Magnat Quantum 505?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer wiDeass#KL sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile Magnat Quantum 505?

Heisann!

Da har jeg fått kjøpt meg en Harman/Kardon HK 970 forsterker som jeg er veldig fornøyd med.. :-D Spiller utrolig bra og er helt rå å se på! ;-)

Jeg har også bestillt noen Magnat Quantum 505 fra den lokale HiFi sjappa RadioSalongen, som faktisk er den største forhandleren for Magnat i Norge.. Hørte disse i butikken og de var helt syke! Lyden var så utrolig ren og fin og jeg hørte alle detaljene i musikken.. De er ikke store sakene, har 2x 6,5" mellom/bass og en tweeter, men at de spiller så bra skjønner jeg ikke..

Hvis noen har noen erfaringer med disse høytelerene som vil si noe så hadde det vært topp!

Thx for listening.. ;-)

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med nye høyttalere. Jeg vil si du har gjort et godt valg. Elkjøp'en hvor jeg bor selger mye Magnat og har hørt en del på disse tilkoblet b.la Abrahamsen . Og det er uten tvil potensiale i disse høyttalerene. Vil si Magnat er veldig undervurdert på det norske markedet, noe som er litt synd da de leverer meget gode produkter. Ankepunktet blir vel Monitor serien deres som er i billig klassen, noe man også fort merker. Og det trekker muligens ned helhets inntrykket. Veldig beklagelig.

Quantum 5,7 og 9 serien er utrolig gode høyttalere og ihvertfall topp modellene. Lyd og Bilde klassifiserte jo Quantum 908 som High End med party faktor. Hva mer kan man ønske seg i en høyttaler?

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    du ble fornøyd ja.skal hen i morgen å høre på quantum 709 dobbel 8" sammen med 12" i 7`er serien for sub.gleder meg til å høre om det smaker

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    btw.åssen fjøl kan det være greit å bruke på slikt.har kjørt hk før men vurderer en 1090 fra rotel.meninger?

Newcomer Stage sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    80
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har også hatt fult oppsett i Quantrum 5 serie´n ..

507 forran, 513 center, og 503 bak kjørte en Nad forsterker i stereo ...og en pioneer vsx-ax4 i surround ...funket bra her isåfall

Mvh

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    670
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Tblock
    du ble fornøyd ja.skal hen i morgen å høre på quantum 709 dobbel 8" sammen med 12" i 7`er serien for sub.gleder meg til å høre om det smaker
    Hadde faktisk 709 før...

Det gikk ikke veldig lenge før jeg solgte disse igjen. Kan ikke si at jeg var særlig fornøyd egentlig...

Det var en sinnsyk bass i høytalerene med tanke på at det kun var to 8" basselement. Og de spilte ganske ærlig og fint. Så det var ikke bare bakdeler med høytalerne.

Men hadde noen store ankepunkter mot disse høytalerene. De var ganske lyse i klangen, så man måtte ha en forsterker som var varm i klangen for å oppheve dette. Holdt faktisk ikke med Parasound, måtte helt opp til abrahamsen før det ble behagelig å høre på.
    Bassen i disse høytalerne spilte DYPT, men langt fra rent. Om det var noe galt med mine høytalere eller om alle er slik aner jeg ikke, men det var faktisk mye ulyder i bassen et sted mellom 80 og 120 HZ.
    I tillegg var det et eller annet i mellomtone\diskant som var litt vanskelig å sette fingeren på, men det virket som om det spilte litt urent.

Vil nok påstå at man får mer ut av en skikkelig sub og noen andre høytalere... Jeg fikk hvertfall høytalerne jeg byttet til (monitor audio GS 20) til å spille mye bedre enn magnatene noen gang gjorde. Men får å få trykket måtte jeg selvfølgelig supplere med en skikkelig sub i tillegg..

I ettertid har jeg byttet høytalerne til PSB synchrony one.. Og disse banker Magnatene langt ned i støvlene. Riktignok koster de noen lapper mer, men er mye bedre på alle punkter i lyden.

Men det mest skremmende er overprisingen av magnat i norge. Betalte 24k for min 709 når de var nye. I tyskland får man disse for under halve prisen....

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av magnesmurf
    Men det mest skremmende er overprisingen av magnat i norge. Betalte 24k for min 709 når de var nye. I tyskland får man disse for under halve prisen....
    Dette gjelder nok ikke bare magnat. Norge virker som et mekka for overprising av høyttalere. Uhorvelig mange merker som er offer for dette.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det var en stiv pris på de,nermere 20k for 709 12.5k for 730. men jeg var førnøyd.spillte klokkeklart sammtidig som de ble med ned i kjellern.hørtes bra ut i mine ører.blir nok til å kjøre på vincent på de.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •