Nye høyttalere til rundt 9k. Hvilke er å anbefale? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 76
    Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    638
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Tror ikke du bommer hvis du velger patos, men jeg ville ikke valgt dem til et lite rom. De gjør seg best i et større rom. Samme med B&W.

Tillater meg å komme med et annet forslag som jeg selv ville vurdert:

BM Audio

+

XTZ 99 W12 i sort pianolakk

Kan selvfølgelig velge en mindre/billigere sub da øvre grense sprenges litt med frakt osv. Men den kan jo også kjøpes litt senere, så ikke alt kommer på en gang.
    Plasseringsvennlig, pent og jeg tror det lydmessig er på høyde med det meste du finner til denne prisen (nytt).

Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    rommet anlegget står i er ca 20-25kvadratmeter. De så jo ikke så ille ut de BM høyttalerne heller. Men jeg har lurt litt på hvordan magnat er.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lette litt for deg og fant ut at det ligger et par Audiovector M3 Signatur til salgs på Hifisentralen

Det var to sist jeg var på den siden men det ene var vå solgt!

Lykke til og håper du får det du ønsker av lyd.
    Hilsen roeng2

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for at du fant de. Men egentlig er de akkurat for dyre, 10 000 + at det sikkert blir en tusenlapp ekstra i frakt, så går det bare ikke desverre. Patosene som jeg kikka på, kunne jeg få for 9000 noe som er det absolutt lengste jeg kan gå.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ut fra den musikken, romstørrelsen og prisen du nevner, ville jeg hørt på Dali Ikon 6. De er ikke veldig dype i bassen, men de har en spillestil som passer veldig bra til rock! Selv lyttet jeg til Depeche Mode med dem og ble imponert! Ellers er vel Klipcsh RF82 (eller 62) høytalere som bør være gode til ditt formål!

Selv vagte jeg B&W CM7, men selv om dette er "all-roundere" og har en overraskende kraftig bass, så passer spillestilen enda bedre på litt roligere musikk og særlig akustisk musikk enn på metal.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På NAD 372 passer iallefall Dali C8 bra, C10 blir for svær til den. Infinity Beta 50 funker også veldig bra på 372.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen hjertelig takk for alle innspill, er veldig takknemlig for det. Men valget falt til slutt på patos lyric 502 mk2, siden jeg har siklet etter disse i lag tid nå. Men jeg lurer bare på en ting ved de. Hvordan vil naden (nad c372) dra disse? Krever de mye effekt for å spille optimalt? Jeg tror nok det kunne vært en fordel med mere effekt, men naden drar vel disse greit nok i først omgang?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er vel en del som bruker klasse D forsterkere til Patos med gode erfaringer. Midgard/Embla er vel ting som har gått igjen her. hypex kan kanskje være et alternativ om du bygger selv?
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate freddie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    3,175
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror fint du kan spille en stund med NAD-en din, men etterhvert tror jeg du vil føle at høyttalerene fortjener litt bedre elektronikk, men det kan jo oppgraderes etterhvert som lyst og økonomi tilsier.
    Lykke til med Patos:-D

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer, ble et litt kjapt innlegg med anbefaling av høytaler, men ser nå at du har gått til innkjøp..

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I morgen skal jeg låne et par Patos 502. Spent på hvordan de låter. Har en Nad C370 som skal drive disse. Låter de godt kommer jeg til å selge mine Dali Concept 10 høytalere.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, selvfølgelig kommer jeg til å bytte forsterker etterhvert som pengboka tillater det. Men som sagt så skal naden drive disse i første omgang, inntil jeg får skaffet noe annet. Det er vel bi-wiring terminaler på de patosene, og det var de øverste terimalene jeg skulle bruke for best mulig lyd? Har hørt snakk om slikt her før en plass. Så jeg kommer til å kjøre med singel wire høyttalerkabler først, og evt oppgradere med bi-amping senere.

Og nå må jeg bare si at jeg gleder meg noe helt forferdelig til å få disse i hus. Da blir det spilling hele dagen. Skal også få oppdatert hifi profilen min med nye bilder og innhold så snart de er entret min stue.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har nå fått prøvd Patos 502, og er litt skuffet. Det skal sies at jeg ikke har fått prøvd de skikkelig med min NAD C370 da min lille datter er hjemme. Skal også prøve å flytte de litt rundt for å se om det hjelper.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skuffet på hvilken måte da? Plassering er også viktig Naden vil jo ikke klare å dra disse fult ut, og lyden vil vel også bli bedre med en skikkelig forsterker istedet.

Intermediate roeng2 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    857
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Ikke frnøyd med lyd.

Hvordan kabler bruker du?
    Dette er vel så viktig på interlink som mellom forsterker og høytalere.
    Kabler med rett lyd karektrestikk til ditt anlegg kommer nok til å få feg til å smile.
    Patos er ganske mørke i klangen så du må finne kabler som retter opp dette.

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er det meg du mener? Jeg har iallefall Tara Labs Spectrum 1a signalkabel, og Tara Labs Omni 3 høyttalerkabler.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    170
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når jeg girer opp volumet litt så synes jeg vokalen blir skjærende i øra. Har noen dyre kabler jeg fikk låne med uten at jeg vet hva de heter. Er det noen som har prøvd Patos Lyric Suben med 2 ganger 10 tommers bass til? Er det noe å bruke til musikk, eller er det mest for film? Han hadde også en slik sub han skulle selge. Synes det er en veldig varm og behagelig basslyd i høytalerene.

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Patos Lyric serien er fantastiske høyttalere. Er selv mest fan av 402 modellen. Men 502mk2 spiller nok veldig bra også. NAD 372 er undervurdert, lydmessig. Men med 502 er det så si garantert at NAD'en er flaskehalsen om du syns det mangler litt detaljer.

Dette er en kjempegod start på et skikkelig godt anlegg tror jeg. Enig med andre her, tror ICEpower passer Patos veldig bra.

Intermediate Necroth sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2006
    Poster
    1,279
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mine referanser er for det meste Rock og Metall av det tyngre slaget og da ville jeg annbefale Triangle, disse er kjappe som fy og gir en veldig flott bass og en upåklagelig topp

Altea koster 11900,- men det finnes et par til 9000 også men finner ikke info på norske sider om de men vet av ressonans har inne et par av disse.

Mvh. Aleksander

Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte litt på en ting. Hva er forskjellen på mk2, mk3 osv? Er det oppgraderte høyttalere som har denne ekstrabenevnelsen?

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •