Vær vennlig å hjelp meg bestemme, dilemma; Dynavoice M-85, M-65 eller DF-5? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 46
    Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Har lyst til å høre litt om dette jeg også, da jeg er litt i tvil om jeg skal bytte ut mine CLSC-12 med ett par Dynavoice M65.

Kanskje det er noen i Gjøvik-området som har gått til anskaffelse av slike, som jeg eventuelt kunne kommet en tur til å hørt på?
    M-65 spiller utmerket ved lavt volum også. Har du i tillegg supplert med en sub (XTZ eller Proson f.eks), så er du sikret bra bass selv ved lavt volum.

Jeg har i dag testet en litt eldre, men spennende CD:
    Emerson, Lake & Palmer - "Brain salad surgery"

Her er det mange spennende lyder (vi kaller det musikk!!) i alle frekvenser og selv ved lavt volum låter M-65 deilig!
    Nå har jeg bra kabler til høyttalerne og bi-wiring. Det KAN ha noe å si, men andre som bruker rimelige kabler må gjerne slenge inn et ord eller to om deres erfaring med M-65 ved lavt volum.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av marius_arnesen
    gratulerer:-D

kom med tilbakemelding når du får de da og si hva du synes.

Takk. Skal bruke hverdagene denne uken til å eksperimentere med plassering og kjøre dem inn - og neste helg skal jeg plage naboene og få politiet på døra (igjen).

Skal prøve å gi en liten test, mest spent på hvordan min Pioneer reciever vil holde på kontrollen. Selv om den testen/tilbakemeldingen ikke vil være så god som f.eks. DaButcher sin tråd. Søk litt på den, syns han er flink med den tråden han opprettet

Active boly sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    345
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av PianoBlack
    Takk for ord, det hjalp. Ser at Fynda.se selger M-85 for 3000 SEK. Jeg tror jeg skal legge ann til Sverige-tur neste. Lurer på hvordan det går med Post Restorante eller hva det heter. Under 3.000 kr. kan man ta inn tollfritt? Ikke sant?

Litt kjipt at de trenger lydvolum for å spille, for det kan bety my etterhvert... Noen med M-65 erfaring da? De koster jo latterlige 1800 NOK hvis man henter dem i Sverige...

Lurer på hvordan dette blir, utrolig spent nå.
    Du har sett disse på Fynda????

Ser ut som alvorlige saker, og gir di like bra lyd for kronene som resten av produktene kan dette virkelig være en killer.
    Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av boly
    Du har sett disse på Fynda????

Haha ja har jo det men hjemmet mitt skal ikke være en konsertarena heller De så jo ut som kopier av de mye dyrere CAV høyttalerne Fynda også har?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg satt også i dette "dilemmaet" og jeg falt tilslutt på M-85 pakken, altså inkludert center og bakhøytalerne i samme serie.

Jeg kjører disse på min Denon AVR-1705 (6x75w i 8ohm) som jeg tror er i svakeste laget, men jeg supplerer med sub (Dynabel Phobos(skal dog byttes ut))og føler da den holder.

Jeg er ingen HIFI-guru og har ikke hørt høytalere til flerfoldige titusener, men er meget fornøyd med disse til både musikk og film uansett volum. Synes lyden er relativt "klar" og fin, uansett musikktype. På 5.1 gjør også pakken en kjempe jobb (tatt prisen i betrakning).

Gleder meg til at jeg skal flytte de til et større rom da jeg tror de ikke får sine store utfoldelser på det aktuelle 10kvm rommet de står i nå. ;-)

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har såkalte outriggers noen annen funksjon enn å gi høyttalerne litt penere utseende?

Noen oppgradering jeg må tenke på med en gang?

Har gidd bud på en fin Cambridge CD spiller nå. Får se hvordan det ender men jeg gleder meg skikkelig om jeg får den... Nais.

Btw, de er 40 cm. dype de høyttalerne :shock:

Newcomer borgsol1 sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil nok tro at de vil gjøre høytalerne mere stødige, ettersom de er ganske høye og smale. ps. Går her og gleder meg til mine egne m-65 ankommer har forøvrig sett outriggerne til ca.145,- pr par.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borgsol1
    Vil nok tro at de vil gjøre høytalerne mere stødige, ettersom de er ganske høye og smale. ps. Går her og gleder meg til mine egne m-65 ankommer har forøvrig sett outriggerne til ca.145,- pr par.

110 kr. for 2 (til 1 høyttaler) her: pcutstyr.no - OBS!

Gleder meg som en unge jeg også. Netthandelen sa at det skulle ta noen dager fra de mottok betaling. Så de er ikke her før slutten av uken regner jeg med.

Newcomer oddemann sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    til alle dere m85 drømmere, det er akkurat samma høytaler som proson 8255, denne koster 1695,- på komplett i sverige. den kosta 1495 på komplett i norge i sin tid, men så fant de ut de kunne tjene penger på at m85 selger bra og trekte den tilbake...

Komplett.se - Proson Conquest 8255, Golvhögtalare, Calvados, Levereras i par

akkurat samma element og innmat, bare ulikt kabinett... eg skyr alt som heter proson sånn er bare det...:???:

har selv dynavoice f6, er egentlig meget fornøyd med desse, har og testet m65 på samma utstyr, og merkelig nok så synest jeg faktisk f6 spelar bedre. har derfor kvitta meg først med m65, og beholdt f6(de er og på vei ut for noe bedre etterhvert, bare så vanvittig usikker på hva)...

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    110 kr. for 2 (til 1 høyttaler) her: pcutstyr.no - OBS!

Gleder meg som en unge jeg også. Netthandelen sa at det skulle ta noen dager fra de mottok betaling. Så de er ikke her før slutten av uken regner jeg med.

Okidoki Takker for tipset!

Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oddemann
    til alle dere m85 drømmere, det er akkurat samma høytaler som proson 8255, denne koster 1695,- på komplett i sverige. den kosta 1495 på komplett i norge i sin tid, men så fant de ut de kunne tjene penger på at m85 selger bra og trekte den tilbake...

akkurat samma element og innmat, bare ulikt kabinett... eg skyr alt som heter proson sånn er bare det...:???:

har selv dynavoice f6, er egentlig meget fornøyd med desse, har og testet m65 på samma utstyr, og merkelig nok så synest jeg faktisk f6 spelar bedre. har derfor kvitta meg først med m65, og beholdt f6(de er og på vei ut for noe bedre etterhvert, bare så vanvittig usikker på hva)...

Okei..interresant å høre. Bruker nå ett par CV DC12, synes de er litt for store og grove. Vil ha noe litt smalere i stua (Det vil fruen også..hehe) Det eneste jeg kommer til å savne fra disse er bassen tror jeg. Kommer til ¨å bruke en B&W sub sammen med m-65, det får duge (enn så lenge) for meg.

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

sikker på at det er samme? kan være de bare bruker samme elementer.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan kun være elementene som er like isåfall. Sjekk vekten. To stk av de Proson'ene veier under 34kg, mens EN stk M-85 veier nesten 30kg! Så er nok ikke "samme" høytaler.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er innmaten som er lik, kabinetter er ikke samme. som du sikkert ser har m85 større fysiske mål og blir dermed tyngre...

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    150
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uten at jeg skal si det for sikkert, så ser det faktisk ut at 8255 er tyngre. Er usikker på om det står per stk eller for et par.

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er innmaten som er lik, kabinetter er ikke samme. som du sikkert ser har m85 større fysiske mål og blir dermed tyngre...
    Kabinettet er jo ganske viktig, for at det ikke skal bli uønskede vibrasjoner i kassen som fører til dårlig lyd. Nei har ingen tro på at de proson høyttalerne er like gode som Dynavoice, jeg ville ihvertfal styrt unna dem.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt jeg skyr proson og kommer aldri til å velge noe derfra.....

men sett opp proson 8255 mot m85 så ser en jo det...

kan jo vere at m85 spiller fletta av 8255, men elementene er dog de samme

Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    som sagt jeg skyr proson og kommer aldri til å velge noe derfra.....

men sett opp proson 8255 mot m85 så ser en jo det...

kan jo vere at m85 spiller fletta av 8255, men elementene er dog de samme
    Hehe. de blir jo produsert samme sted og begge er jo i Jws international gruppen, så er kanskje ikke så rart de har de samme elementene.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    962
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt dagen til å ommøblere det lille jeg hadde av gulvplass dere

Noen som kjøpte M-65 fra Netthandelen og husker tiden det tok til dere fikk høyttalerene? Ser ut som det tar veldig lang tid... Selv om jeg betalte i nettbankne på fredag gikk de fra kontoen i dag. Også stod det på nettsiden dems at de trengte "5-6 virkedager" eller noe, synd at det skal ta så lang tid. Venter spent jeg.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    278
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg brukt dagen til å ommøblere det lille jeg hadde av gulvplass dere

Noen som kjøpte M-65 fra Netthandelen og husker tiden det tok til dere fikk høyttalerene? Ser ut som det tar veldig lang tid... Selv om jeg betalte i nettbankne på fredag gikk de fra kontoen i dag. Også stod det på nettsiden dems at de trengte "5-6 virkedager" eller noe, synd at det skal ta så lang tid. Venter spent jeg.

sjekk på minkonto på netthandelen, da ser du hvor de er i verden... mine kreditnota eller noe sånt....

Side 2 av 3 FørsteFørste 1 2 3 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •