jbl lc2/pereforert lerret

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jbl lc2/pereforert lerret

har bestilt 3 stk jbl studio lc2(noen erfaringer med disse noen?), og hadde utgangspunktet tenkt og montere disse på linje under lerretet...
    men da får jeg problemer med plasseringen av sub(svs plus2 som er bestilt).. pluss vil helst ikke ha elektronikken i front heller... så da begynte jeg og tenke på pereforert lerret med de tre fronthøyttalernene bak lerretet.. men dette må da gi en del (negative?) utslag på lyden uansett...? noen som har erfaringer med dette? og evt hvor man får kjøpt slike lerret?? (alle kommentarer/anbefalinger mottas med takk)

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    perforert lerret er kult ja, men har endel negetive sider som du selv sier. Selv har jeg ikke merket noe negativt med lyden kun positivt da alle høytalere står i " riktig" høyde bak lerret. Derimot vil du muligens få problemer med sitteavstand til lerret som må økes en smule. sitter selv ca 4 meter unna et 250cm bredt lerret. Går jeg en halvmeter nærmere begynnner bilde å se kornete ut.
    En billig inngangsbillett til akustisk transparent lerret vil være å gå for SMX
    SmX Audio Transparent Material Ordering Page

Husk også at slike lerret stjeler endel lys så en lyssterk projektor kan være en ide.

lykke til

pt

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

avstand?

hva med avstanden fra høyttalerne til lerret? bør denne være så liten som mulig? eller er det best om de får litt "pusterom"...? evt hvor mye ca?

Intermediate Per Thomas sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    843
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke eksperimentert så mye med avstand da jeg har begrenset plass bak lerret. mine høyalere står ca 10cm fra lerret og dette fungerer uten hørbare artifakter.
    Kan kanskje komme litt anpå hva slags høytalere man bruker også?

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    lc2 ... er ikke det center høyttaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

center som fronthøytalere

joda... lc2 er en centerhøtalere... synes de låt bedre en l820, så har tre av disse i front... hvordan det...? vil dette ha negative konsekvenser for lyden tror du...? siden en center er konstruert for å gjengi feks dialog mest mulig naturlig, samtidig som de skal holde best mulig kontroll på mye på en gang...
    skulle jeg tro det burde fungere bra og ha tre av disse i front...? noen enig/uenige?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    bør vel legge til at musikk ikke er prioritert i dette anlegget...(det har man stua til )
    kun hjemmekino!

Active
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    357
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av auduniv
    joda... lc2 er en centerhøtalere... synes de låt bedre en l820, så har tre av disse i front... hvordan det...? vil dette ha negative konsekvenser for lyden tror du...? siden en center er konstruert for å gjengi feks dialog mest mulig naturlig, samtidig som de skal holde best mulig kontroll på mye på en gang...
    skulle jeg tro det burde fungere bra og ha tre av disse i front...? noen enig/uenige?
    Negative konsekvenser? Uten at jeg kjenner høyttaleren ville jeg ikke tro det ... og det er mye mer enn bare dialog i center. Du er i alle fall langt på vei m.h.t. at "alle høyttalere bør være like" (ikke min påstand/uttalelse) i oppsettet. Bortsett fra sub da.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •