Hvilke HT paret med NAD C352?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 19 av 19
    Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hvilke HT paret med NAD C352?

Som tittelen sier, er jeg interessert i å vite hvilke høyttalere DU hadde foretrukket å satt i kombinasjon med en NAD C352!

Let's get it aawn! :P

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel ta utgangspunkt i mitt anlegg, og da har jeg funnet fram til Proson Reality 63 mkII, og det funker utmerket! Men jeg kunne gjerne hatt litt mer effekt uten at det hadde gjort noen skade.
    Hvis jeg skal beskrive lyden så vil jeg beskrive den som behagelig, åpen og rå.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig så hadde ikke proson havnet i stua mi om jeg hadde fått penger, men hver sin smak Men er bra sikker på at et par Dali Concept 6 hadde fått rockefoten i action hos deg med en c352. Det er en god kombo imho.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg har tenkt på den kombinasjonen, da jeg hadde en cambridge amp og cd-spiller sammen med concept 6 på test en gang! Men det ble rett og slett for tamt, så da kjørte jeg nad og cv i stedet.. :P

Så i ettertid har jeg tenkt at det kanskje hadde vært bedre å holdt igjen concept 6 og kjøpt inn nad'n og bare driti i cv!

Men den gang ei, og det kan jeg vel sikkert bare angre på nå!

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Personlig så hadde ikke proson havnet i stua mi om jeg hadde fått penger, men hver sin smak Men er bra sikker på at et par Dali Concept 6 hadde fått rockefoten i action hos deg med en c352. Det er en god kombo imho.
    Helt ærlig så er Reality mkII serien den ENESTE serien til Proson som er å samle på(eller for den saks skyld; høre på). Hørte Concept 6 + C352, men det hadde ikke trøkket etter min mening.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har tenkt i retning dynavoice m65 eller lignende.. Men proson har jeg liksom ikke vurdert, da jeg aldri har falt for noen av dem! Men om du er storfornøyd så kanskje det hadde vært noe å testa, eller iaff vært et sted og hørt litt på!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som sagt hver sin smak, det jeg har hørt av proson har ikke appelert til min smak, kjørte nad c340 +c6 tidligere og den hadde både trykk i bunn samt en topp som heller ikke var å forakte. men for kun bunnslammet sin del så er vel kanskje proson en bedre aktør.

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pahf
    Som sagt hver sin smak, det jeg har hørt av proson har ikke appelert til min smak, kjørte nad c340 +c6 tidligere og den hadde både trykk i bunn samt en topp som heller ikke var å forakte. men for kun bunnslammet sin del så er vel kanskje proson en bedre aktør.
    tror ikke du finner en høyttaler som koster 2200 kr og gir det samme...

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er vi vel off topic ift til hva trådstarter er ute etter, men for 2200,- så hadde jeg helt klart valgt noe helt annet men for 10 årsiden da var cv/proson top notch ja.

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Men som sagt så blir det litt off topic, men for å komme på topic igjen, så kan jeg på det varmeste anbefale B&W til C352! Hørte noen stativ høytalere av B&W og det var detaljert og veldefinert, men en smule nøytralt.

Edit: R*va formulert

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nøytralt lydbilde er vel ikke helt det jeg ser etter.. Fylde og varme er stikkord jeg satser på egentlig!

Dynamikk og grei respons "der nede" er liksom ting jeg er nødt til å ha når jeg hører på musikk, men jeg må ha noe som har et bredere og dypere lydbilde enn det CV'ene gir meg nå føler jeg..

Budsjettet er nok for øyeblikket ganske så snevert, så jeg vil tro jeg venter med kjøpet, men jeg setter enormt pris på forslag jeg vellykket kan pare med NAD'n min!

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med å teste et par dynavoice da? evnt lete etter klipsch på markdet, vet ikke helt hvordan de er med nad, men det får du sikkert svar på

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jo, har meget lyst til å teste ut dynavoice! Er jo så mange som skryter deres høyttalere opp i skyene, så noe må det da ligge i det!

F6 synes jeg ser helt for j*vlige ut, så det blir vel eventuelt m65! Noe større så må jeg vel ha en større forsterker, for jeg vil tro den blir litt klam om den skal guffe på noe større.. :P

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror m65 vil passe ypperlig med nad c352.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om du hadde hatt valget mellom ett par brukte Dali 606 eller å kjøpe Dynavoice M65, hva hadde du sagt eller gjort da? Hehe!

Jeg har ett par ødelagte Dali 606, men får ikke gjort stort med dem uten å koste på mange penger.. Så har sett ann muligheten til å handle brukt fra en. Hvordan tror du dette vil stille seg i sammenligning med Dynavoice sitt produkt?

Lydmessig, kvalitetsmessig?

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vel, jeg er ingen fan av dali blue serien. de er alt for mørke og lite detaljert for min smak. Så jeg hadde hellet mot dynavoice, men dette er en smakssak,

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, det er klart..

Det har seg bare sånn at jeg husker lyden fra 606 som vidunderlig! Hehe! Men det er nok litt for lenge siden jeg har hørt disse til at jeg egentlig kan uttale meg..

Men, hva skjer med at sort m65 er dyrere enn den stygge calvados-utgaven på komplett? På surround.no er prisen like høy, men calvados'n ligger da 500,- under på komplett.no i forhold.. Er det noen logisk grunn til dette?

Active da90el sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    348
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Keltern
    Ja, det er klart..

Det har seg bare sånn at jeg husker lyden fra 606 som vidunderlig! Hehe! Men det er nok litt for lenge siden jeg har hørt disse til at jeg egentlig kan uttale meg..

Men, hva skjer med at sort m65 er dyrere enn den stygge calvados-utgaven på komplett? På surround.no er prisen like høy, men calvados'n ligger da 500,- under på komplett.no i forhold.. Er det noen logisk grunn til dette?
    Komplett. no setter pris i forhold til hva de får varen inn for, så jeg vil anta at calvados koster mindre å produsere.

Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, kan se slik ut..

Kan være at jeg tar feil her nå, men etter det jeg har sett, så er folk flest (av de som vil ha tak i disse høyttalerne) ute etter calvados! Så ut i fra det, så synes jeg også det er litt rart..

Men men, det får så være.. Sort og dark cherry er jo uendelig mye finere! Og billige høyttalere er de jo uansett!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •