M65 eller Definition

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

M65 eller Definition

Jeg har gått i den klassiske fellen; jo mer jeg leser jo mer usikker blir jeg.

Hadde egentlig bestemt meg for Dynavoice M65 og leste forumet opp og ned for å finne en receiver. Men så dukket Definition opp, og de ser jo grisefine ut! Jeg skal i utagngspunktet bare ha et par høyttalere, men vil med tiden nok bygge ut til surround. Skal brukes til både TV og musikk. Sistnevnte med mer fokus på det melodiøse enn det dunkende. Bør jeg gå opp til Definition om jeg klarer å skrape sammen penger?

Også det jeg egentlig skulle spør om; receiver. Hvor mye trenger jeg egentlig? Bor i leilighet i Oslo (men med litt stor stue). Det å ha naboer over og under setter jo begrensninger på volum, setter det også mindre krav til receiveren? Eller spiller bedre receivere også bedre på lavt volum?

Har konkret sett på:

Pioneer VSX-516 (Komplett.no - Pioneer VSX-516-S Receiver, Sølv, USB Dolby Digital, DTS, 6X100 Watt, MCACC)
    Sony STR-DG500 (Komplett.no - Sony STR-DG500S receiver, 6x100W, DCAC Autokalibrasjon, sølv)

Er jeg helt på bærtur nå?

Som sagt, i utgangspunktet stereo, men på sikt bygget ut til surround.

Kan det stemme det jeg har inntrykket av; det meste er egentlig greit, bare litt smak og behag hva som gir de siste to prosentene av opplevd kvalitet?

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Om du er ute etter å bygge ut til surround i framtiden, vil jeg råde deg til å se på noen andre receivere enn de du har linket til. De blir rett og slett alt for strømfattige når du begynner å bruke mer enn stereo-kanalene!

Når det gjelder høyttalerne, så har jeg ikke hørt noen av dem, men har lest en del på nettet av erfaringer folk har fått. Det høres ut som om Definition er mer oppløst, spesielt i toppen, enn for eks. m65.

Kanskje du skal ta en titt i denne tråden? Begynn midt på siden til linken her, det er her det begynner å handle om Dynavoice! Def. 5 kommer litt senere i tråden..

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0