Vær vennlig å hjelp meg bestemme, dilemma; Dynavoice M-85, M-65 eller DF-5?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 46
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Vær vennlig å hjelp meg bestemme, dilemma; Dynavoice M-85, M-65 eller DF-5?

Har i flere uker gått rundt og røsket meg selv i håret pga vanskelige valget. Begynte med bare tanken på å ha 1000-kr Dynavoice høyttalere, og derifra har jeg tenkt på noe bedre når jeg først skulle skaffe gulvhøyttalere.

Jeg vil jo ha litt rockelyd siden jeg er Rammstein fan, samtidig har jeg fortsatt lyst til at jeg kan bruke høyttalerne på finere musikk og - der lydvolumet ikke alltid er høyt.

Så jeg har prøvd, med mitt budsjett på 6.000 kr. - å finne et kupphøyttaler. En som både har bassen/morofaktoren men som samtidig ikke låter elendig på mindre bassete/rocka musikk.

Først ville jeg ha disse;

Dynavoice Definition DF-5
    http://www.surround.no/stores/Surrou...209-140703.jpg

Jeg tror kommer til å savne litt om volumet presses mye...

Så tenkte jeg på disse;

Dynavoice Challenger M-65
    http://www.surround.no/stores/Surrou...049-122441.jpg

Disse regner jeg med vil være helt konge på musikktypen jeg generelt hører på, men når jeg vil slappe av litt så høres de sikkert litt grøtete ut

Også, uten at jeg visste at disse eksisterte og før jeg ringt Surround.no ang. M-65, så jeg disse tilfeldigvis:

Dynavoice Challenger M-85
    Dynavoice Challenger M-85 i Black Oak

Kan noen legge inn noen ord om M-85, erfaringer, tips, råd, spesifikasjonsanalyse? Nå er jeg mest nysgjerrig på disse.

For min del kan jeg nevne par-tre ting;

1) Dette blir mine første gulvhøyttalere, og min erfaring med høyttalere er minimal. Når jeg ser på diskanten på bildet til M-85, ser det ut som om den er av samme type som diskantelementet fra DF-5. Stemmer det? Virker som om Dynavoice har prøvd å gi en bra diskant sammen med bra støtte for de lavere frekvensene.

2) Recieveren min er 7.1 kanals og jeg kan bruke 4 av kanalene til å koble to høyttalere (biwiring eller bi-amping eller hva det het). Men jeg har ikke lyst til det. Jeg har lyst til å bare bruke 5.1 på hjemmekinohøyttalerne som jeg gjør nå også gå bruke de to overflødige kanalene til disse gulvhøyttalerne. Jeg tror jeg gjør et godt kjøp på den dyre høyttaleren, M-85, siden det står på Surround.no at de har lav følsomhet og kan drives lett. Har jeg rett? Vil recieveren min ha problem med å drive noen av disse? Alt jeg vet er at jeg skrur aldri på fullt volum på satelitthøyttalerne som jeg har nå. Kanskje ikke et kraftwerk men høyttalerne gir oftere opp før recieveren gjør...

3) Hvilken av disse 3 bør jeg gå for? Jeg har budsjett til 6.000 kr men om jeg får skviset inn en Cambridge CD-spiller til 2000 kr. også, så er jo det det beste.

Takk for din tid

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken forsterker har du? M65 spiller flott med god tyngde bare de får litt watt å tygge på, men bevares, er jo ikke no voldsomt luftig og musikalske saker, men til prisen er de gode.

Av de du skriver om hadde nok jeg sett på Definition, men vi har sikkert litt forskjellige krav og ønsker. Du vil sikkert ha mer overdreven bass enn meg f.eks. og da er nok M65/85 lettere å få det til med, men så mange elementer osv. må ha kraft for å spille tight og høyt.

M65 testa jeg hjemme i Jula og spilte en del rolig musikk da og jeg synes de overbevite meg til prisen også på slikt materiale, mangler jo en del ro, luft og detaljer på dyrere saker, men til prisen leverer de varene.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    694
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte å kjøpe M85 selv, har M65 er ikke helt fornøyd, mer fornøyd med F6
    faktisk.

Det blir kanskje et PowerBuy/Felleskjøp på M-85 Sort når Komplett får de på lager.
    Vi har fått en pris på 2495,- ! Men det hjelper jo ikke når de ikke er på lager da.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Hvilken forsterker har du? M65 spiller flott med god tyngde bare de får litt watt å tygge på, men bevares, er jo ikke no voldsomt luftig og musikalske saker, men til prisen er de gode.

Av de du skriver om hadde nok jeg sett på Definition, men vi har sikkert litt forskjellige krav og ønsker. Du vil sikkert ha mer overdreven bass enn meg f.eks. og da er nok M65/85 lettere å få det til med, men så mange elementer osv. må ha kraft for å spille tight og høyt.

M65 testa jeg hjemme i Jula og spilte en del rolig musikk da og jeg synes de overbevite meg til prisen også på slikt materiale, mangler jo en del ro, luft og detaljer på dyrere saker, men til prisen leverer de varene.

Jeg har en reciever, den står i signaturen min. Separat forsterker blir det ikke med det første, skal ha dedikert CD-spiller først. Nei kan tenke meg at M-65 ikke er all verden på musikalske kvaliteter men målet med høyttaleren var sikkert moro-faktor Og når jeg ser på utstyret ditt i signaturen så regner jeg med at du er mer kresen enn meg da Skulle gjerne investert i noe bedre, men vil først eksperimentere med høy pris/ytelse høyttalere slik at jeg vet om jeg blir fornøyd, eller om jeg savner noe og oppgraderer etter det. DF-5 frister jo, men i grunn lurer jeg på om M-85 gir det beste av både og DF-5 og M-65

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HT
    Tenkte å kjøpe M85 selv, har M65 er ikke helt fornøyd, mer fornøyd med F6
    faktisk.

Det blir kanskje et PowerBuy/Felleskjøp på M-85 Sort når Komplett får de på lager.
    Vi har fått en pris på 2495,- ! Men det hjelper jo ikke når de ikke er på lager da.

Bra pris men på komplett.no sine sider står det... "Ingen tilgjengelige i dag. 48 stk 2007-05-26 (Ikke på lager. Ubekreftet)" Litt ventetid da? 2 måneder bare. Drøyt... Har du link til PowerBuy tråden?

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Jeg har en reciever, den står i signaturen min. Separat forsterker blir det ikke med det første, skal ha dedikert CD-spiller først. Nei kan tenke meg at M-65 ikke er all verden på musikalske kvaliteter men målet med høyttaleren var sikkert moro-faktor Og når jeg ser på utstyret ditt i signaturen så regner jeg med at du er mer kresen enn meg da Skulle gjerne investert i noe bedre, men vil først eksperimentere med høy pris/ytelse høyttalere slik at jeg vet om jeg blir fornøyd, eller om jeg savner noe og oppgraderer etter det. DF-5 frister jo, men i grunn lurer jeg på om M-85 gir det beste av både og DF-5 og M-65
    Var ikke sånt ment, men du hører nok på mer dunkemusikk enn meg Broderen min kjøpte M65 og sammen med en sub er han godt fornøyd med dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei du kan få et par av meg for 1200 kroner men vær rask.

Har jo vært hos meg før du. Bare komme ut og lytte hvis du vill

Har både M 65 og S 6 stående og støve ned.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Larsern
    Hei du kan få et par av meg for 1200 kroner men vær rask.

Har jo vært hos meg før du. Bare komme ut og lytte hvis du vill

Har både M 65 og S 6 stående og støve ned.

Neimen hallo der. Hvilken farge? Kan ringe deg senere på dagen, skal møte min kompis etterpå. Har fortsatt nr. ditt. Fargen bør være svart, eller så kan du sende meg bilder på mailen jeg sender deg i PM, sånn at jeg ser hvordan de ser ut.

Jeg regner med at vi kommer til å gå oss vill i området du bor denne gangen også

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av cybervision_
    Var ikke sånt ment, men du hører nok på mer dunkemusikk enn meg Broderen min kjøpte M65 og sammen med en sub er han godt fornøyd med dem.

Nais, får se hvordan godt fornøyd mine ører blir

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har sittet i stolen med volumet på fullt på Audio Pro'en og det er klart at jeg trenger mere futt...

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har Dynavoice challenger m85, men hvis jeg skulle ha valgt om igjen nå, så tror jeg at jeg ville gått for df5 pluss en sub. Når jeg kjøpte m85 så var jeg ganske optatt av bass. Men nå føler jeg at det ikke er så veldig viktig lenger, og jeg begynner og sette mer pris på detaljer og et elllers bra sammenheng i lydbilde. Det som er problemet med m85 (ihvertfal hos meg) er at de ikke duger til lavere volum, det virker som lyden ikke kommer skikkelig ut av høyttaleren, dette var greit for meg før da alt gikk i rock og trance, men nå så synes jeg det er svært irriterende og alltid måtte ha volumet så høyt for at det skal låte bra.
    Men på film så funker de kjempe bra til prisen, det er klart de ikke spiller like bra som dyrere høyttalere, men det kan man vel igrunn ikke forvente heller av en høyttaler som er ment til å spille med høyt lydtrykk, og siden den er såpass billig.

Jeg har mange ganger sett film og sånt hos en fyr med patos lyric høyttalere, og når jeg kommer hjem derfra og skal se film hos meg selv så merker jeg at det er en del som mangler i lyden, litt vanskelig å sette fingern på helt hva, men det er noe som mangler. Vet ikke om dette er noe særlig bedre med df5 men vil tro det siden de er konstruert for å spille mer detaljert. Men da tror jeg nesten du burde ha en subb i tilegg, _tror_ at df5 vil låte litt tynt på rammstein uten en subb til å hjelpe seg.

dette er da min erfaring, det er jo ikke sikkert alt dette gjelder hos deg siden rommet også har stor innvirkning på lyden, og åssen forsterker man har har jo en del og si det også.;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for ord, det hjalp. Ser at Fynda.se selger M-85 for 3000 SEK. Jeg tror jeg skal legge ann til Sverige-tur neste. Lurer på hvordan det går med Post Restorante eller hva det heter. Under 3.000 kr. kan man ta inn tollfritt? Ikke sant?

Litt kjipt at de trenger lydvolum for å spille, for det kan bety my etterhvert... Noen med M-65 erfaring da? De koster jo latterlige 1800 NOK hvis man henter dem i Sverige...

Lurer på hvordan dette blir, utrolig spent nå.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du trenger ikke betale noe ekstra når du bestiller de fra fynda tror jeg, kan ikke huske at jeg gjorde det ihvertfal, jeg bestilte de derfra jeg også. Tror det var på 3000 grensa gikk. Men uansett så er man vel passe uheldig hvis man blir stoppa i tollen hehe.

men det med at m85 trenger mye volum, kan kanskje bli fikset med en dedikert cd spiller, jeg bruker bare en vanlig dvd spiller som jeg har koblet til forsterkeren med en coax kabel, og det er jo en liten sansynlighet for at det å få inn en cd spiller vil hjelpe ganske mye. Men da blir det jo fort en del dyrere enn man hadde tenkt seg. Men du kan jo sende en pm til andre med m85 og høre om de har samme problem med volumet. ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Billigeste stedet en får M65 for tiden er nok Netthandelen
    Netthandelen.no - Vis auksjon
    Jeg kjøpte meg et par og de kom på 1700 inkl frakt

De selger jo også Proson Reality
    som også er et bra kjøp til den prisen

Intermediate dancemainia sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    885
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hvorfor ikke qln artech 8, med doble 8ere. den ligger jo i noe lund den same prisen som m85, men jeg vil tro den er litt bedre en m85

QLN Artech 8 - Hi-fi Center Kjeden

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    du trenger ikke betale noe ekstra når du bestiller de fra fynda tror jeg, kan ikke huske at jeg gjorde det ihvertfal, jeg bestilte de derfra jeg også. Tror det var på 3000 grensa gikk. Men uansett så er man vel passe uheldig hvis man blir stoppa i tollen hehe.

men det med at m85 trenger mye volum, kan kanskje bli fikset med en dedikert cd spiller, jeg bruker bare en vanlig dvd spiller som jeg har koblet til forsterkeren med en coax kabel, og det er jo en liten sansynlighet for at det å få inn en cd spiller vil hjelpe ganske mye. Men da blir det jo fort en del dyrere enn man hadde tenkt seg. Men du kan jo sende en pm til andre med m85 og høre om de har samme problem med volumet. ;-)

Går jo bra å bli stoppet i tollen pga høyttalerne koster under 3000 NOK.

Noen med M-65 erfaring og lave lydvolum da? Spiller de helt blast ved lavt volum?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eggi
    Billigeste stedet en får M65 for tiden er nok Netthandelen
    Jeg kjøpte meg et par og de kom på 1700 inkl frakt

Det var et godt tips, takk skal du ha! Mange auksjoner på de på Netthandelen, så jeg har god tid på å bestemme meg. Til under 2000 kr. blir man kanskje ikke misfornøyd... Hva får man i stereo/hjemmekinonanlegg til 2000 kr uansett...

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Noen med M-65 erfaring og lave lydvolum da? Spiller de helt blast ved lavt volum?
    Har lyst til å høre litt om dette jeg også, da jeg er litt i tvil om jeg skal bytte ut mine CLSC-12 med ett par Dynavoice M65.

Kanskje det er noen i Gjøvik-området som har gått til anskaffelse av slike, som jeg eventuelt kunne kommet en tur til å hørt på?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vant M-65 på nettauksjonen just nu til kroner 1561 kr. inkl. frakt

Case closed, inntil jeg får mersmak og vil oppgradere til M-85 wohoo :-D

Regner med at dette er det beste kjøpet jeg har gjort hittil. Veier sikkert flott opp for dyre, stinkende satelitthøyttalerkjøpet mitt

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    gratulerer:-D

kom med tilbakemelding når du får de da og si hva du synes.

Side 1 av 3 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •