nad 320bee og proson twin 2010.?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

nad 320bee og proson twin 2010.?

hei har en nad 320bee (2x50w) som jeg bruker til to dali axs8000. lurer på å kjøpe proson twin 2010, kan denne forsterkeren drive disse????
    har et rom på 12 kvadrat så jeg kan ike spille så enormt høyt.

Taknemmelig for svar.

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ikke for meg at det kommer til å være en god løsning, da 2x50 watt er ALT for lite på såpass store høyttalere! Jeg tror nok axs8000 er hakket for store for denne forsterkeren også.

Se litt på andre produkter enn proson kanskje? Dynavoice har jo fått masse skryt, så hvorfor ikke ett sett med dynavoice f-6 om du absolutt skal bytte ut axs8000'ene? Så har du mer passelig størrelse på ht'ene til forsterkeren din!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    87
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Enig med keltern her, Dynavoice F6 vil passe godt sammen med forsterkeren din. Jeg kjører et par F6 på en eldre bror av 320bee, C340 (omtrent samme power), og det funker fint.

Et par F6 kan du få til 800 spenn på netthandelen nå om du er heldig. Det var i alle fall jeg... :-D

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    53
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

nei

trur du jeg vil ha sånn dritt??

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bantex28

...... det var jo "greit" svar å få når man prøver og hjelpe

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av bantex28
    Unnskyld meg for å dra opp en gammel tråd, men igjen, unnskyld meg! Du har lyst til å kjøpe proson og klarer å komme med en slik uttalelse? Haha! :P

Jeg gir meg ende over.. xD

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det å kalle Dynavoice for dritt når Proson er alternativet, er jo tidenes forsøk på å skyte seg selv i foten med hagle... Tror nok 99,99% av forumet vil være enig i at Dynavoice er bedre enn Proson på omtrent absolutt alt.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe! Så sant som det er sagt!

Intermediate twelve sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    856
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her var det mye god stemning :P

Intermediate Jan A M sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    1,343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å svare litt serriøst, så tror jeg ikke det skulle være så stort problem å drive disse høytalerne med den forsterkeren. Disse høytalerene er langt ifra tungdrevne og man kan få mye morro lyd med en helt grei forsterker.

Synes seriøst folk her overdriver når de sier at en god 2x50watter fra nad ikke skulle klare å drive ett par proson høytalere med 94dB følsomhet! Det har liksom blitt en automatikk i det at store høytalere MÅ ha stor forsterker, mens små/mindre høytalere passer kjempefint med små forsterkere.

Dynavoice blir også (nesten)bestandig anbefalt ved slike spørsmål, men jeg tviler meget sterkt på at disse klarer det samme lydtrykket som nevnte proson gjør, selv med "bare" 2x50watt. Noen liker faktisk å kunne spille med litt trøkk! Og verdsetter dette mer enn det å spille "pent" (så pent som det kan bli med dyna.). Så hva med å la folk få finne litt ut av dette selv, kom heller med konstruktive tilbakemeldinger.

Forsterkeren til trådstarter er neppe perfekt til disse høytalerene, men den vil fungere ganske greit vil jeg påstå. Jeg har ett par veldig like høytalere fra proson (samme elementer), og vet hva disse høytalerene er gode for. Jeg bruker selv en 50-60watts reciever på de.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Jan A M
    For å svare litt serriøst, så tror jeg ikke det skulle være så stort problem å drive disse høytalerne med den forsterkeren. Disse høytalerene er langt ifra tungdrevne og man kan få mye morro lyd med en helt grei forsterker.

Synes seriøst folk her overdriver når de sier at en god 2x50watter fra nad ikke skulle klare å drive ett par proson høytalere med 94dB følsomhet! Det har liksom blitt en automatikk i det at store høytalere MÅ ha stor forsterker, mens små/mindre høytalere passer kjempefint med små forsterkere.

Dynavoice blir også (nesten)bestandig anbefalt ved slike spørsmål, men jeg tviler meget sterkt på at disse klarer det samme lydtrykket som nevnte proson gjør, selv med "bare" 2x50watt. Noen liker faktisk å kunne spille med litt trøkk! Og verdsetter dette mer enn det å spille "pent" (så pent som det kan bli med dyna.). Så hva med å la folk få finne litt ut av dette selv, kom heller med konstruktive tilbakemeldinger.

Forsterkeren til trådstarter er neppe perfekt til disse høytalerene, men den vil fungere ganske greit vil jeg påstå. Jeg har ett par veldig like høytalere fra proson (samme elementer), og vet hva disse høytalerene er gode for. Jeg bruker selv en 50-60watts reciever på de.
    Du har helt rett i at forsterkeren vil kunne klare å dra Proson Twin 2010 til helt greie lydtrykk, det er jo rimelig klart med den følsomheten som 2010 har. Men har hørt forsterkeren på nettopp Twin 2010, og det er ikke mye man skal skru opp før man hører at forsterkeren blir tungpustet og mister kontrollen..det blir fort grøtete. Samme forsterker har jeg øgså hørt på hornhøyttalere med 106 dB i følsomhet, og det var en skrikende og vondt opplevelse..så høy følsomhet veier ikke alltid opp for lite krefter..

Vil man ha nogenlunde pen og kontrollert lyd, er Dynavoice å foretrekke, men selvfølgelig kan de ikke følge Twin 2010 på lydtrykk..Men da får man ikke lenger samme lydkvalitet. Så det får være opp til trådstarter hva som veier mest tror jeg :-D

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •