Klipsch vs QLN på Yamaha forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Klipsch vs QLN på Yamaha forsterker

Hei.
    Nå har jeg styrt veldig lenge og tror jeg har kommet med en fin idé for min lille hjemmekino.

Jeg skal kjøpe meg to nye front høytalere og beholde den gamle forsterkeren en liten stund til siden det kommer mye nytt utover høsten.

Jeg har forelsket meg i Klipsch RF-82 LINK.

Problemet er at jeg ikke kan finne en forhandler som er i nærheten av Kristiansand, men jeg må helt til Oslo.

Var innom Hi-Fi Centeret i Kristiansand og hørte om merket, men det hadde ikke han hørt om.
    Fikk derrimot tilbud på QLN Artech 12 LINK til 6995kr.

Jeg har hørt at Klipsch skal være veldig lettdrevne og yte veldig godt på både svake og kraftige forsterkere.

Jeg har nå en Yamaha RX-V450som har DIN 130W og RMS85W x 6.
    Hadde tenkt og bytte til en annen nyere forsterker over mot høsten.
    Da vil jeg har auto konfigurering, kraftigere og gjerne en del nyere teknologi som HDMI osv.

Kan noen gi meg en liten pekepinne på hva som kan være lurt selv om jeg kansje kan ha spurt om dette før?

Trenger forsovet ikke noen innlegg på forsterker valg, men hvis det er viktig for valg av høytalere så er det høyst velkommen :-).

Takker for alle svar.

EDIT:
    Jeg bruker annlegget mest til film og litt til musikk.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    OK.
    Så ut som det kansje var et vanskelig spørsmål.

Er det noen som vet om det finnes noen forhandlere av Klipsch på sørlandet?

Takker veldig for svar.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Sitat Opprinnelig postet av afroysaa
    OK.
    Så ut som det kansje var et vanskelig spørsmål.

Er det noen som vet om det finnes noen forhandlere av Klipsch på sørlandet?

Takker veldig for svar.
    klipsch rf82 er helt konge har de selv men setter krav til elektronikk. jeg har denon avr 2807 som framforsterker å bruker parasound hca som drivverk. spiller helt rått.lykke til:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Det er godt og høre at de spiller bra :-)
    Jeg kommer til og oppgradere forsterkeren min til høsten og tenkte da på en Harman Kardon og de skal jo spille ganske greit :d

Er det noen her som vet om en forhandler på sørlandet en eller annen plass?
    Ellers så tar jeg meg en biltur til Oslo en helg eller noe.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror kanskje at både Klipsch og Artech'ene ikke vil bli kjempeglad i Yamaha'en din. Hørt flere som har prøvd denne kombinasjonen.
    Vil tro at en kombi med litt varme forsterkere. Joda, de vil spille greit på svakere strømforsyning, men jo mere strøm du gir dem jo mere punch. Så solid strømforsyning er ett stikkord..
    Vet ikke om noen har prøvd med Xindak 6950, men hvis den er varm i klangen som det normalt sett klasse-A er så kan det bli en morsom kombi. Den ble testet i fidelity for deres budsjett-referanseanlegg og spilte jevnt med Abrahamsens(10000KR!!), men hadde uansett mye større strømforsyning (24kg), så den kunne dra tyngre laster og spille høyere. Da kostet den 6800.. Men har sett at enkelte steder at den blir solgt for 4000..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for svar.

Det passer jo egentlig greit for meg som skal oppgradere til en kraftigere forsterker til høsten.
    Trenger bare noe som kan erstatte mine Tangent SR500 frem til jeg oppgraderer forsterkeren :-).

Jeg vil jo også ha høytalere som varer en stund fremover og som er fremtidsrettet og som har en god WAF faktor :-).

Leser jo her på AvForum om at det skal være gode høytalere til den prisen de er satt til.

Hvor mange watt burde en kjøre på disse type høytalere sånn CA?

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Takk for svar.

Det passer jo egentlig greit for meg som skal oppgradere til en kraftigere forsterker til høsten.
    Trenger bare noe som kan erstatte mine Tangent SR500 frem til jeg oppgraderer forsterkeren :-).

Jeg vil jo også ha høytalere som varer en stund fremover og som er fremtidsrettet og som har en god WAF faktor :-).

Leser jo her på AvForum om at det skal være gode høytalere til den prisen de er satt til.

Hvor mange watt burde en kjøre på disse type høytalere sånn CA?
    hei
    min er på 2x250w men egentlig uvesentlig er viktigere på strømforsyning
    min er på 2x1200 va.vekt på drøye 30kg
    mvh

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Finnes forsterkere som står oppført med 150watt men som begynner å knele ved 40-50... Tung forsterker er ofte en indikasjon på solid strømforsyning... (Eller kabinett) Forruten på ICE/Klasse-D konstruksjoner..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok så jo mer forsterkeren veier jo bedre er det...

Husker det før at mange Harman Kardon forsterkere veide noe vannvitig iforhold til andre.

Noen som har et godt tips til en grei Hjemmekino forsterker med auto konfigurasjon osv som passer til disse høytalerene?

Takker for svar.

Active
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    405
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hei

Ok så jo mer forsterkeren veier jo bedre er det...

Husker det før at mange Harman Kardon forsterkere veide noe vannvitig iforhold til andre.

Noen som har et godt tips til en grei Hjemmekino forsterker med auto konfigurasjon osv som passer til disse høytalerene?

Takker for svar.
    hei
    seperat effekt forsterker anbefales fra min side:-D

Active Perminow sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    340
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har en kompis som kjører Klipsch yamaha kombo og det låter enormt bra. Da mener jeg sykt bra. Han har vel RF-7 og Yamaha DSP-Z9 med en sinnsyk effektforsterker. En annen kompis har RB81 og yamaha RX-V2700 som han er meget fornøyd med.(link til RB81 ogrxv2700) Så jeg tror komboen kan være god fisk jeg. Syns ikke yamaha har noen lys klangkarakter i det hele tatt heller motsatt. Men smaken er som baken.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hummmm jeg må definetivt lese mer på denne fronten altså hehe.
    Er veldig glad i lyd, men har altfor liten tid til og sette meg inn i dette skikkelig.

Takker for alle svar.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    1,981
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Forhandler av Klipsch

Hei!

Ring Boomcar i Grimstad! De forhandler først og fremst bilstereo, men også pioneer og Klipsch! Gode priser og GOD service! Anbefales på det sterkeste!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,har oppsett med m.Klipsch rf 82 på Harmann hk 970/hd 970 cd,dette spiller bra,litt spisst i toppen i diskanten,MEN en kamerat mente noe annet,så her er det litt øret som hører..Om du kjøper dine rf 82 hos [url]www.oslohificenter.no kan det være greit å sjekke at de faktisk har de i sjappa ved ankomst ..Når det gjelder Harmann elektronikk,så finnes det bedre.Det er noe feil på dette,som defekte dioder,friene lasere,tull med utgenger osv...men jeg kan ha vært uheldig jeg da..For nå virker det bra!Bytta hk 3480 recivern til hk 970 int forsterker da ene utgangen takket for seg etter en ukes tid.970 er nok hakket bedre,til samme pris,men du må gi avkall på radiodelen,hadde heller gått for 970 TU i samme serien om det var et must med radio jeg da..

Joda Harmann spiller det...lykke til.

P:S Stereofil på grensen 9 i oslo har også KLIPSCH...men det må da finnes andre steder i landet og...Hørte forresten på qln artec 12 før jeg handla Klipsch ene...jeg var ihvertfall ikke i tvil om valg!!!KLIPSCH

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    116
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av ixos 76
    Hørte forresten på qln artec 12 før jeg handla Klipsch ene...jeg var ihvertfall ikke i tvil om valg!!!KLIPSCH
    Yess det var det jeg ville høre :-).
    Radio er overhode ikke noe jeg trenger da alt går via nettradio :-).
    Det eneste jeg ønsker veldig er det at forsterkeren stiller seg inn automatisk.
    Det er et sykt stort problem for meg som har et vanlig rom de står i og når jeg skal se film så må jeg flytte alt til en annen plass :-| .

Vet det ikke er noe så veldig, men skal se på innredning av kjeller utover høsten.

Takker veldig for svar og skal sjekke den forhandleren i Grimstad Zeke1983

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •