Hjelp søkes: problemer med høyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Exclamation Hjelp søkes: problemer med høyttaler

Heisann, har et Cambridge Soundworks THX pc-anlegg som har tilta litt i det siste. Har tilnærmet ingen peil på høyttalere og den type elektronikk, så blir glad hvis noen vet om det kan fikses. Her er symptomene:

Anlegget lager en konstant svak "strøm-lyd", lyden som blir spilt av fra PC'en (f.eks en mp3) kan ikke høres. Anlegget kan slås på og av som vanlig, og det er lys i den grønne lampen som indikerer at anlegget er på.

Fra anleggets sub, som huser en innebygd forsterker, sitter det en volumkontroll via en ledning slik at man kan endre volum uten å krype bak sub'en. Bilde:

http://farm1.static.flickr.com/180/4...dfda97.jpg?v=0

Her ser dere hvor "fjernkontrollen" er festet bak sub'en (nederste ledningen):

http://farm1.static.flickr.com/163/4...1b25c7.jpg?v=0

Det kuriøse er at om jeg lirker på ledningen som fester fjernkontrollen til sub'en, funker lyden i små trekk. Hvis jeg bøyer ledningen og prøver meg frem, kan jeg få lyden til å funke i et par minutter før strøm-lyden tar over igjen. En annen merkelig sak er at om jeg endrer volum på fjernkontrollen, endres "frekvensen" strømlyden ligger på. Hvis skrur volum langt ned, funker også lyden. Men da er det så lavt at man nesten ikke hører noe uansett.

Noen som har snøring på hvorfor dette skjer, evt. om det kan fikses? Garantien er jo seff nettopp gått ut. I tillegg virker det som om fjernkontrollen MÅ stå i, ettersom det er kun med den man kan slå på makkverket samt stille på volumet.

Alle hjelp/forslag/svar tas imot med EKSEPSJONELL takknemlighet

Active clsc-215 sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    312
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    vell.

Slike ting er ikke jeg no særlig god på!
    Men jeg ville gjetta på brudd i en ledning!
    Siden du sier att lyden kommer hvis du vrir eller vender på ledninga!

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av clsc-215
    vell.

Slike ting er ikke jeg no særlig god på!
    Men jeg ville gjetta på brudd i en ledning!
    Siden du sier att lyden kommer hvis du vrir eller vender på ledninga!
    Ganske sannsynlig at det er lodding i plugg også. Begge tipsene er vel like gode. Kan være inne i suben, kontakten, også.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, bør jeg skjære opp ledningen eller skru opp sub'en da? Vet jo ikke hva jeg driver med, men kan jo like godt prøve siden de ikke funker uansett.. Greide å fikse VHS-spilleren, bare åpnet den og riklet på alle delene så funket den

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg ville startet med å åpne suben. Lettest å komme til der, og du gjør "minst skade" om det viser seg at feilen er en anen plass.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •