/hd 970 spiller ............
    Hva med å oppgradere elektronikken først og vente med innkjøp av sub.
    Kan hende bassen kommer seg med bedre elektronikk.
    Hvor lenge har du hatt de høyttalerene? Klipsch har veldig lang innspillingstid og etterhvert som de blir bedre og bedre innspilte så kommer bassen seg.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først linken til SVS: Velkommen til L-Sound!
    Nesten uansett hvilken høyttalere du har ville jeg tro at en trenger en sub for å få det lille ekstra. Spesielt ved lave volum som du sier.
    Klipsch er sinnsykt lettspillte i motsetning til mange andre merker men du kan sikkert dra nytte av mer power her også

Hvilken sub du skal gå for vet ikke jeg. Jeg er litt partisk her siden jeg bestillte en PB10-NSD fra SVS i går hehe

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •