Sub i stereo bannlyst? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2003
    Poster
    292
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sub er et must i stereo synes jeg, så lenge man ikke har ekstremt store og slagkraftige høyttalere. Svært få høyttalere makter å gjengi de dypeste oktavene slik en god subwoofer kan. En god regel for subwoofer i stereo, er å lytte nøye til frontene og finne ut akkurat hvor de begynner å falle i bassen, og så forsøke å integrere subwooferen så godt som mulig derifra og ned, og uten at lyden forandrer karakter annet enn i bassen.

Tror oppfatningen har endret seg angående dette, da det i dag er veldig mange seriøse og gode produsenter av subwoofere, i motsetning til for en del år siden. Og det kan vi takke hjemmekino revolusjonen for

Plassering av subwoofer kan være et sant mareritt, fordi den kan finne på å låte best f.eks midt på gulvet eller en annen upassende plass. Da spørs det hva som veier mest, estetikken eller lyden Det er ingen regel for hvor den fungerer best, det kommer an på samspilet mellom rommet, hovedhøyttalerne og subwooferen. Så det er bare å prøve seg fram.

Intermediate Marantz sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    2,654
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En del musikk funker fint uten sub, mens en del musikk har godt av litt ekstra "guffe" i de laveste frekvensene. Det beste er vel å ha en sub og ha mulighet til å bruke den ved behov. Jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg å vært foruten

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PearlJam
    Takker så mye for info. Får teste ut pre-out utgangen da :-) Han som solgte meg Patos settet sa at jeg skulle bruke tape out for det hadde han brukt. Kanskje ikke så rart at han solgte det :-)
    Vil tro det var littvanskelig å få det til å spille bra da ja...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Marantz
    En del musikk funker fint uten sub, mens en del musikk har godt av litt ekstra "guffe" i de laveste frekvensene. Det beste er vel å ha en sub og ha mulighet til å bruke den ved behov. Jeg kunne ihvertfall ikke tenkt meg å vært foruten

Enig, tingen er å justere suben slik at den ikke høres før du skrur den av.. at her var det noe som manglet :idea:
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått testet suben litt, og det låter helt fantastisk. Fy å hvor mye fyldigere og deiligere lyden ble nå. Har foreløpig kun spilt nye Bloc Party, The Arcade Fire og Jesse Malin men det var en annen verden :-) Får prøve å justere suben inn skikkelig i morgen. Har nå Level bak på suben på klokken 12:00. Høres det greit ut?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare ikke gå i "imponator" fella. Har hørt så mange som skrur opp volum noe meningsløst for å være sikker på å høre den.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke din sub, men hos meg står volum kl. 08.30 og freq kl. 09..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Kan ikke din sub, men hos meg står volum kl. 08.30 og freq kl. 09..
    Med andre ord ikke veldig mye på?

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Niks meget lavt volum og frekvensen er lav (45hz)

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •