Senter og sub til Dynavoice M-65?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer Ninjaspliff sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Senter og sub til Dynavoice M-65?

Hei.

Jeg er nybegynner og har tenkt å kjøpe mitt første hi-fi/surround anlegg. trenger i den anledning et par tips. Ha i bakhodet at jeg har et pressa budsjett, alt over 10.000 svir.

Vurderer Dynavoice Challenger M-65. Har lenge vurdert Dali Concept 8 og Dali Suite 2.8 (med reciever, sub, senter og bak havner jeg da på 16.000+), men lurer på om jeg bare skal gå for M-65'ene. Har intrykk av at du får kanonbra lyd i dem, og kombinert med en f.eks. HK 245, så regner jeg med at disse spiller like bra som Suitene (i alle fall 95%). Enig?

Et problem er da, hvilken senter og sub skal jeg gå for da? Noen som har peiling? Har hørt at man må/bør ha senter fra samme produsent - helst samme serie. Hva mener dere jeg kan bruke i kombo med M-65 og en HK AVR245?

:?

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Center:
    Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se
    Det å ha center fra samme serie lønner seg virkelig, hvis ikke så kan centern skille seg veldig fra hovedhøyttalerne, og det vil låte rart.

Subwoofer:
    XTZ 99 W10.16 Pianolakk'
    Har nettop fått denne selv, og må si jeg er virkelig imponert over lyden, i alle tester så har den fått meget god kritikk, og det stemte virkelig. Den er litt avhengig av riktig plassering, men når man har fått plassert den riktig, og fått stilt inn alt riktig så blir det knall.

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dynavoice M-65 spiller BRA de Har dem selv og er veldig fornøyd med dem så langt...om budsjettet er stramt er i allefall M-65'ene et GODT valg...ang. center MÅ du ikke nødvendigvis ha samme modell som frontene, så lenge lydsignaturen er noelunne lik...selv om det selvfølgelig er anbefalt å ha alt likt i front-partiet

M-65'ene mine drives av en Onkyo TX-SR674E(S) 7.1 forsterker som "på papiret" har 7x150w...og dette driver M-65'ene LETT...

Lykke til med valgene dine og evt. kjøp i allefall

Du kan forresten se bilder av oppsettet på "min hjemmekino" i signaturen min om du skulle føle for det

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

M-85?

Noen som har erfaring med Dynavoice M-85? Noen tester e.l. som dere vet om? De burde jo være bedre enn M-65, eller? Ser at man kan få kjøpt disse på surround.no i alle fall.

Hva synes dere?

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm

Sitat Opprinnelig postet av Ninjaspliff
    Noen som har erfaring med Dynavoice M-85? Noen tester e.l. som dere vet om? De burde jo være bedre enn M-65, eller? Ser at man kan få kjøpt disse på surround.no i alle fall.

Hva synes dere?

Selv om M85 har større elementer i, betyr det IKKE at det er bedre lyd i dem Det beste ville vel bare vere å høre begge to og bestemme seg utifra det Valget stod mellom M85 og M65 for meg også...men jeg valgte M65 til slutt pga. stram og fin bass, bra mellomtone og diskant...Og selvfølgelig omtalen i lyd og bilde Har hørt EKSTREMT lite om M85 til nå egentlig...og bare det skremte meg fra å kjøpe dem....

Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    97
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva tror dere om å kombinere M-65 med en Definition DC-5 center? Det ser ut til at den har bredere frekvensområde, og det tenkte jeg kanskje er en fordel?

Hva tror dere? :-?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kombinerer mine M-65 med Proson Blackbird 12'' sub og jeg er veldig fornøyd.
    Har enda ikke center, men ville vel valgt Dynavoice C-5 eller Proson Center 52RR med ringradiator diskant

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I
    Selv om M85 har større elementer i, betyr det IKKE at det er bedre lyd i dem Det beste ville vel bare vere å høre begge to og bestemme seg utifra det Valget stod mellom M85 og M65 for meg også...men jeg valgte M65 til slutt pga. stram og fin bass, bra mellomtone og diskant...Og selvfølgelig omtalen i lyd og bilde Har hørt EKSTREMT lite om M85 til nå egentlig...og bare det skremte meg fra å kjøpe dem....
    eg og vurderte lenge m85 helt til en fugl hviska meg i øret at det var akkurat samma høytaler som proson 8255, og jeg skyr proson!

elementa og alt er helt likt, bare kabinettet som er ulikt, og prisen i norge er skammelig høy ifht sverige!

Komplett.se - Proson Conquest 8255, Golvhögtalare, Calvados, Levereras i par

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddemann
    eg og vurderte lenge m85 helt til en fugl hviska meg i øret at det var akkurat samma høytaler som proson 8255, og jeg skyr proson!

elementa og alt er helt likt, bare kabinettet som er ulikt, og prisen i norge er skammelig høy ifht sverige!

Komplett.se - Proson Conquest 8255, Golvhögtalare, Calvados, Levereras i par

Bare så det er sagt, så har en liten fugl kvitret at Dynavoice og Proson blir produsert på samme fabrikk...proson er vel ikke nødvendigvis et dårlig merke det heller...selv om det BILLIGSTE de har sikkert er crap :P En kompis av meg har gått til innkjøp av Proson 210 (2x2 10" sub) + (2x mellomtone + horndiskant) ...gleder meg litt til å høre dem...tipper det er HELT ok lyd i dem :P

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk dynavoicene mine idag, så var jaggu den ene høytaleren skadet i ett hjørne :/

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •