Spørsmål ang. bi-wire

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spørsmål ang. bi-wire

Hey..
    Har høtalere med mulighet for bi-wireing..det jeg lurer på er...Er det akkurat det samme hvor jeg plasserer høytaler-kablene? Jeg kjører for tiden bare single-wire, og lurer i den forbindelse på om det har noe å si hvor jeg plasserer kablene? Dvs. om jeg putter dem i terminalene oppe eller nede på høytaleren?

Ellers merker jeg av og til at det kommer en liten knitrelyd av og til fra høytalerene ved høye/skjærende lyder f.eks plystring og høye damestemmer...og lurer derfor på om det kan ha noe med kablene å gjøre..feil-plassering av dem f.eks :P Jeg vet at + og - står der de skal forresten Og det er monster-cable jeg bruker...ganske tjukke saker...
    Kan jeg evt. bi-wire'e frontene ved å bruke de 2 resterende kanalene på 7.1 forsterkeren min? :P

Intermediate JgR sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    535
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av R-M-I
    Hey..
    Har høtalere med mulighet for bi-wireing..det jeg lurer på er...Er det akkurat det samme hvor jeg plasserer høytaler-kablene? Jeg kjører for tiden bare single-wire, og lurer i den forbindelse på om det har noe å si hvor jeg plasserer kablene? Dvs. om jeg putter dem i terminalene oppe eller nede på høytaleren?

Ellers merker jeg av og til at det kommer en liten knitrelyd av og til fra høytalerene ved høye/skjærende lyder f.eks plystring og høye damestemmer...og lurer derfor på om det kan ha noe med kablene å gjøre..feil-plassering av dem f.eks :P Jeg vet at + og - står der de skal forresten Og det er monster-cable jeg bruker...ganske tjukke saker...
    Kan jeg evt. bi-wire'e frontene ved å bruke de 2 resterende kanalene på 7.1 forsterkeren min? :P
    Samme om du plasserer dem oppe eller nede.
    Om forsterkeren tillater det, kan du kjøre effekten fra de to ekstra bak, til frontene. Det heter da bi-amp.

Det som også går ann, er å søke på forumet FØR man lager nye tråder, da alle disse spørsmålene er besvart utallige ganger før. Bare et tips...

Newcomer R-M-I sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av JgR
    Samme om du plasserer dem oppe eller nede.
    Om forsterkeren tillater det, kan du kjøre effekten fra de to ekstra bak, til frontene. Det heter da bi-amp.

Det som også går ann, er å søke på forumet FØR man lager nye tråder, da alle disse spørsmålene er besvart utallige ganger før. Bare et tips...

Hehe..ja, for søkefunksjonen på av-forum er så fantastisk spesifik i de resultatene en får opp :P *ironi*
    Men uansett...det er tatt til etteretning

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •