Hjelp til å velge høyttalere

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    41
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til å velge høyttalere

Jeg har planer om å kjøpe meg hjemmekino(5.1), men trenger hjelp til å velge hva jeg skal ha. Jeg har en 32" TV og dvd-spiller, men ingen lyd.
    Det jeg lurer på er hvilke høytalere bør jeg velge og hvilken forsterker passer sammen med dem. Her er det jeg er villig til å betale og den rekkefølgen det kommer til å bli kjøpt (har ikke peng til alt på en gang):

7 000-8 000,- Surroundforsterker
    10 000,- Fronthøyttalere
    5 000,- Aktiv lukket sub.
    5 000,- Senter
    5 000,- Bakhøyttalere

Skal brukes mest til film(80%), men litt til musikk(20%).

Takker for svar.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ta en tur innom Hifiklubben og hør på NAD T753 og Suite .7.

Intermediate Diablito sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    785
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Re: Hjelp til å velge høyttalere

Til primært hjemmekino bør du også ta turen innom hi-fi centeret og høre på harman kardon sine receivere...
    Be om å få høre på disse!

Ligger littegranne over budsjettet ditt for fronthøytalere, men jeg synes lyden i de var veldig bra! Bare synd jeg ikke var i nærheten av å ha råd til de...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo strekke deg til Suite 2,8 også. Dessuten bør du høre på Evidence 470. Jeg har ikke hørt dem selv, men Dali er jevnt over svært bra, og til den prisen bør de gi "litt ekstra". Det finnes senter og bakhøyttalere til "rett pris" i samme serie.

Både NAD og Harmann Kardon er gode ting. Dersom du ikke er psykelig opptatt av formater osv så skal det godt gjøres å banke Arcam AVR 200 som selges for 8000 flere steder. Ellers bør du kikke på Yamaha RXV 1400, og Sony 3000 ES kan være et alternativ dersom du strekker deg en 1000-lapp ekstra. Sistnevnte har klasse D-forsterkere, noe som gir en svært lineær og strømsterk effektforsterker, men den vet jeg mangler Pre-out dersom du skulle trenge dette.

Brukt er jo også et alternativ. Jeg vet om en HarmannKardon AVR 7000, så hvis du er int så kan jeg formidle kontakt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •