Nye høyttalere til rundt 9k. Hvilke er å anbefale? - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 76 av 76
    Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Rock og Metall? Klipsch!!! Dynamikk og furt som andre kan drømme om på kjappe partier

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Amra
    Jeg ville heller valt disse: Hifisentralen - Usher CP6371 Billig!
    Holy ****, det der var billig. Hadde garantert vært det beste kjøpet <10K, men det hjelper jo lite nå... Elac kan jo vært verdt å sjekke ut, men de har kanskje ikke nok pudder i bassen for alle uten sub.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av kenti
    Holy ****, det der var billig. Hadde garantert vært det beste kjøpet <10K, men det hjelper jo lite nå... Elac kan jo vært verdt å sjekke ut, men de har kanskje ikke nok pudder i bassen for alle uten sub.

Hadde en liten demo her på mandag på Elac og må si jeg var veldig overasket over hvilket basstrykk de klarte og levere.
    Spillte for det meste metal på de siden det var en kompis som skulle ha seg nye og det ble blant annet spillt Windir, Opeth, Dimmu Borgir, Pain Of Salvation osv.... utmerket høytaler på metal med rette elektronikken vel og merke. Det ble spillt på Vincent som er kjent for og gi det ekstra trøkket nedentil så kanskje det bare var det som utgjorde min positive overaskelse

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ligger det an til tur til Ørsta nå eller? Så du hadde noen kommentarer på Patos;-)
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du tenker på de på avtorget nå så er de i volda, utenfor ålesund. Spørs om det kansje blir disse da, har veldig lyst på akkurat denne høyttaleren, har siklet på den lenge og det var jo ikke ille pris for en mk3 utgave + et delefilter samt basselement ekstra. Dessuten var de ikke langt unna, anlegget mitt står på sunndalsøra for tiden slik at det ikke er langt dit. Skal ta med anlegget opp til trondheim til over sommeren tenker jeg, bor på hybel her.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Necroth: Alt er jo relativt, og med Arcam på Elac FS-127 ble det levert overraskende greit i bassen hos meg også. Og når man ser deres bestykning går jo vanligvis ikke forventningene gjennom taket mtp basstrykk, noe som jo også kan være litt av grunnen til at man ofte blir litt overrasket første gang man hører de.

Hvilken modell var det dere testet?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis anlegget står inne på Sunndalsøra er det jo bare en kort biltur og et par ferger til Volda ;-) Du slipper til og med Krifast, det er sure penger det. Var et par Patos til salgs på Tingvoll også for ikke lenge siden, Svantekiller på forumet her...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jepp, ble en liten biltur ut dit gitt Men blir ikke henting før neste lørdag da, men det er ikke så ille. Tror jeg har vært borti svantekiller's patoser, var det ikke basic 510? Jeg holdt på å kjøpe de for en liten stund siden da jeg hadde mindre penger, men han ombestemte seg i siste øyeblikk. Egentlig litt glad for det nå, nå får jeg jo lyric 502 mk3 istedet.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    nå får jeg jo lyric 502 mk3 istedet.
    Gratulerer da, håper du blir fornøyd. :-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk Skal fikse hifi profilen min også, har ikke gjort noe der på lenge. Så til neste helg vil det sikkert komme nye bilder og greier.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan gikk det forresten med det lyspæregreiene dine? Regner med at disse straks er til salgs? Send en PM i tilfelle da... Freser fort inn til Sunndalsøra om jeg må jeg...

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har ikke fått fikset det enda, men det er sikkert en kondensator eller noe slikt som er ødelagt. Ellers er de helt strøkne og det er ingenting galt med elementene. Var en annen som også vill kjøpe de, innen slekta, så hvis han ikke vil ha de likevel så kan du få kjøpe de. Skal høre med han i morgen hva han sier.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Jeg anbefaler Patos og klipche disse spiller vorskjellig men begge er glimrende til å spille rock og mettal på.

Patos er varm og har en snill og detaljert diskant, bra dynamikk og kjeller dyp bass.

Klipche er dynamisk som få andre, kan bli hard i diskant men dette kommer an på hva slaks elektronik og kabler du bruker. Spiller ikke så dypt i bass som Patos men dette trar di igjen i dynamikk.

Men hva som er bra lyd er jo spørsmål om smak så ta med deg musikk du liker og spør om å få lytte til forskjelig høytalere så finner du noe som faller i din smak.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Necroth
    Hadde en liten demo her på mandag på Elac og må si jeg var veldig overasket over hvilket basstrykk de klarte og levere.
    Spillte for det meste metal på de siden det var en kompis som skulle ha seg nye og det ble blant annet spillt Windir, Opeth, Dimmu Borgir, Pain Of Salvation osv.... utmerket høytaler på metal med rette elektronikken vel og merke. Det ble spillt på Vincent som er kjent for og gi det ekstra trøkket nedentil så kanskje det bare var det som utgjorde min positive overaskelse
    Jeg var også på en demo med Elac FS127for et par måneder siden. Der ble det testet med Rotel, og jeg ble overaskket av trykket di klarte og levere. Det var en herlig HT.
    Blir nok et par av dem på meg når skattepengene kommer:-D

Active R&R sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    444
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da jeg begynte å lese tråden din i dag tenkte jeg straks på Canton Ergo RC-L ene som du og så vidt var innom. Må bare få si at Canton er et merke som kanskje har fått liten oppmerksomhet i Norge. Jeg har selv hatt noen Canton par, de siste jeg hadde var Ergo 1002 DC som er en nyere utgave av Canton Ergo RC-L, men uten de romkorreksjonsenhetene. Disse er helt suverene på rock og musikk med masse fart. Et vanvittig trøkk av de 2 9" bassene. De er ikke spesielt pene, men duverden for en lyd. Sparte forresten noen kroner på å importere fra Tyskland. 1002 ene kom på 9.000 nye.

Men lykke til med Patosene, helt klart et godt kjøp:-)

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for alle tipsene, men valget falt på patosene til slutt alikevel siden jeg liker disse. Men hvor bra vil naden min dra disse (nad c372)? Kan tenke meg at de krever litt effekt. Sitter å ser på en Doxa 70 Signatur series Mk 2 her nå, og hvis prisen ikke er ille så kan jeg vurdere å bytte ut naden med en slik. Har sendt mail til selger og hørt om hvilket prisområde han sikter til. Men passer denne bra sammen med patosene? Hvis ikke er det ikke vits da, men hvis de passer bra sammen så kan det jo være en mulighet. Antar at den er veldig strømsterk selv om den er "bare" 70 watt, den veier jo tross alt en god del, og jeg har hørt at det skal være bra lyd i denne.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •