Nye høyttalere til rundt 9k. Hvilke er å anbefale? - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 76
    Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av DCM_Brian
    Lurte litt på en ting. Hva er forskjellen på mk2, mk3 osv? Er det oppgraderte høyttalere som har denne ekstrabenevnelsen?
    Lurer på det samme. Har ingen aning hva de jeg låner har for slags benevnelse.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått tilbud om å kjøpe Patos 502 og Patos aktiv Sub med to 10 tommere (ny pris 9000) til 12.900 kroner. Et greit kjøp?? Alt er to år gammelt.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Mkll Mklll

Lurte litt på en ting. Hva er forskjellen på mk2, mk3 osv? Er det oppgraderte høyttalere som har denne ekstrabenevnelsen?
    Ja du har rett der står for første genrasjon andre genrasjon også videre!
    Har du fått flyttet de litt rundt nå og fått bedre lyd?

Newcomer Frxta sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    59
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    nå har jeg hatt mange forskjellige høyttaler par...alt fra Helicon 400 til 32000,- og Usher Cp 6371 til 25000,-..Jeg hører på det meste,alt fra rock til black metal.Endelig kom jeg i mål.Det gjorde jeg meg Canton Ergo 611 som har en veil pris på 19995,-men jeg kan vedde på at du vil bli meget fornøyd med lillebroren...

BM Audio

Lykke til

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min erfaring med høyttalere er at mindre i småe rom er letter å få til å spille bedre. Mine Tidligre Helicon400 låt lang fra så bra som mine nåværennde Patos Symphonic II amt, noe jeg tror har mest med rommet å gjøre. Ikke tenkt for stort, og sm elementer kan basse bra !!

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjertelig takk for alle innspill, er veldig takknemlig for det. Men valget falt til slutt på patos lyric 502 mk2, siden jeg har siklet etter disse i lag tid nå. Men jeg lurer bare på en ting ved de. Hvordan vil naden (nad c372) dra disse? Krever de mye effekt for å spille optimalt? Jeg tror nok det kunne vært en fordel med mere effekt, men naden drar vel disse greit nok i først omgang?
    Fornøyd?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det DENNE høyttaleren dere tenker på? Hvor mye koster en slik ca? Den så jo grei ut, men er kansje litt skeptisk til 6 1/2" basser. Det er litt kjedelig om det ikke blir nok trøkk ut av de, men for alt jeg vet kan det jo være motsatt. Hvordan er det da på disse? Kan disse måle seg med lyric 502? JBL skal jeg ha hørt ikke spiller så veldig bra. Kjedelig og tørt er noen av uttalelsene jeg har hørt, men selv har jeg ikke hørt de.
    kan med hånda på hjertet s at denne spiller bass! mye av det også masse trøkk i den der.

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Innbiller meg at Nad ikke er den beste matchen til Patos. Det jeg har hørt av Patos heller mot det mørke og fyldige, og Nad er vel ikke akkurat kjent for lys spillestil og oppløst diskant. Primare kanskje? Cayin kan jo være et spennende valg. Bra med krefter og til en grei pris.

Men det er nok krefter nok i Nad'en vil jeg tro.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmm..

Hva med Dali Ikon 6, denne synes jeg er meget godt og det er en veldig god match med forsterkeren din.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har patos 402 og cayin 252b. Jeg er ingen hifi guru, men har ingenting og utsette på Cayin forsterkeren sålangt. (Sørg for at du har noen trege sikringer. trekker en del i startfasen)

Expert HoJ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    6,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rizzo
    Hva med Dali Ikon 6, denne synes jeg er meget godt og det er en veldig god match med forsterkeren din.

Det var vel ikke høyttalere han var på jakt etter nå.. Han har jo kjøpt seg Patos. Har hørt Hegel H1 med disse Patos'ene, det låt bra..
    Kjeller :Talk Electronics Tornado 3; Golden Tube Audio SEP-1; REL Stampede; Magnepan MG12; Audio-Gd nfb-2.32DAC; Squeezebox v3/Vortexbox; Vinylsnurrer: Luxman PD272/DL110pu/MyGroov;
    Stue : Audio Pro Addon T8/SB Duet;
    Kjøkken : SB Boom.

Følg oss på Facebook... HIFI Norge

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vil tro Arcam kan være en god match med Patos, eller hva med en Prelude pakke fra EC?

Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, beklager at jeg ikke har fulgt me her i tråden. Men det har seg slik at jeg enda ikke har fått høyttalerne mine. Selgeren var ENORMT treig og nå har jeg ikke hørt noe fra han på to uker, så jeg frykter at det kansje ikke blir likevel. Jeg hater slike folk, hvorfor legger de ut annonser når det virker som om han ikke vil selge de. Ble megaskuffa så klart. Så nå må jeg begynne en ny leting, søren og.

Edit: Fant DISSE på finn.no nå, men de må hentes på karmøy. Hvor langt er det dit fra trondheim?

edit 2: Hi-fi centerkjeden i trondheim er vel under oppussing synes jeg å huske, så jeg må prøve å få prøvd psb'ene når de er ferdige der. De har vel psb der?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det nesten så langt fra trondheim til karmøy at det vil lønne seg å kjøpe nye og få dem sendt. Nesten iallefall. Ganske mange ferger omdu kjører langs kysten, og langt å kjøre om du skal unngå ferger.

Tror du enten må finne noen nærmere eller noe som kan sendes.

Synd med den selgeren, det finnes vel noen slike :-(
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja, tror det jeg også. Hvordan er basic serien i forhold til lyric, tenker da på basic 502. Er de noe bra da? Skal sjekke på hifisentralen.no nå og se om det er noe intressant der. Er det andre sider som jeg bør sjekke?

edit: er DISSE noe bra da? Var det eneste jeg fant på hifisentralen.no

Kansje disse?

ELLER DISSE?

Enda en edit: Hva med disse da?

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ville heller valt disse: Hifisentralen - Usher CP6371 Billig!

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ah, så det ikke før nå, og de er allerede solgt. Ble rimelig kjapt solgt de der.

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville hørt de Klipsch høyttalerne om jeg var deg. Forsto det slik at du bor i Trondheim? Da kan du sikkert få prøve dem... Er ikke noen fan av Klipsch selv, men ville absolutt hørt dem om kjeg var deg, smak og behag osv..
    B&W 604 har jeg sansen for, men den er jo noe annerledes enn Klipsch da, og trenger noe mer krefter enn klipsch for å spille optimalt.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvor mye krever B&W høyttalerne da? De er jo litt rimeligere enn patosene jeg tenkte på så det blir ekstra penger på forsterkere det. Er litt nysgjerrig på de faktisk, siden jeg har hørt en del positivt om de, kansje jeg skal ta meg en tur på hifiklubben å høre på de en dag.

Tenkte også på å legge ut en annonse her på avforum.no om at lyric 502 ønskes kjøpt, så kansje noen her fremdeles har et par de vil selge. HAr hørt patos før, så derfor føler jeg at det er et sikrere valg. Men skal prøve å gi B&W høyttalere et forsøk, samt psb hvis jeg finner de en plass.

Edit: woho, det er fremdeles håp, en som selger patos lyric 502 mk3 på avtorget her og det til samme pris som de andre patosene det ikke ble noe av.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    43
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dali Ikon 6, stram høyttaler som fungerer meget bra på metall (kanskje en aning lys parra med lys elektronikk)

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •