Hvem ser film her i stereo? Savner du surround? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 49
    Intermediate hjalmarjalla sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Har kun fronter og sub, men klarer ikke helt å fri meg fra tanken om hvordan det kunne ha vært med fullt surround oppsett på film. Men smaker det så koster det... Har vurdert å ha både stereo og surround-forsterker og kjøre frontene på stereo-forsterkeren som effektforsterker, men skulle gjerne ha testet det først.

Men egentlig er jeg godt fornøyd med stereo pluss sub på de aller fleste filmene :-)

Intermediate Ole18 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    706
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg bruker 2.1 og er fornøyd med det oppsettet jeg har... Kunne sikkert kjørt 5.1-7.1 men jeg ser ikke vitsen når jeg hører mest på musikk.. Samtidig får jeg mere enn nok morro når jeg fyrer opp en film Men tanken har jo slått meg å bruke bypass funksjonen i forsterkeren min og kjøre sorround..

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er såpass fersk innen hjemmekino att jeg bare MÅ se filmen i surround, for meg har lyden blitt en stor del av den totale filmopplevelsen. Men etter at jeg byttet ut cv dc12 med dynavoice m-65 er det faktisk blitt mye morsomere å lytte på musikk igjen. Men konklusjonen min er at filmtitting uten surround er en halv filmopplevelse..

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Er såpass fersk innen hjemmekino att jeg bare MÅ se filmen i surround, for meg har lyden blitt en stor del av den totale filmopplevelsen. Men etter at jeg byttet ut cv dc12 med dynavoice m-65 er det faktisk blitt mye morsomere å lytte på musikk igjen. Men konklusjonen min er at filmtitting uten surround er en halv filmopplevelse..
    St stort bilde -lerrett på minimum 70 tommer gjør så uendlig mye mer for filmopplevelsen enn et godt surroundanlegg.

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    St stort bilde -lerrett på minimum 70 tommer gjør så uendlig mye mer for filmopplevelsen enn et godt surroundanlegg.

Det tviler jeg ikke på (til en viss grad)..hehe For øyeblikket sliter jeg med ett reservetv på 26" ;/ 33" skal på reperasjon. Men skal etterhvert oppgradere til enten 42" eller "50". Men lyd MÅ jeg ha, åkke som Men stor skjerm gjør nok også veeeldig mye for filmopplevelsen!

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde surround, byttet til litt dårligere surround, byttet til stereo, kan ikke vente til jeg får bygget på med surroundhøyttalerene.

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Stort bilde må akkompagneres med stor lyd sier nå jeg. Lyden har mest å si. Det er kulere med hørespill enn stumfilm :-)

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Perminow
    Stort bilde må akkompagneres med stor lyd sier nå jeg. Lyden har mest å si. Det er kulere med hørespill enn stumfilm :-)
    Må si meg enig der! Brodern har en Sony 50", har prøvd den med og uten surround, to helt forskjellige opplevelser

Intermediate longbow sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av longbow
    en kamerat av meg har samme opp sett som meg bare i stereo, og han har mer trøkk og bedre lyd, og det funker helt greit til film også... skal faktisk bort der nå å se film....
    tenkte eg kunne si litt om hva eg synest etter å ha sett film i to kanaler ( 2,0 ).

eg synest egentlig at det funket veldig bra, eg savnet ikkje bak/center noe spesielt. det eg savnet var den dype bassen med litt trøkk i, nå er nok en av grunnene til det at eg er vant med pb12-nsd som trøkker noe******.
    de filmene vi så var jo ikkje noe spesielt surround filmer ( biker boys og avsporing ) heller da, men synest alt i alt at det funker bra, men et skikkelig surround anlleg er og blir bedre, men stereo funker.... det er min mening...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    surround er jo egentlig ikke naturlig
    et helt flatt 2D bilde flere meter foran seg, så skal man plutselig tilføre merkelige lydeffekter BAK?
    sansene henger ikke sammen her.. og feil blir det uansett

men når jeg var på 360grader kino i disneyland for noen år siden skjønte jeg det

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stereo funker ja, men surround funker bedre

min mening, Stereo for musikk og surround for film
    sellom det finnes musikk i 5.1 6.1 7.1 osv !

Jeg ser film med stereo, og savner surround filmen er ikke det samme, siden all lyden kommer fra forran, ja.

Egentlig som longbow nevnte, med en bra sub så låter 2.1 system like bra som 5.1

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av m4sta
    Egentlig som longbow nevnte, med en bra sub så låter 2.1 system like bra som 5.1
    det var nå ikke akkuratt det eg sa da.... det eg sa var at har du to gode front ht og gjerne en sub, funker det veldig bra, men et tilsvarende 5,1 oppsett vil være bedre etter min mening.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis

Hva?? I virkeligheten ser man jo foran, og får lyd fra alle kanter Ingen som ser rundt men alle hører lyd fra både opp og ned og foran og bak og til sidene...

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bedre med et godt stereo-oppsett enn et dårlig surround-oppsett, men når man passerer en viss pris/kvalitets grense så gir et skikkelig 5.1/7.1 sett så mye mer. Noen effekter i bakkanalene kan gi deg de verste frysningene, og en skikkelig sub gir det ekstra trykket i brystet når skuddsalvene går som værst.

Mangler for tiden surround kanalene, og ja jeg savner det. Film er ikke det samme uten. Surround er morro. :-D

Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    956
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

er nå ikke helt enig med deg der.... viss du kunne valgt mellom en 32" tv og et skikkelig surround anlegg, eller et 90" lerret og et billig alt i et anlegg, hva hadde du da valgt??

etter min mening blir du mer påvirket med heftig bass og kulene flyr rundt hode på deg, enn et stort bilde... men eg må jo kunne si, ja takk, begge deler:-D :-D

Moderator HåkonN sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    6,958
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    et helt flatt 2D bilde flere meter foran seg, så skal man plutselig tilføre merkelige lydeffekter BAK?

men når jeg var på 360grader kino i disneyland for noen år siden skjønte jeg det
    Har du hørt på et surround anlegg noen gang einis? :?

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis noen her har hørt innspillinger i Q-sound så får du jo en veldig virkelighetstro surround effekt gjennom 2 kanaler.
    Jeg syns det er bedre med alle kanaler på plass, men er imponert over hva som går ann med bare 2 kanaler.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Med den logikken blir jo 2-kanals lyd like unaturlig :roll: Jeg hører en artist står FORAN meg og synger, men det er jo bare en tom vegg der?? Sansene henger ikke sammen her.... Det eneste naturlige blir jo å delta selv i virkeligheten. Poenget med et anlegg, surround eller stereo, er vel å manipulere de "små grå" til å tro at man er tilstede.

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Lightbulb

Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    Med den logikken blir jo 2-kanals lyd like unaturlig :roll: Jeg hører en artist står FORAN meg og synger, men det er jo bare en tom vegg der?? Sansene henger ikke sammen her.... Det eneste naturlige blir jo å delta selv i virkeligheten. Poenget med et anlegg, surround eller stereo, er vel å manipulere de "små grå" til å tro at man er tilstede.

Surround gjør jo sånt at man får bedre følelse som å være på konserten !

Har lytta endel på trance, og mange i 5.1. Så klart er det mer morro å høre med 5.1 enn 2.1. 5,1 så er følelsen der som å være tilstede !
    Ja du nevner vel det

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HåkonN
    Har du hørt på et surround anlegg noen gang einis? :?
    eh, ja. den absolutt eneste grunnen til at widescreen og surround har komt de siste årene er for å selge millioner av nye "toppmoderne" produkter. ingen annen.

heh. har dere noen gang vært på konsert med orkesteret rundt dere på alle kanter?
    hvorfor bruker ikke alle hodetelefoner isteden??

poenget med stereo er å gi et scenebilde hvor de fleste av sansene er fokusert, foran seg.
    å bli fortalt en historie fra en tvskjerm og tilføre plingplonglyder bak blir bare tøv..

pengeindustrien må gjerne overbevise dere om annet.
    hva blir det neste, 20.5 i en fast sirkel montert av snekkere under husbygging..

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •