Skumle lyder i Dali 109

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Skumle lyder i Dali 109

Hadde litt tid til overs i dag og tenkte jeg kunne teste anlegget litt. Tok å brokoblet forsterkeren, en Nad 216 og plugget i ene høytaleren. Når volumet nådde 58 på forforsterkeren kom det et slags smell/klakkelyd fra høytaleren...regner med det kom fra bassene, eller en av dem. Det første som slo meg var at "jaja, oki, den tåler ikke mer".

Så prøvde jeg det samme med den andre høytaleren, og den spillte som en gud..og jeg kunne vri enda litt mer på volumet uten noen form for ulyder...

Så skrudde jeg av brokoblingen og testet en og en høytaler på hver sin kanal, og det kom ingen ulyder av noe slag...dog det var mye mindre Decibel...

Er det en av bassene som er sprengt/svidde spoler etc.....? I så fall så trenger høytaleren en GOD del strøm for å "få frem disse lydene"....

Begge høytalerne står et stykke fra veggen bak, (den med ulydene står lengst fra veggen..)

Noen som har noen tips?

PS..: (Hørte på Yello - Fat cry)

Intermediate tazzat sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,101
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bassene kjenner du med handa på om det er liv i dem,diskant/mellomtone holder du bare øre inntil og hører om di fungerer.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink knakkelyd

Sitat Opprinnelig postet av Hawkins
    Hadde litt tid til overs i dag og tenkte jeg kunne teste anlegget litt. Tok å brokoblet forsterkeren, en Nad 216 og plugget i ene høytaleren. Når volumet nådde 58 på forforsterkeren kom det et slags smell/klakkelyd fra høytaleren...regner med det kom fra bassene, eller en av dem. Det første som slo meg var at "jaja, oki, den tåler ikke mer".

Så prøvde jeg det samme med den andre høytaleren, og den spillte som en gud..og jeg kunne vri enda litt mer på volumet uten noen form for ulyder...

Så skrudde jeg av brokoblingen og testet en og en høytaler på hver sin kanal, og det kom ingen ulyder av noe slag...dog det var mye mindre Decibel...

Er det en av bassene som er sprengt/svidde spoler etc.....? I så fall så trenger høytaleren en GOD del strøm for å "få frem disse lydene"....

Begge høytalerne står et stykke fra veggen bak, (den med ulydene står lengst fra veggen..)

Noen som har noen tips?

PS..: (Hørte på Yello - Fat cry)
    Basselement slår i bakkant. Bytt det.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tazzat
    Bassene kjenner du med handa på om det er liv i dem,diskant/mellomtone holder du bare øre inntil og hører om di fungerer.
    Er ikke tvil om at de fungerer...er ulydene jeg ikke liker...

Men men...skal no finne en løsning på dritet..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •