Bedre lyd takk!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 16 av 16
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bedre lyd takk!

Siden jeg er ganske så fersk i dette gamet så trenger jeg litt ekspertråd.

Jeg har bygd meg et kinorom på 16m2, og trenger sårt litt mer futt i lydanlegget. Jeg var så "dum" at jeg for noen år siden kjøpte en elkjøp-pakke med en 5.1 Dantax høyttalerpakke med 12" sub. Dette låt greit nok i stua mi, men nå som jeg har bygd meg eget rom blir dette for "papiraktig". Reciveren som fulgte med pakka var en liten pioneersak, som jeg nå har byttet ut med en HK AVR340. Lyden ble bedre uten tvil, men jeg er mer enn klar for å legge i 10-15.000,- i høyttalere for å oppnå bedre lyd.

Er det noen som har noen gode forslag å komme med?

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stötter forslaget om SVS-pakken. En kamerat har denne pakken og det trökker skikkelig i hans loftstue!
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, interessant. Har ikke sett denne pakken før. Ser veldig bra ut for mitt fremtidige bytte av anlegg. Mangler bare finansiering

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Her er en grei pakke til ditt budsjett.

DALI Concept 6 Høyttalersystem

På et 16kvm rom bør dette gjøre en bra jobb i forhold til dantax

L-Sound pakken ville eg absolutt vurdert også, pluss du bør se på Klipsch også som får mangen godord til hjemmekino.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for kjappe svar, og jada jeg har vært innom Lsound og sikla på SVS-pakka; SVS SBS-01 System 7.1.

Jeg er bare litt skeptisk til "små" fronthøyttalere, men ser jo at SVS scorer høyt på alt av tester så da er det sikkert mer enn bra nok for mitt bruk. Klarer Harmon Kardon AVR340 å drifte dette brukbart tro?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av runjarr
    Takker for kjappe svar, og jada jeg har vært innom Lsound og sikla på SVS-pakka; SVS SBS-01 System 7.1.

Jeg er bare litt skeptisk til "små" fronthøyttalere, men ser jo at SVS scorer høyt på alt av tester så da er det sikkert mer enn bra nok for mitt bruk. Klarer Harmon Kardon AVR340 å drifte dette brukbart tro?
    Spesielt til film er denne pakken meget bra. Min kamerat kjörer en Denon AVR-3806 på denne pakken og det fungerer utmerket. Ingen problem å få så mye trökk at både gulv og stoler rister og beveger på seg. Jeg kjenner ikke til H/K'en, så det må noen andre svare på.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate kfh74 sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    1,001
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvordan er rommet ditt, rektangulert eller kvadratisk?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det er ca. 3,4 x 4,6 - takhøyde 2.15

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal det brukes til musikk også?

Skal du legge 10-15k i fronter eller komplett surround?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Skal det brukes til musikk også?

Skal du legge 10-15k i fronter eller komplett surround?
    I utgangspunktet kun film, la oss si 90/10 film/musikk

Jeg hadde tenkt meg komplett surround for max 15k

Active sjefern sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    494
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er jo svs-pakka noe av det beste du kan skaffe deg til den prisen

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    6
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har finlest SVS-trådene på forumet her, og SVS SBS-01 pakka er nok noe for meg. Om jeg kjøper 5.1-pakka med PB12-NSD - og allikevel syns at det blir for spedt med så små fronter, så kan jeg på sikt gå over til 7.1 ved å flytte fronthøytallerne bakover og erstatte disse med noe større der framme. Kanskje Dali Concept 6 eller 8?

Jeg var også innom Hificenter Drammen og her fikk jeg tilbud på følgende komponenter; JBLE80, E20, EC25 og E150P til 12.000,- Noen med erfaringer på disse kontra SVS?

Forøvrig har jeg en Proson-vennlig kamerat som skryter hemningsløst av Proson R63 MKII. Men da føler jeg at jeg like godt kan beholde Dantax'ene mine?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har finlest SVS-trådene på forumet her, og SVS SBS-01 pakka er nok noe for meg. Om jeg kjøper 5.1-pakka med PB12-NSD - og allikevel syns at det blir for spedt med så små fronter, så kan jeg på sikt gå over til 7.1 ved å flytte fronthøytallerne bakover og erstatte disse med noe større der framme. Kanskje Dali Concept 6 eller 8?

Jeg var også innom Hificenter Drammen og her fikk jeg tilbud på følgende komponenter; JBLE80, E20, EC25 og E150P til 12.000,- Noen med erfaringer på disse kontra SVS?

Forøvrig har jeg en Proson-vennlig kamerat som skryter hemningsløst av Proson R63 MKII. Men da føler jeg at jeg like godt kan beholde Dantax'ene mine?
    Tror du skal holde deg til SVS planen. Tror ikke på noen måte at den JBL pakken blir like bra til film. Og så kan du, som du sier evt. bytte til andre høytalere foran om behovet melder seg, men det tror jeg ikke det gjør med det første.
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har finlest SVS-trådene på forumet her, og SVS SBS-01 pakka er nok noe for meg. Om jeg kjøper 5.1-pakka med PB12-NSD - og allikevel syns at det blir for spedt med så små fronter, så kan jeg på sikt gå over til 7.1 ved å flytte fronthøytallerne bakover og erstatte disse med noe større der framme.
    Et alternativ er jo å kjøpe 3 stykk av senterhøyttaleren og bruke dem i fronten, og SVS lanserer snart en ny høyttalerserie, MTS, hakket større enn STS, og der mener jeg frontene skal være gulvstående.

Ellers ble det nettopp lagt ut en masse Klipsch på avtorget, og heldigvis for deg bor kjøperen som foretrekker lokale kjøpere på østlandet han også...
    Vel verdt en titt!

Active teoh sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    328
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ville ikke spedd på med dali som fronter hvis du skulle finne på utvide men. Det finner du vel fort ut av når/hvis den tiden kommer. Ville ihvertfall anbefalt noe som ikke spilte så "pyntelig og pent", og lagt pengene i noe litt mer rocka

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •