Nye høyttalere til rundt 9k. Hvilke er å anbefale?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 76
    Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Nye høyttalere til rundt 9k. Hvilke er å anbefale?

heisann

Det har seg slik at siden mine høyttalere ikke funker som de skal, så er jeg nå så lei at jeg vil finne noe annet som funker. Musikken som jeg hører mest på er vel egentlig rock og litt metall, men det går også en del i alt forskjellig egentlig. Jeg har lyst på en høyttaler som spiller bra, og så bra som mulig til prisen så klart. Prisområde er egentlig litt ubestemt, men tenkte i området 6000-9000 +- en plass. Så kort sagt; hvilken høyttaler er best til den prisen? Tenkte å kjøpe brukt slik at jeg får mest mulig for pengene, men kan også vurdere nye.

Forsterkeren høyttalerene skal brukes på er nad c372 til å begynne med. Men dette er bare midlertidlig en liten stund, fordi jeg skal oppgradere med tyngre saker snart i retning av vincent, cayin eller lignende, alt ettersom det passer høyttalerne. Så dette er vel egentlig mindre viktig siden jeg skal bytte forsterker snart uansett, hvis ikke den aktuelle høyttaleren passer bra sammen med naden da så klart. Hvilke anbefalinger har dere? SElv fant jeg en meget attraktiv høyttaler for meg på finn.no her om dagen LINK

Tenkte jeg skulle spørre om de var solgt eller ikke, men vil høre med dere her om dette er et bra kjøp, eller om det finnes bedre. Hvordan er for eksempel B&W DM604 S3 i forhold til patosen? Dali Consept 10 ?

Hjertelig takk for alle innspill som måtte komme

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er veldig bra høytalere, er ikke så veldig fan av B&W pga de har aldri imponert meg noe spesielt og jeg syntes det virker som litt kjedelige høytalere..

Det smarteste er å sette av en dag eller to til og reise rund å høre på div høytalere som du er interessert i, personlig vil jeg anbefale klipsch, ikke bare fordi jeg har dette merket selv, men er veldig morsomme høytallere som man aldri kjeder seg med

mvh janthomas

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Synes SA er bra til rock/metall. Små og kjappe elementer. Hifi centeret pleier å ha bra tilbud av og til, kjøpte mine sa1280 for nesten halv pris der.

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til den type musikke ville jeg ha hørt på PSB Image serien.. Låter bra til rock og hardere saker.. (uheldigvis..)
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det har seg slik at jeg bor på en plass for øyeblikket som er langt unna nærmeste hifibutikk. Så det å reise rundt å høre på høyttalere blir veldig tungvint. Men grunnen til at jeg er interrisert i patos er fordi faren min har et par lyric 302 hjemme. Jeg synes de låter bra, behagelig og detaljert lyd. Liker de veldig godt, og i tillegg trykker de bra til å være så små. Så 502 kan vel ikke være annet enn like bra, bare med mere bass egentlig? Jeg hører mye på annen musikk også, så jeg er ikke låst til rock eller metall Men jeg spiller generelt ganske forskjellig, alt fra roligere musikk til litt hardere. Liker også at det er litt bass, ikke CV bass jeg tenker på nei, har vokst fra det. Men likevel at det er såpass at det gir en litt fylde på musikken, og med dette liker jeg patosene jeg har hørt. Men noen andre enn disse patosene har jeg ikke hørt.

Active NAD-master sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    407
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    B&W 603 anbefales:-D 8000kr,- og passer veldig godt med NAD. Se profilen min for mer info...

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hiver meg på sammen med HoJ og anbefaler Image serien til PSB (fordi jeg har det selv selvfølgelig). ellers er vel Klipsch også et opplagt alternativ (selv om jeg ikke er helt begeistret for dem). JBL studio L880 kan kanskje være et alternativ? Sprenger budjettet med en tusenlapp da ;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det DENNE høyttaleren dere tenker på? Hvor mye koster en slik ca? Den så jo grei ut, men er kansje litt skeptisk til 6 1/2" basser. Det er litt kjedelig om det ikke blir nok trøkk ut av de, men for alt jeg vet kan det jo være motsatt. Hvordan er det da på disse? Kan disse måle seg med lyric 502? JBL skal jeg ha hørt ikke spiller så veldig bra. Kjedelig og tørt er noen av uttalelsene jeg har hørt, men selv har jeg ikke hørt de.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koster ca. 8k hos Komplett.no.

Tja, du kan se bilde av noen som er ganske like ved å følge linkene i signaturen min. De er relativt store. Med rett forsterker spiller de høyt nok, ikke noe problem der. At de spiller bedre enn den Patosen du har kikket på, det vet jeg ikke. Ville vel egentlig ha hørt begge, men dersom du må bestille "uhørt" ville jeg kanskje bikket over på Patos.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På sett og vis har jeg jo hørt litt av lyric serien, men det var 302 ikke 502. Men sidn det er i samme serie, bare litt større så tror jeg ikke lyden er så forskjellig fra 302. Imidlertid liker jeg lyden veldig godt i 302 patosen.

Intermediate HiFi Plumber sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    1,428
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric 502 er ett meget godt valg med tanke på musikksmaken din.Maken til driv i bassen finner du ikke i prisklassen etter min mening og de spiller kjellerdypt, varme i klangen og detaljert i toppen.En meget god allrounder,men aller best på litt rocka musikk som trenger ett godt fundament i bunn.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos er en veldig bra høytaler det. Men jeg vil anefale deg Audiovector M3 Signatur, de er veldig oppløste, luftig og spiller veldig dypt og stramt!
    Har hat patos selv men har nå Audiovector. Jeg lytter til metal, rock, tecno-trase og annen rolig musikk og Av spiller alt veldig bra. Har sett det er brukte på markedet nå for 10,000,- (kostet nye 23000,-) Så om du er heldig så kansje du får prutet litt!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde planlagt å kjøpe nå snart, siden jeg omtrent har ubrukelige høyttalere her nå. Men jeg kikka litt rundt og fant ingen til salgs av høyttaleren du nevner, så hvis det ikke kommer noen til salgs i nærmeste fremtid, så står patosene høyst prioritert for øyeblikket.

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lyric 502 har utrolig bra med trøkk og dypbass, meget bra høytaler, har hørt disse oppimot psb image serien å da var det som om psbène stod inni en tønne i mine ører

Intermediate Mor10 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    2,418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Disse spiller alt fra klassisk, jazz til rock'n roll på en veldig ærlig måte. Blir ikke lei disse, selv om de er gamle. Testet noen Rega høyttalere til 60k her om dagen og de kan ikke måle seg med kraften og den holografien det kommer ut av disse "tassene".
    Kan sitte og teste cd-spillere med disse og finne ørsmå forskjeller på holografi og detaljer. Mye god lyd for pengene. Har ligget en stund på Finn.no, så det er kanskje mulig å prute?

B&W Matrix 802

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ang. PSB, har image t6 serien selv, den gammle, ikke så bra diskant bla.a. på denne i forhold til den nye t65, når det gjelder trøkk fra bass, så synes jeg at dette er den høyttaleren med bassi, har hørt mange høyttalere, men ingen (i denne prisleien) med sliik en bass.
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har sendt mail og hørt om de er solgt eller ikke i dag, så jeg får sikkert svar i morgen. Hvis det har seg slik at de ikke er solgt skal jeg selvfølgelig prøve å prute litt. Men hvor mye tror dere jeg kan få pruta de ned til da? 9000 ?

Newcomer CW-Sephiroth sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    CV 215 det er høyttalere for penga det

Intermediate Wibla sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tannoy må nevnes!

Stereofil - Tannoy Sensys DC2

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fant ikke noen fristende tannoy høyttalere til salgs der jeg lette iallefall. Hvordan spiller disse i forhold til lyric 502? Fikk mail fra selgeren i dag om at han fremdeles hadde de. Så jeg må bare innrømme at jeg er litt fristet til å kjøpe de. Hvor mye tror dere det er sjangs å prute de ned til?

Forresten så er CV uaktuelt.

Side 1 av 4 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •