Cerwin vega al 1000 vs clsc 15

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Cerwin vega al 1000 vs clsc 15

Har netopp kjøpt meg et par cerwin vega al 1000.
    Men tenkte egentli å kjøpe et par clsc 15, men så fikk jeg et godt tilbud på al 1000.

Er det mye forskjell på disse ? spiller clasic 15 mere bass ?

Expert
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    7,881
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torkil H
    Har netopp kjøpt meg et par cerwin vega al 1000.
    Men tenkte egentli å kjøpe et par clsc 15, men så fikk jeg et godt tilbud på al 1000.

Er det mye forskjell på disse ? spiller clasic 15 mere bass ?
    Classic er den høyttaleren som ligner mest på AL1000 i frekvensgangen. Men AL1000 har en MYE kraftigere mellomtone. Men CLSC har igjen hornkonstruksjon, noe som gir den fordelen at lyden blir nærmere fordoblet på vei ut, uten at selve elementet er så kraftig.

Men lydmessig syns jeg AL1000 er litt føre, mye pga kjempegod diskant (til å sitte i en power høyttaler). Men clsc 15 overrasket meg veldig når den kom, og er fortsatt en av mine favoritt høyttalere ifra CV (hele clsc serien egentlig). Mellomtonen er lydmessig bedre på clsc, den er litt for dårlig på AL1000 modellene (AL 75x, er ikke så ille igjen, og er den lydmessig beste CV høyttaleren jeg har hørt. Ikke hørt CD serien til CV som mange mener er den beste).

Du har nok ikke gjort noe dårlig valg, problemet opptår når du skal ha nye element, disse må nemlig recones(repareres), siden nye ikke er å oppdrive. Husk å bruk en strømsterk forsterker på disse monstrene, kommer langt med 300-400watt, men det viktigeste er at forsterkern er uhyre strømsterk. Nå vet ikke jeg hva du ga for dem da, men på cls hadde du hatt sjangsen til å tatt med forsikring (noe som er VELDIG kjekt).

Newcomer Torkil H sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    209
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg ga 3800 for dem strøkne, med taralabs kabler.
    Bruker en carver pxm 900 på dem som skal yte 2*450 watt i 4ohm, men syns de kunne hatt mere effekt

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •