Mirage omni 350

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Mirage omni 350

Er nysgjerrig på denne høyttaleren, og synes den låter bra, men har kun hørt en demo. Er det noen på forumet, eller noen du kjenner som har denne, eller tilsvarende Mirage, og som kan dele noen erfaringer om disse? De koster 5990.- hos forhandler. Er Mirage anerkjent i Hi-Fi sammenheng. H

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv fullt oppsett fra Mirage, og man kan ikke, etter mine ører, gå feil med kjøp av Mirageprodukter. Sikkert noen som vil være uenig med meg om det. Har hatt dette merket i 13-14 år selv nå og går aldri lei. Løp og kjøp, du blir nok ikke skuffet, hverken lyd- eller kvalitetsmessig. Lån med høyttalerne hjem mot depositum og test de hjemme først, slik at du får høre hvordan de spiller hjemme hos deg.

Mvh A.K

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror jeg skal dra med meg en cd og lytte mer til disse høyttalerne. Kunne jo også lånt dem hjem, men kunne tenkt meg å få høre fra flere ang. denne modellen. Er det virkelig ingen som har Mirage Omni 350, og som kan gi lyd fra seg???

Intermediate shakudu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,593
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt mye på Omni 550 (modellen over) og det er et nydelig stykke høyttaler (både lydmessig og utseendemessig)
    Det er det nærmeste jeg kommer noe hjelp til deg...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du lurer på om Mirage er anerkjent som hifiprodukt, til det vil jeg si et rungende JA. Om jeg ikke husker feil, hadde ett eller annet tidsskrift fra USA (lurer på om det var Audiophile) i sin tid Mirage M1si som referansehøyttaler, og det burde jo si litt egentlig. Men hvorfor må du ha tilbakemeldinger om hva andre mener om OMNI 350? Det burde jo holde at du selv liker det du hører, og liker du det godt nok, ja, så kjøper du de. Enkelt og greit

Mvh A.K

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    262
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har jo etterhvert fått inntrykk av at Mirage er et STORT hifi navn .
    Selvfølgelig skal jeg selv avgjøre hva jeg skal kjøpe, men er samtidig interessert i å høre andres meninger ang. høyttaleren. Både for å få et visst inntrykk av om folk er fornøyde med produktet, og hvordan den spiller etter at den er innspillt. Var innom butikken i dag og hørte litt mer, og blir mer og mer forelsket i denne høyttaleren. Synes den har god dynamikk og en avslappet "stor" diskant/mellomtone, dessuten er den pen, og virker å være av god kvalitet.
    Har jo tenkt på B&W 601, Polk audio monitor 50, div. Dali +++, men jeg tror at for min del, så taper disse for Miragen...
    Hva synes dere?(ja, jeg vil gjerne høre )

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er nok bra de andre du nevner også, men jeg er veeldig subjektiv og 14 år nyforelsket i Mirage, så de får nok min stemme uansett!) Synes du skal kjøpe de jeg da, sett i lys av at du liker de så godt lydmessig, og, selv det bør være underordnet, utseendemessig.

Intermediate Kolschtat sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    867
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må nesten henge meg på her, noen som har hørt de nye OMD 15 fra mirage?

Ser jo utrolig lekre ut, noen som vet hvor man kan få hørt de i Norge?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vil tippe du kan høre de hos Mono i Oslo

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

omni 350

Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Er nysgjerrig på denne høyttaleren, og synes den låter bra, men har kun hørt en demo. Er det noen på forumet, eller noen du kjenner som har denne, eller tilsvarende Mirage, og som kan dele noen erfaringer om disse? De koster 5990.- hos forhandler. Er Mirage anerkjent i Hi-Fi sammenheng. H

Min bror har disse og de låter meget bra, skulle tro de var i en helt annen prisklasse! Tror nok disse burde være et meget godt kjøp, men ikke bruk tekno,trance på disse og ikke kan de spille så veldig høyt! Men utrolig rå lyd for små høytalere. Klassisk, pop og rock er ingen problem mvh holofire

Newcomer Joppa:D sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    85
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Antares
    Åssen høytaler valgte du ? har selv vært å hørt på omni 550.. likte de veldig godt.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •