Dali+Denon = god match??

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dali+Denon = god match??

Heisann. Jeg lurer på hvordan matchen Dali og Denon er? Jeg har lyst på nye høytalere rundt hele nå, men har lyst til å prøve noe nytt. Har tidligere hatt B&W og Denon, likte lyden det ga. Men nå har jeg fått øynene opp for dali sin concept serie. Noen som har noen kloke ord å komme med til en nybegynner?

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hørt om andre Hifi-butikker enn Hifiklubben?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus

Ja.. Hi-fi Center
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Norum
    Heisann. Jeg lurer på hvordan matchen Dali og Denon er? Jeg har lyst på nye høytalere rundt hele nå, men har lyst til å prøve noe nytt. Har tidligere hatt B&W og Denon, likte lyden det ga. Men nå har jeg fått øynene opp for dali sin concept serie. Noen som har noen kloke ord å komme med til en nybegynner?
    Denon PMA 1500 og PMA 2000 har jeg testet hjemme med Dali Mentor 2 og 6.

Jeg likte ikke disse kombinasjonene. Mentor høyttalerene har en meget livlig diskant, litt tilbaketrukket mellomtone, og fyldig bass. Denon PMA 1500/2000 spiller litt med "loadness" i diskant og bass. Det er som om de trøkker litt ekstra på. Tøft i starten, men jeg følte det ble slitsomt etter hvert.

Aner ikke om dette også gjelder andre høyttalere fra Dali, forsterkere fra Denon.

Jeg trakk nå den konklusjonen at Denon passet bedre til B&W (testet bare med 805s), mens Dali Mentor 2/6 passet godt til Nad M3 (noe 805s også gjorde)

Andre kombinsasjoner anbefaler jeg deg å prøve selv.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Jeg er vel en typisk Hifi Klubben kunde fordi jeg vokste opp med at det var den eneste butikken jeg visste om og de jeg kjente kjøpte derfra.
    Det er vel sånn med mange at en ikke vet om all de forskjellige butikker som finnes.
    Jeg strever fortsatt med å få oversikt over hvilken butikker som har hva, og når jeg en gang kommer til å bytte ut min NAD og mine B&W høyttalere bør jeg kunne ha relativt god oversikt :-D
    For øyeblikket er det l-sound og surround.no som er interessante for min lenge etterlengtede sub. Har slått fra meg at Hifi klubben kan hamle opp med SVS og XTZ på rimelige subber med skikkelig trøkk.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har denon 2805 +dali consept 6 +dali consept center +dali consept 2og er meget fornøyd

Active Norum sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    374
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er så vanskelig å velge noe nytt synes jeg. Det beste er vel å dra til de forskjellige hifi butikkene å få en demo. kanskje noe fra patos hadde vært noe?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •