Kjøp av anlegg til ca 20k? - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Klasse-A forsterkere i motsetning til vanlige forsterkere oppbygd på en måte som gjør at de leverer full "pinne" hele tiden mens vanlige forsterkere kun får de trenger av strøm. Dette gjør at Klasse-A forsterkerne veldig varme. Men, pga den ekstreme strømforsyninga så blir ofte en klasse-A på feks. 40watt sammenliknet med en "vanlig" på nærmere 150 watt.
    Den varme klangen vil også passe Klipsch bra, + Klipsch's høye følsomhet gjør at det vil bli høyt nok i massevis:-)
    Hva er vitsen med å bruke all strømmen uansett volum (klasse A)? Hva er klasse B og D?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Hva er vitsen med å bruke all strømmen uansett volum (klasse A)? Hva er klasse B og D?
    D = digital f.eks Midgard Oberon 6.1

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thode
    Klasse B bruker den ikke mere enn det den trenger.
    Iallefall er det sånn med Klasse-A at de Wattene er mye dyrere enn B. Det at den jobber for fullt hele tiden gjør at spenningen (mener jeg) er høyere på Klasse-A hvilket gjør at den har mye bedre kontroll over element inntil den ikke kan levere noe mere. Klasse-D har med dens oppbygning, som gjør at man slipper unna store strømforsyninger hvilket resulterer i mindre strømforbruk, mindre varme og mindre kabinett sammenliknet med vanlige forsterkere.

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bondetamp
    Hvilket merke det er spiller ingen rolle, men inrømmer at jeg har en tendens til å tro at dyrere produkter stort sett er bedre. Den Cayin- forsterkeren som du nevner er jo på bare 2 x 40W. Holder det til f.eks rf-82 da? Og hva er egentlig forskjellen på klasse A og de "vanlige" forsterkere?
    RF82 har en følsomhet på 98 db / 1w. Det betyr at den teoretisk kan spille med et lydtrykk på 98db med en forsterker på 1 watt.

En annen høyttaler med følsomhet på 90db/1w trenger 7 watt for å spille like høyt.

40 watt holder i massevis på de Klipschene. Du kunne spilt grisehøyt med 10 watt. Men den har diger strømforsyning. Kjøp forsterkern før den forsvinner foran ansiktet ditt.

Har hørt den, og for 5000 er det et knallkjøp.

Intermediate thode sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    514
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BGuarden
    Klasse B bruker den ikke mere enn det den trenger.
    Iallefall er det sånn med Klasse-A at de Wattene er mye dyrere enn B. Det at den jobber for fullt hele tiden gjør at spenningen (mener jeg) er høyere på Klasse-A hvilket gjør at den har mye bedre kontroll over element inntil den ikke kan levere noe mere. Klasse-D har med dens oppbygning, som gjør at man slipper unna store strømforsyninger hvilket resulterer i mindre strømforbruk, mindre varme og mindre kabinett sammenliknet med vanlige forsterkere.
    Ah. Da lærte jeg noe i dag og.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for gode råd og tips! Ser det en stund før jeg kan menge meg med de store gutta her inne på forumet.

Intermediate Gimsegutten sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    665
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av C. Alshus
    Hva med

Maratz lager knallgode spillere. Sjekk ut CD 5001 OSE til 3500. Denne spilleren har en storebror til 6000,- som er mer dynamisk, ikke så "grå" og rett og slett mer levende.

Cayin 265Ai på hifisentralen til 5000,- 2x40 watt klasse A.

Klipsch RF82 til 9999,- Høy følsomhet. Derfor trenger du ikke mer enn 40 watt. Disse kan spille grisehøyt og spiller meget bra til å koste titusenkroner.

Slik ville jeg brukt pengene om jeg var deg. Tonart selger både Klipsch og Marantz. De har også Patos og PSB som har høyttalere som kan passe deg godt.
    Ut fra de kriteriene du setter opp, tror jeg dette er et kjempetips! Disse høytalerne spiller virkelig bra, og forsterkeren er den komponenten som det er tryggest å kjøpe brukt. En annen høytaler som jeg ville vurdert (til tross for din skepsis) er Dali Ikon 6. Den har ikke veldig dyp bass, men har en spillestil som funker veldig bra på rock!

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •