nytt anlegg trenger tips og råd!!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 33
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nytt anlegg trenger tips og råd!!!!

fikk et tips av en her på forumet om at jeg burde samle inleggene mine.
    så jeg prøver med et stort inlegg istedet.

slik er det: jeg har nå et anlegg som består av en nad 320bee forsterker og et par dali axs8000. Jeg syns dette blir for tamt. har lyst på et nytt anlegg med mere trykk/bass og klarere lyd. rommet mitt er på 12 kvadrat.

Det er to måter jeg kan gjøre dette på. Den ene er å beholde forsterkeren og kjøpe noen litt mindre høytalere med klarere og finere lyd(kansje dynavoice m65 e.l.) og kjøpe en sub ved siden av(xtz w12).

den andre måten er å kjøpe ny forsterker(nad 372, eller vincent sp-331 hvis jeg kan koble den til nad 320bee). og kjøpe større høytalere(qln artech 12, jbl northridge e-100, dali concept 10 eller dali 109.)

tar med stor takknemellighet mot råd og tips om dette. gjerne om hva dere ville gjort, og om noen har hørt høytalerene så ville det vert veldig bra om dere kunne fortelle litt om hva dere syns om de.:-D

takker på forhånd for svar.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tro du vil oppleve et kraftig løft (i lydtrykk i det minste) om du beholder høyttalerne og kjøper deg en kraftigere forsterker. Jeg har nok selv noe av det samme problemet du har her nå, at det blir for tamt, men det er rett og slett pga av manglende strøm til å drive høyttalerne skikkelig! :s

Om du likevel skulle satse på å kjøpe andre høyttalere til ditt system, så er mine CV CLSC-12 til salgs! :P

Som jeg sa i den andre tråden din, så vil jeg tro at Dynavoice F-6 er en mer passende høyttaler til din forsterker. Dette har jeg jo faktisk sagt til deg før.. Mener jeg iaff! :P

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

ok

er ikke noen cv fan så jeg står over det men ellers takk.:-D
    vet du om de f-6 spiller bedre og renere enn m-65??

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

.....

noen flere som vet noe????

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

??????????

?????????????????????

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

renest lyd????

er det noen som kan gi meg en rangering(1. 2. og 3. plass) på hvem som gir best og klarest lyd av disse: dynavoice m65, proson twin 2010 og dali axs 8000???????

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bantex28
    fikk et tips av en her på forumet om at jeg burde samle inleggene mine.
    så jeg prøver med et stort inlegg istedet.

slik er det: jeg har nå et anlegg som består av en nad 320bee forsterker og et par dali axs8000. Jeg syns dette blir for tamt. har lyst på et nytt anlegg med mere trykk/bass og klarere lyd. rommet mitt er på 12 kvadrat.

Det er to måter jeg kan gjøre dette på. Den ene er å beholde forsterkeren og kjøpe noen litt mindre høytalere med klarere og finere lyd(kansje dynavoice m65 e.l.) og kjøpe en sub ved siden av(xtz w12).

den andre måten er å kjøpe ny forsterker(nad 372, eller vincent sp-331 hvis jeg kan koble den til nad 320bee). og kjøpe større høytalere(qln artech 12, jbl northridge e-100, dali concept 10 eller dali 109.)

tar med stor takknemellighet mot råd og tips om dette. gjerne om hva dere ville gjort, og om noen har hørt høytalerene så ville det vert veldig bra om dere kunne fortelle litt om hva dere syns om de.:-D

takker på forhånd for svar.
    de høytalerene du har nå krever litt "mat" for å spille skikkelig. og den forsterkeren du har klarer på langt nær å drive de høytalerene skikkelig.... vil tro at med en nad c272 effekt forsterker eller ein c372 stereo forsterker vil du klare å blåse liv i de....

eg har Concept 8 og nad c272 og det trykker skikkelig....noe det ikkje gjorde med min pioneer vsx 915

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor spør du ikke i den tråden du laget i går? Har forøvrig ikke noe svar på spørsmålet ditt, men Dali er som regel klar og detaljert så jeg holder en knapp på den.

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå har ikke jeg hørt noen av modellene du nevner. Men har selv hatt både dali og proson. Dynavoice har jeg også hørt. Alle har jo ren lyd. Men er noe uklart hva du sikter til?
    Hvilken type musikk er det du hører på? Hva elektronikk skal høyttalerene kobles til?

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uklart hva du sikter til, men det går vel an å spørre disse spørsmålene i dine 8 andre tråder? Hva er poenget med å starte enda en?

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet dere svaret så svar mannen da vel! Vet dere null så gi F! i den sytingen. Det er nok syting fra meg om dere ikke begynner.

Til trådstarter: prøv å bruke søkemotoren og husk å variere søkene. Brukbar den søkemotoren sjø.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bantex28
    er det noen som kan gi meg en rangering(1. 2. og 3. plass) på hvem som gir best og klarest lyd av disse: dynavoice m65, proson twin 2010 og dali axs 8000???????

Er det mulig å lage så mange tråder om de samme tingene.. dette her må være nr. 5 eller 6.. Hva med å samle dem??
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av wizkid
    Vet dere svaret så svar mannen da vel! Vet dere null så gi F! i den sytingen. Det er nok syting fra meg om dere ikke begynner.

Til trådstarter: prøv å bruke søkemotoren og husk å variere søkene. Brukbar den søkemotoren sjø.

Jo'a, men det går ann å samle dem, han holdt jo på som bare det i går også.. med de samme merkene..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    2,786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Man må jo få lov og syte litt:-)
    Tåpelig og starte 8 tråder (om det stemmer...) rundt samme spørsmål. Da kan man vel heller *bumpe* litt i de trådene man allerede har laga! Jeg prøvde selv bare og få ut litt mer fra trådstarter da jeg sitter med noen halsveis greie kunnskaper som kanskje kan være til hjelp.

Trådstarter: Tror uansett ikke noe annet en dine egne ører kan hjelpe deg med dette spørsmålet. Prøv og lån med deg hjem de nevnte høyttalerene du er intressert i, evt dra på butikk demoer. Det er nok mitt beste tips;-)

Active Panasync sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    337
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Skal prøve å svare selv om jeg ikke vet svaret jeg da:twisted:

Proson rangerer jeg sist(billig og grei festhøyttaler).
    Dynavoice M65 har jeg ikke hørt,kun mindre modeller, så den tipper jeg kommer på andre plass:-?
    Daliene har jeg heller ikke hørt denne modellen av, men tipper den sniker seg akkuratt forbi dynavoicen

Som sagt jeg har egentlig kun hørt prosonene, så dette kan bli totalt feil.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville rangert dem slik.. Lenge siden jeg hørte dali'ene..

3. Proson, ikke dårlige men, henger ikke helt med.
    2. Dali.. Gode men mangler engasjementet som du finner hos..
    1. Ja hm, Dynavoice, vil påstå at de er de beste All round ht..

Intermediate wizkid sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    1,436
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fyren er jo "syl" så litt grei og saklig kritikk skulle bare mangle. Hører han ikke etter da kan jeg stille opp med balltre jeg altså. Det har aldri vært noe problem før (gammel bikerhumor:er ikke alle sånn da?)

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Var det noen som sa hykleri?:twisted:

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

...

takker for svar. og til alle de sippetrynene som bare klager, så prøver jeg bare å få hjelp.syns det er litt vanskelig å få svar her. hvertfall når trådene bare fyker nedover på lista.

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har proson hfc 10 mk2. veldi like de prosonene du nevner. kan trygt ambefale disse me rett forsterker. hvilket budsjett har du?

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •