Kjøp av anlegg til ca 20k?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 27
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Kjøp av anlegg til ca 20k?

Heisann! Trenger litt hjelp til å kjøpe litt lyd- stasj. skal ha cd- spiller, forsterker og høytalere til ca 20k. vært litt rundt i trondheim og tittet litt.av høytalere har jeg sett på JBL studio l 890. synes det var bra trykk i de men litt hissig diskant. så også på BW 600- serien, de var det litt for lite trykk i syntes jeg. Dali høytalerne likte jeg ikke lyden på av en eller annen grunn. hvilke andre HT med mye trykk kan være aktuelle? vil ha de litt mer raffinerte en CW!

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har jo alltids klipsch da feks rf82 med en rotel av et slag og en cdspiller så burde du akkurat få dette for under 20k, da har du trykk så det holder tenker jeg

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du har budsjettet satt til 20.000,- så er nok rf82 noe du absolutt bør vurdere! Spiller i ringer rundt CV! Hehe!

Desverre kan jeg vel si, da jeg sitter her med CV og NAD.. xD

Intermediate spade sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg var ute etter omtrent det samme og hørte på Klipsch RF-82, Patos Basic 410 Og Audio Pro Blue Diamond. PSB Image kan også være aktuell. Alt dette selges hos Tonart i fjorgata

Intermediate JD sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    2,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Beta 50 trøkker jo godt til. Lillebroren Beta 10 fikk jo god kritikk i Lyd&Bilde også. Parr denne med en kraftig forsterker så blir det nok trøkk, skal du se...

Intermediate AjSelj sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    2,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Mye bra

Mye bra å få for 20,000,- Men det var derdikert Stereo du var på jakt etter?
    Hadde det vert surround hadde jeg ment Dynavoice var en bra kandidat sammen med en XTZ subb men stereo er jeg en fan av Klipch 62 kanskje 82 om du får en god pris på dem.

Jeg ville kanskje valgt noe annet en Rotel elektronikk til dem men med Vincent som jeg hørte på dem var det konge.

PSB t65 er også svært bra men klipch spiller bedre i mine ører, ta en tur til tonart og ha det gøy Marantz Cd spillere er jo svært bra da, og kan dessuten bare skryte av spillerene fra Cambridge audio som dessuten også er billige og solid bygd.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel ta meg en trondheimstur til og høre med gutta boys hos tonart. Tenkte også og investere i en sub etterhvert, men det blir kanskje unødvendig hvis jeg f.eks går for rf- 82 som har 8" bass??? Har også fått inntrykk av at man må ha litt personlige egenskaper utenom det vanlige for å få en sub stilt inn på den riktige måten. Holder vel ikke med en treer i matte fra videregående:???:

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tonart i trondheim er helt klart noe du bør sjekke ut ja! kjempe butikk, som hever seg langt over mange andre hva det gjelder kundebehandling, dessuten kan de hva de holder på med!

Men regn med at budsjettet sprekker

Patos Lyric 401 burde du helt klart høre på, i tillegg til Tannoy, som overasket meg positivt da jeg hørte de, de ligger omtrent midt imellom Lyric og Klipsch...
    Patos Lyric er en veldig varm, og ytterst behagelig å høre på, noe jeg tror du liker ettersom JBL ble litt skarp, men dette kan også ha noe med komponenter og gjøre....

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Wink

Tenkt på en kombinasjon av Harmann og klipch...rf-62/82
    Oslo Hi-Fi Center - Tlf: 22 01 04 30 :-D

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei ixos 76 og velkommen til forumet!

Hva slags utstyr har du selv?

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En sub kan være fint å supplere med senere, bare slik for å fylle ut de nederste frekvensene. Merker selv at jeg får en litt mer komplett musikkopplevelse med den på

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil tråd...

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann!

Er brukt et alternativ?

Jeg ville helt klart hørt på Patos. Tror Tonart selger dem.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er åpen for å kjøpe brukt- særlig cd-spiller og forsterker. litt mer skeptisk ndg høytalere. Føler det er størrre sjanse for å kjøpe "katta i sekken" der. Har foreløbig noe begrenset innsikt i stereobransjen, og er derfor avhengig av litt faglige råd og veiledning. Tryggest å kjøpe nytt, men økonomi og lysten på gromt utsyr taler for brukt.

Sinnsykt mye å velge mellom. Vet ikke alltid hva jeg vil ha, men som regel hva jeg ikke vil ha. Tenkte jeg skulle prøve å unngå impulskjøp for en gangs skyld

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å høre på eller eventuelt kjøpe Dynavoice m65/m85? Og kjøre på med skikkelig forsterker og cd-spiller?

Har i alle fall jeg lyst til..

Men, er kanskje ikke spesielt interessant siden du har 20.000,- å rutte med.. Vil vel kanskje ha mer anerkjente merker?

Active EirikBækken sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    372
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Hva med å høre på eller eventuelt kjøpe Dynavoice m65/m85? Og kjøre på med skikkelig forsterker og cd-spiller?

Men, er kanskje ikke spesielt interessant siden du har 20.000,- å rutte med.. Vil vel kanskje ha mer anerkjente merker?
    Må innrømme at dette forslaget egentlig ikke er så dumt...Dynavoice + skikkelig forsterker og kilde er ikke så dumt som det høres ut som!

så vidt jeg husker koster M85 3500,- dette etterlater deg 16500,-til forsterker og spiller.

og får den summen kan du få mye bra, VIncent SV-233 pluss Usher CD-1 eller hva den het havner vell på ca. 16-17k Mulig det blir helt feil match, var bare et eksempel...

C. Alshus vil sikkert påstå at du skal legge enda mer i kilde enn det jeg gjorde over og

Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med

Maratz lager knallgode spillere. Sjekk ut CD 5001 OSE til 3500. Denne spilleren har en storebror til 6000,- som er mer dynamisk, ikke så "grå" og rett og slett mer levende.

Cayin 265Ai på hifisentralen til 5000,- 2x40 watt klasse A.

Klipsch RF82 til 9999,- Høy følsomhet. Derfor trenger du ikke mer enn 40 watt. Disse kan spille grisehøyt og spiller meget bra til å koste titusenkroner.

Slik ville jeg brukt pengene om jeg var deg. Tonart selger både Klipsch og Marantz. De har også Patos og PSB som har høyttalere som kan passe deg godt.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilket merke det er spiller ingen rolle, men inrømmer at jeg har en tendens til å tro at dyrere produkter stort sett er bedre. Den Cayin- forsterkeren som du nevner er jo på bare 2 x 40W. Holder det til f.eks rf-82 da? Og hva er egentlig forskjellen på klasse A og de "vanlige" forsterkere?

Expert
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    6,570
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern

Godt forslag. Jeg kjører m65 + sub Proson 12'' og en Yamaha RX-V659 receiver. Spiller godt, rent, klangfullt og høyt nok i massevis!
    Supplert med en Oppo DVD spiller så har du masse lyd for lite penger!

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bondetamp
    Hvilket merke det er spiller ingen rolle, men inrømmer at jeg har en tendens til å tro at dyrere produkter stort sett er bedre. Den Cayin- forsterkeren som du nevner er jo på bare 2 x 40W. Holder det til f.eks rf-82 da? Og hva er egentlig forskjellen på klasse A og de "vanlige" forsterkere?
    Klasse-A forsterkere i motsetning til vanlige forsterkere oppbygd på en måte som gjør at de leverer full "pinne" hele tiden mens vanlige forsterkere kun får de trenger av strøm. Dette gjør at Klasse-A forsterkerne veldig varme. Men, pga den ekstreme strømforsyninga så blir ofte en klasse-A på feks. 40watt sammenliknet med en "vanlig" på nærmere 150 watt.
    Den varme klangen vil også passe Klipsch bra, + Klipsch's høye følsomhet gjør at det vil bli høyt nok i massevis:-)

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •