Dynavoice M-85?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cool Dynavoice M-85?

Hei.

Er det noen som har erfaring med Dynavoice M-85? Hvordan er disse i forhold til M-65?

Active m4sta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    406
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    De ligna litt på dali, elementene

Tipper de spiller bra !

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate B&W'Eier sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,323
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har hørt begge deler. Min bror har M65, og dem spiller utrolig bra, tatt prisen i betraktning. Nå er det lenge siden jeg har hørt på M85, men for å være ærlig, så tror jeg faktisk M65 spiller bedre på noen områder. Samme gjelder igrunn M85. Jeg hadde nok satt en finger på M65. :-)

Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok.

Har kjøpt M-65 + to proson bak og en proson center (pakke fra Surround.no).
    Valget av reciever falt på Harman Kardon AVR245, mye på grunn av at jeg fikk en særdeles god pris hos en hi-fi butikk her i oslo.

Nå er jeg nybegynner, dette er mitt første surroundanlegg. Det første jeg gjorde var å koble opp høytalerne og DVD/CD-spilleren (Sony DVP-NS705V). La i en CD og det jeg la merke til var at det virket som om lyden var litt lav, rett og slett. Med volumet på -30 db ligger lyden på en gammel Neil Young CD på et ganske lavt nivå, slik at om jeg hadde hatt endel folk på fest f.eks., så ville musikken "blitt borte" i all skravlingen. Dream Theatre's "Falling into Infinity" var det litt høyere lyd på, men fortsatt lavere enn jeg forventet.

Greit, kameraten min har en Denon 3805 på Audio Pro blue diamond høytalere, og det er egentlig den eneste referansen jeg har å sammenlikne med, og jeg forventer selvsagt ikke at jeg skal oppnå samme lydnivå, men på hans anlegg er - 25 db svært høyt, da kan man glemme å prate med den som sitter rundt det samme bordet.

Hva tror dere? Kan det ha med justeringer/plassering/innstillinger å gjøre, eller er dette det jeg kan forvente av "guffe"? I og med at høytalerne er nye nå, så vil jeg ikke skru lyden for høyt opp før de er skikkelig innspilte.

Noen synspunkt? :|

Active Soundispower sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    380
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje for lite krefter..(jeg vet ikke hvor mye de høyttalere trenger som du har da men)

uansett...-25db på din harman og en denon på -25db trenger ikke å være samme volum avhenger av effekt og måten de er bygd opp på regner jeg med ?

yamahaen min er også litt rar synes jeg..eller ikke rar men den guffer på en måte som jeg kan kalle logaritimisk?

eksempel: -60db til -40db er samme økning ca som -25db til -20db

er slik jeg føler det iallefall..

men uansett så trur jeg det har noe med effekten å gjøre, fordi jeg hadde reciver uten effektforsterker og kunne gjerne til tider spille på -10db og nedover når jeg sku guffe på..men med effekt begynner jeg å drepe høyttalere fra -10db og nedover..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •