NYE subwoofer fra Cerwin Vega ! ! ! - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 42
    Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    32 er da ganske normalt for halvstore bunnkasser.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis Cerwin Vega er så UTROLIG bra som mange prøver å proklamere, hvorfor ser man aldri Cerwin Vega på konserter?

;-)

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV er billig og mye hjemmevolum for penga..

men finnes det merkevarer i det hele tatt på konserter?

et navn med en leverandør av løsninger, basert på elementer fra en produsent. material fra en annen osv..

eminence skal være verdens støre høyttaler produsent. men ingen har hørt om dem(!) de produserer vistnok 7-8000 elementer daglig. på en fabrikk litt mindre enn harley davidson.
    nesten bare til PA bruk.
    de lager også bassene i klipsch heritage! faktisk lager ikke klipsch noen elementer i den serien.. det hadde dere ikke trodd?
    "Atlas" mellomtoner, "EV" T kompresjonsdrivere.

ikke mye som er rent inn-house lenger

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    Hvis Cerwin Vega er så UTROLIG bra som mange prøver å proklamere, hvorfor ser man aldri Cerwin Vega på konserter?

;-)
    HEY! Ikke diss CV! :P

Gleder meg til å få bytta ut..

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

why ?

Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    HEY! Ikke diss CV! :P

Gleder meg til å få bytta ut..
    Det er vel heller ingen vits i å si at det er verdens beste PA utstyr.....

Det er ikke ofte man ser CV til konsert bruk, og de jeg kjenner som har drevet utleie av PA utstyr styrer unna CV. Ikke fordi det er direkte dårlig men fordi det ikke er like fullblods PA som Mayer Sound, eminence og EV (mange andre også).

De aller fleste vet hva det dreier seg om når det er snakk om CV, og jeg for min del har svært lyst til å teste 21" til fest, hva den skal kombineres med er jeg mindre sikker på, burde vel være CV topper også men kanskje noen 215 og en stor SVS for dypbass :twisted: burde kunne få mye lyd ut av det hvertfall.

Var på en demo av Mayer Sound i Oslo spektrum, der var det 4 linearrayer med diskanter og vel 20st 2x18" i sving, det var trøkk det, spillte så øya dirret og ikke kunne fokusere der var min grense nådd for å si det slik, høyere og med mer "kick" bass trenger ingenting å spille!!

Ingenting på Tryvann i russetiden slo det, og jeg var russ i versting året 05 da bussene hadde med seg et par annleggs kraner for å klare tyngden av høytaler anleggene Latterlig egentlig men du verden så råe saker.
    (kjente forrøvrig en buss som var toppet med CV høytalere og basser men det var langt i fra de som hadde best lyd)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    CV er billig og mye hjemmevolum for penga..
    Så rett så rett

Jeg har til gode å høre noe verre enn Clsc 215 til hjemmebruk. (jada DC eller en annen CV serie kan kanskje være råere)

*til under 10 store vel å merke!

Intermediate Shercko sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    1,118
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg så CV! logoen her og der på Trance Energy i år..

Intermediate bamse sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    747
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fc-Sonny
    Specs siger jo ikke alt.
    Cerwin Vega har den absolut fedeste bas på markedet. også kan JBL og andre producenter komme med hvad de vil.
    Intet har indtil nu slået Cerwin Vega.

Det er ligesom med når man spørger en Farrari ejer om hvad der gør hans bedre end en Porsche. Hans er svar er bare: Det er jo en Farrari.

Det samme med CV. Der er ikke noget specielt svar. Det er bare Cerwin Vega. Sådan!!!
    Syntes sammeligningen blir litt feil. Bytt ut de to nevnte merker med Skoda og Lada. Da er vi vel nede i CV klassen

Men det viktiste er at man selv er fornøyd med åssen det låter, og ikke hva andre mener, så løp & kjøp

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av AjSelj

Jeg har til gode å høre noe verre enn Clsc 215 til hjemmebruk. (jada DC eller en annen CV serie kan kanskje være råere)

*til under 10 store vel å merke!
    Hva med to slike:

9475,- inkl moms.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hva med to slike:

9475,- inkl moms.

Ja de kan nok kanskje være råere men det går nok ikke like dypt som cls 215.
    Ikke mye PA som går ned til og under 30hz vel.

Men like fullt, kanskje noe man kan teste før eller siden

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er en stor missforståelse, en myte, at PA ikke går dypt.

Det er mange grunner til dette.

1. Du hører ofte hornsubber. Horn subber går ofte ikke dypere enn 50-40Hz.
    Men så har du Scoops og vanlige bassreflekskasser som glatt går langt dypere.

2. Man kutter bunn live for å eliminere feedback i bassen. Det er så sinsyke mengder med lyd at det setter seg i scene, betong og alt.

3. Man kan også finne på å kutte i bunnen for å spare forsterkerkraft. Alle vet at det kreves enormt med energi for å gjengi de laveste tonene.

Så.

Om man skulle finne på å ta PA inn i husvarmen skal det ikke no hokuspokus til for å få det til å gå dypt.
    Og det skal heller ikke no hokuspokus til for å få det til å spille hifi.

Det er riktig at Eminence er verdens største leverandør av elementer til PA industrien. De har dog sitt største marked i gitarforsterkere. Tror faktisk de leverer til randahll blandt annet.

Andre produsenter som banker Eminence på PA markedet er.

Precision Dynamics (insane kvalitet.)
    Electrovoice, HIGH-END PA!.

B&C POWER!.

Delta. osv osv osv.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hansam
    Det er en stor missforståelse, en myte, at PA ikke går dypt.

Det er mange grunner til dette.

1. Du hører ofte hornsubber. Horn subber går ofte ikke dypere enn 50-40Hz.
    Men så har du Scoops og vanlige bassreflekskasser som glatt går langt dypere.

2. Man kutter bunn live for å eliminere feedback i bassen. Det er så sinsyke mengder med lyd at det setter seg i scene, betong og alt.

3. Man kan også finne på å kutte i bunnen for å spare forsterkerkraft. Alle vet at det kreves enormt med energi for å gjengi de laveste tonene.

Dette høres jo logisk ut, og jeg har lyst til å teste litt billig PA selv ettersom jeg faktisk kan ha nytte av det ved en fire fem faste annledninger i året.

Men når man ser på specs på blant annet den høytaleren som står nevnt over her så er de jo ikke oppgitt til å kunne gjenngi på langt nær så dypt som den tidligere nevnte CV 215.

Den 21" cv subben står jo faktisk oppgitt til :
    Frequency Response: 35 Hz - 135 Hz (±3 dB)

Kan noen finne meg en rimlig aktiv PA subb som jobber dypere enn dette?
    Hvor dypt man spiller på konsert er jo til syvende å sist begrenset av høytaler systemet ikke av alt annet.

PS, når du snakker om problemer med "feedback i bassen. Det er så sinsyke mengder med lyd at det setter seg i scene, betong og alt."
    Så er jo de proffe oppsettene laget slik at om man går bak subb rekken så forsvinner praktisk talt all bassen!!

Dette var noe jeg måtte oppleve før jeg trodde på det, og ved hjelp av riktig timing, vinkling og mange utregninger osv osv så virket det som om de hadde rimlig bra kontroll på spredningsmønsteret i bassen hos Mayesound hvertfall.

Newcomer HI-FInepse sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Sted
    Nordmøre
    Poster
    223
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Talking Cv

Med et par 21" CV suber Blir det vel konsert. Har vært tøft å hørt, følt og sett sa suban der. :-D De er vel store.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Shercko
    Jeg så CV! logoen her og der på Trance Energy i år..
    De har brukt CV! på The Gathering også. Var vel året etter de hadde en vegg med Elektrokompaniet's PA som forøvrig var en gedigen katastrofe. Året etter hadde de 4stk CV L-36 kasser og 4stk CV toppkasser. De spillte både høyere og vesentlig bedre enn gud vet hvor mange EK kasser de hadde året før.

Men de tok helt av med en Turbosound rigg av dimensjoner også. Spillte så jævli at ingen hørte sitt eget anlegg. Men er noen år siden jeg var der sist så er vel kommet noen enda verre anlegg der i ettertid ville jeg tro.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Revox
    De har brukt CV! på The Gathering også. Var vel året etter de hadde en vegg med Elektrokompaniet's PA som forøvrig var en gedigen katastrofe. Året etter hadde de 4stk CV L-36 kasser og 4stk CV toppkasser. De spillte både høyere og vesentlig bedre enn gud vet hvor mange EK kasser de hadde året før.

Men de tok helt av med en Turbosound rigg av dimensjoner også. Spillte så jævli at ingen hørte sitt eget anlegg. Men er noen år siden jeg var der sist så er vel kommet noen enda verre anlegg der i ettertid ville jeg tro.

Jeg var der da de hadde CV. Det syntes jeg var utrolig grøtete greier. Var bedre året etter. Da var det Turbo rigg tror jeg.

Intermediate AVFredrik sin avatar
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    855
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det ser sykt ut. Jeg synes bare ikke gitteret så særlig stilfullt ut, jeg.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gammel tråd, men bare MÅ.

Jeg hadde bare PA og cerwin-vega fra jeg var 4-klassing og til jeg flytta hjemmefra.

På gutterommet hadde jeg et sett Laney CC12 som topper, og en XL18 og en XL15 i bunn (bunnene drevet av en Roland PA-150 mixer). Og jeg drevet en god del med _mindre_ PA-anlegg innendørs, og det går fint an å få det til å spille dypt, og relativt pent.

Men veldig ofte så blir dypbassen begrenset av de grunnene som AjSelj beskriver. Ofte så er det også mangel på kompetanse og mangel på ordentlige/kompetanse på delefilter og tuning som utgjør mye av den daffe lyden.

Noe av det kjedeligste jeg har hørt var et PA som var montert i steinkjerhallen på Xenox 2004 (dataparty).

Noe av det råeste jeg har hørt var et EV anlgg i storsalen på steinkjer rådhus på Xenox 2000 (eller var det 2001? Husker ikke) (levert av stjørdal lyd tror jeg.

Der vant jeg en musikkcompo, og midt i sangen var det en bass sweep som gikk drygent dypt. Sangen var laget på overnevnte anlegg, så bass var "noe" overdimensjonert. Men når EV PA'en til stjørdal lyd fikk dette utover seg så flimra samtlige dataskjermer i hele salen, og det snakkes ENDA om dette lydtrøkket sangen min leverte på dette anlegget (9 år senere), selv om xenox er nedlagt og jeg har sluttet og lage musikk.

Edit: heheh ... satte på sangen nå, og XTZ 99W12'ern var ikke heeeelt med for å si det sånn. Hadde det ikke vært for VENSENTLIG MANGLENDE WAF så hadde XL18'en stått i stua
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2009
    Poster
    274
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En kammerat har 21" CV sub, sammen med 2 stk CLS 215. Sub'en er importert fra utlandet, tror det ble rundt 15 000 kr sammenlagt. Skal være en bra kombinasjon, skal nok slite med å toppe dette med tanke på lydtrykk og "konsertfaktor"

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er rykter ute å flyr om at det snart lanseres 18" og 21" aktive subwoofere fra CV for hjemmebruk! Da har de nok rekonstruert elementene for å gi dem lengre slaglengde samt tunet om kassene slik at de går dypere.

Man mister litt SPL men klarer de å få 21" ned under 20Hz så begynner vi seriøst å snakke

Magnat sin Monster 21" klarer fint 15Hz så det er ikke umulig at vi kan få et artig beist fra CV.

Intermediate JKJK sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hm. fikk tilbud om å kjøpe en slik magnat 21" i sommer rimelig billig (husker ikke prisen just nu). Angrer litt på at jeg ikke slo til.

21" hjemmeboks fra CW hadde helt klart vært morsomt å hørt!
    Stua:
    Dynaudio C2. Hegel H300. Hegel HD25. Elac 2030.
    Nordost Red Dawn MKII. Nordost Blue Heaven.

Bil:
    Front: Gladen Aerospace 165.2 m/ekstra midbasser.
    Bak: Focal 130VR.
    Sub: Gladen SQX 15
    Mosconi DSP 6to8 lydprosessor.
    Mosconi AS200.4, Zero 3 og Zero 1 amper.

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •