Focal Chorus 826V/836V erfaringer

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal Chorus 826V/836V erfaringer

Disse har jo vært på markedet en stund nå så jeg lurte på om de som eier en av disse kan komme med nye oppdaterte tilbakemeldinger. Jeg skal snart flytte og vurderer disse 2 høyttalerne i front sammen med komplett pakke 800V høyttalere rundt i et 7.1/7.2 oppsett.

Vurderer blant annet Yamaha 2700 og en Marantz 7001/8001 som drivkraft og Denon 3930 som distributør av signal.

Tar jeg den helt ut kjøper jeg en integrert forsterker i tillegg med home theater inngang og bruker disse til frontene samt Cd spiller til denne slik at jeg kan bruke 2 separate oppsett. med effekten til integrerten på frontene under hjemmekino avspilling. Feks Hegel H200.

826 VS 836 er også en spennende duell. For meg så kan det virke som man like gjerne kan kjøpe 826 og at man egentlig ikke trenger det ekstra bass elementet i 836. Men her kommer andres erfaringer inn i bilde og da helst de som har hørt begge

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke erfaringer men leste på AVSforum at en som hadde hatt begge i stua sa at 836 føltes som en større høyttaler og gikk merkbart dypere.

Ellers vil jeg tro at både Yamaha og Marantz går an.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

jeg har

826V og er meget fornøyd, med de har en naturlig oppsvulmet midbass mellom 80 og 200 hz, som Yamaha RXV 2700 temmer perfekt! Andre kanske liker litt ekstra trykk her, det er jo populært kalt "festbass".

836 går sikkert dypere i bassen, jeg er mindre opptatt av det da jeg bruker
    2 stk SVS PB12 plus/2 til både musikk og film. 826V er ikke i nærheten av å kunne spille musikk alene hvis man stiller litt krav til dypbass, og jeg tror heller ikke 836 løser problemet.

mvh
    Dag

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det stemmer det Dag. 836v går ikkje for langt ned den heller. Eg fekk kompisen min til å bestille ein SVS PB 10 til sine, og da kom det seg mykje med litt kalibrering. Brukar Yamaha RX-V1700 som amp.

Men det går godt an å bruke 836v uten sub. Den er virkelig frisk med skikkelig punch i bassen. Den er og lettplasert.

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en 1700 har nok guffe til å dra i vei 836v?

Intermediate Electra sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,225
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, det meinar eg den har. Var ingen problem av kompisen min iallefall. Både 1700 og 2700 er meget kraftige. Ganske like på papiret.

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv 826 og er kjempefornøyd.
    Gleder meg til jeg får råd til ny receiver... (blir mest sannsynlig en RX-V 1700)

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvor mye 1700 har å skilte med i effekt, men min Denon med 2x90w i 8Ohm ble for svak for mine ører.

Intermediate
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,861
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Vet ikke hvor mye 1700 har å skilte med i effekt, men min Denon med 2x90w i 8Ohm ble for svak for mine ører.
    Mener RXV 2700 er målt til over 2X140 watt i stereo, 8 ohm av audioholics, med høy dempingsfaktor, rundt 200.

Her klippet jeg ut korrekt info:

At full continuous unclipped power and bandwidth (> 0.1% THD + N) the RX-V2700 delivered the goods, 144wpc x 1 and 90wpc x 4 (bi-amp mode) into 8 ohm loads, while still maintained excellent bandwidth linearity with a -3dB point of 70kHz.

Into 4 ohms, the RX-V2700 was able to deliver continuous power levels at a whopping 272wpc x 1 and 230wpc x 2 with less than 0.1% THD + N.

Keep in mind most review publications don’t do continuous power measurements and they usually publish power measurements into clipping at 1% THD + N. Our measurements are very conservative and it is clear that this receiver is among the most powerful in its price class.

link til testen:
    RX-V2700 Measurements and Analysis — Audioholics Home Theater Reviews and News

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av dag johnsen
    Mener RXV 2700 er målt til over 2X140 watt i stereo, 8 ohm av audioholics, med høy dempingsfaktor, rundt 200.
    Ser at de har oppgitt 140 på hjemmesiden også, så da holder de jo det de lover. Skulle tro da at både 1700 og 2700 vil drive høyttalerne godt. Og finner trådstarter ut at det er for lite, er det jo bare å oppgradere. :-D

Active NADKRAFT sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Focal på rør

Fyrer liv i denne tråden og spør om disse egner seg til rørforsterkere?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •