Sonus Faber Concertinos Domus osv...? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 37 av 37
    Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Antonx
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ha nye høyttalere i tillegg. Triangle tror jeg ikke er noe dårligere enn de andre du ser på, kanskje bedre tror jeg.
    Jeg har sammenlignet gulvmodellene på samme elektronikk. De har litt forskjellig klang så smaken din teller mye her. Sonus faber er nok den som låter mest "naturlig". De er begge på den myke, behagelige siden men synes VA virket mere oppløst. SF er tydelig mørk i klangen (ikke akkurat varm, imo) mens VA er varm og "bløt". SF synes jeg mangler litt på åpenhet, middels dynamikk. Personlig holdt jeg en knapp på VA men tenkte at det måtte finnes bedre høyttalere. Jeg tror Dynaudio er bedre enn disse men ikke like pene da.

Triangle er ikke dårligere, men anderledes, hørte på noe klassisk med triangle.. gav meg meget lite.. Har ikke hørt på dynaudio, og som du sier er langt fra så pene..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Intermediate LL sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    2,898
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Triangle er ikke dårligere, men anderledes, hørte på noe klassisk med triangle.. gav meg meget lite.. Har ikke hørt på dynaudio, og som du sier er langt fra så pene..
    Dynaudio og også meget godt håndtverk, men konstuksjonen er noe mer spesiell. Jeg liker dem godt, båe lydmessig og designmessig. Har hørt C2 på noen messer og den imponerte.

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke helt hvorfor du vil ha nye høyttalere i tillegg. Triangle tror jeg ikke er noe dårligere enn de andre du ser på, kanskje bedre tror jeg.
    Jeg har sammenlignet gulvmodellene på samme elektronikk. De har litt forskjellig klang så smaken din teller mye her. Sonus faber er nok den som låter mest "naturlig". De er begge på den myke, behagelige siden men synes VA virket mere oppløst. SF er tydelig mørk i klangen (ikke akkurat varm, imo) mens VA er varm og "bløt". SF synes jeg mangler litt på åpenhet, middels dynamikk. Personlig holdt jeg en knapp på VA men tenkte at det måtte finnes bedre høyttalere. Jeg tror Dynaudio er bedre enn disse men ikke like pene da.
    Vitsen med og kjøpe noen stativ høyttalere kun til bruk på klassisk musikk er vel bare fordi jeg er kresen! Nå har jo jeg Triangel og jeg vet hvordan de spiller på klassisk musikk. Og det er helt klart bra, men ikke optimalt på klassisk musikk... Også har jeg lyst til og prøve ut noen stativ høyttalere av den litt bedre sorten. Har bare hatt det en gang før! Og det var noen PSB Image B25. (noen av mine første høyttalere var det)

Så grunnen er jo også at det er morsomt og prøve noe annet! Blir jeg ikke helt fornøyd? Så er det jo bare og selge igjen!! :razz:

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av LL
    Dynaudio og også meget godt håndtverk, men konstuksjonen er noe mer spesiell. Jeg liker dem godt, båe lydmessig og designmessig. Har hørt C2 på noen messer og den imponerte.
    Skal ta en titt på de... Og ta en vurdering på de også! Men, jeg synes at utseende også har litt og si (ikke like mye som lyden da, men dog) Og der synes jeg dessverre ikke at Dynaudio stillte så veldig sterkt at det gjorde noe...

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser at XTZ har kommet med sin referansemodell.
    Sjekka i dag på fyndbörsen og der var de gitt!
    ser veldig lovende ut med seas nextgen element og bånddiskant...
    http://www.fyndborsen.se/prod/pics/cat/12102_cat.jpg

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut i fra bilde så de meget små ut BGuarden!! :-D
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oooops...
    Ikke helt sånn jeg ville de skulle se ut:-)
    Her er iallefall linken til siden. Den heter 99.26
    FYNDBÖRSEN - Hemelektronik på internet sedan 1997

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke dumme, men så litt "billige" ut hvis vi setter dem mot SF og VA synes jeg..

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HoJ
    Ikke dumme, men så litt "billige" ut hvis vi setter dem mot SF og VA synes jeg..
    Ja, det synes jeg også. Også har jeg heller aldri hørt på noe fra XTZ, men det er sikkert bra det også... Men, ikke helt hva jeg er ute etter!

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Sound man
    Vitsen med og kjøpe noen stativ høyttalere kun til bruk på klassisk musikk er vel bare fordi jeg er kresen! Nå har jo jeg Triangel og jeg vet hvordan de spiller på klassisk musikk. Og det er helt klart bra, men ikke optimalt på klassisk musikk... Også har jeg lyst til og prøve ut noen stativ høyttalere av den litt bedre sorten. Har bare hatt det en gang før! Og det var noen PSB Image B25. (noen av mine første høyttalere var det)

Så grunnen er jo også at det er morsomt og prøve noe annet! Blir jeg ikke helt fornøyd? Så er det jo bare og selge igjen!! :razz:

Fair enough :-D

Jeg la ikke merke til noen spesielle svakheter med Altea på klassisk annet enn mangel på dybde, men jeg husker ikke inntrykkene helt godt. Når det gjelder gjengivelse av klassisk så er elektronikken minst like viktig, særlig avspilleren. Ikke glem det.. Hva er ikke godt nok til gjengivelse av klassisk og vokal? Hvilke parametre?
    Kommer du over en ProAc 1cs så slå til!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fair enough :-D

Jeg la ikke merke til noen spesielle svakheter med Altea på klassisk annet enn mangel på dybde, men jeg husker ikke inntrykkene helt godt. Når det gjelder gjengivelse av klassisk så er elektronikken minst like viktig, særlig avspilleren. Ikke glem det.. Hva er ikke godt nok til gjengivelse av klassisk og vokal? Hvilke parametre?
    Kommer du over en ProAc 1cs så slå til!
    Visst du tar en titt innom min profil på MinHifi. Så ser du jo en utstyrsliste over hva slags komponenter osv som jeg har! Linken ligger i signaturen min, om du er innteressert i og ta en titt!?! Så slipper du og spørre her om hva jeg bruker av forskjellige ting når det står der... :razz:

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett, men har ikke hørt produktene dine som tidligere skrevet. Denon spilleren er det ikke mange som snakker om når det snakkes om de beste CD-spillerne ( i prisklassen). Hadde jeg vært deg ville jeg muligens først testa en CD-spiller og en forsterker som en kjent for å være blant de beste i prisklassen. Ming vet jeg ingenting om.
    Men Triangle er kanskje ikke best på klassisk..
    Hjemlån!!! Test hva som gir mest utslag. Prøv f.eks en Usher CD1, Vincent CD 6 , Jungson mm.. Creek forsterker f.eks, VA.. Det er jo det som er gøy :-D

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sett, men har ikke hørt produktene dine som tidligere skrevet. Denon spilleren er det ikke mange som snakker om når det snakkes om de beste CD-spillerne ( i prisklassen). Hadde jeg vært deg ville jeg muligens først testa en CD-spiller og en forsterker som en kjent for å være blant de beste i prisklassen. Ming vet jeg ingenting om.
    Men Triangle er kanskje ikke best på klassisk..
    Hjemlån!!! Test hva som gir mest utslag. Prøv f.eks en Usher CD1, Vincent CD 6 , Jungson mm.. Creek forsterker f.eks, VA.. Det er jo det som er gøy :-D
    Ta en titt i Fidelity Nummer 19, 2/2006... Denon DCD-1500AE, mot blant annet Usher CD-1 osv! Mange andre i denne prisklassen litt under 10k. Så kan du jo lese selv der... Grunnen til at jeg også valgte Denon framfor Usher, Rega osv er at her har jeg muligheten til og spille av SACD. Og forresten, det har vært fryktelig mange tester i Fidelity om Meixing MingDa også. Bare og bla igjennom bladene om du har noen!?! :razz: Men, jeg er fullt enig det du sier ang testing av forskjellig utstyr på hjemlån f.eks! Og det er jo det jeg prøver mer og mer på, pga at interessen er såpass stor for og klare og finne fram til de riktige komponentene som man trives med! Men, jeg må begrense meg litt innimellom også. Jeg er jo tross alt bare 17 år foreløpig... Så jeg kan jo ikke prøve ut alt nå heller!?! Hva skal jeg ha når jeg nærmer meg førti da...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alle nummerne men det har gått meg hus forbi da .:? Skal lese litt. Jeg skal ikke si hva jeg hadde av utstyr da jeg var 17 ..... Lykke til!

Active
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    332
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har alle nummerne men det har gått meg hus forbi da .:? Skal lese litt. Jeg skal ikke si hva jeg hadde av utstyr da jeg var 17 ..... Lykke til!
    Hehe! Takk skal du ha... Men, hva hadde du som 17 åring da!?! :-D Ble nyskjerrig nå...

Active HKviking sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    448
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Fh007

Jeg har nå kommet over noen annerledes høyttalere! De heter så mye som Ferguson Hill FH007. Loudspeakers & Hi-Fi Systems - Welcome to Ferguson Hill
    Synes disse så veldig spennende ut. Er det noen som har hørt, sett osv disse?
    De spiller flott. Ikke veldig høyt men mye bedre enn noen annen "PC" høyttaler jeg har hørt på. Jeg har de på soverommet og et sett på kontoret.

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    1,733
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Takk skal du ha... Men, hva hadde du som 17 åring da!?! :-D Ble nyskjerrig nå...
    Her har vi en av de mange trådene som bare stoppet opp uten svar. Han endte alså med gulvstående til slutt. Gratulerer! :-D Er du fornøyd? Ser ut som du landet godt på den romantiske siden?

Endelig får du svar; det var et Pioneer rack, alt innebygd. Dobbelt kassettdeck som spilte begge veier og innebygd og med platespiller på toppen. Boston stativ høyttalere. Var mest fornøyd med vekkermuligheten 8) . Musikken ble så høy etterhvert at jeg bare måtte hoppe opp av senga for å skru ned.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •