Edit: Nye høyttalere på plass. Dali Concept og Ikon

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 1 av 2 1 2 SisteSiste
Viser resultater 1 til 20 av 25
    Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Edit: Nye høyttalere på plass. Dali Concept og Ikon

Jeg har nå bestemt meg for at jeg skal ha meg nye høyttalere rimelig kvikt. Fra før har jeg en Pioneer VSX-916 og en Velodyne CHT-10, og skal om nødvendig kjøpe et effekttrinn til fronthøyttalere ved en senere anledning.

Budsjettet mitt er på 8-12k, pluss kabler.

Ellers må høyttalerene passe til rock, heavy, blues osv, med hovedvekt på rock...
    Foreløpig har jeg ikke gått rundt og hørt på alternativene, men i morgen skal jeg en tur til Trondheim, og har da mulighet til å innom HIFI-Klubben og HIFI-centerkjeden.
    Jeg innbiller meg at det er Dali som vil passe meg best, ettersom jeg har ønsket meg det i årevis, og har da tenkt på Concept 8, Concept 2 og Concept CT, evt. Ikon-senter...

Synspunkter? Evt. andre alternativer jeg bør se/høre på?

(Ang. effekttrinn så går jeg ut ifra at NAD c272 eller c372 vil være gode valg. Kanskje helst c372 med tanke på musikk... MEN det blir en annen gang)
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    122
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er absolutt ingen ekspert, men vil bare si at jeg kjøpte meg Concept 6 for 3 dager siden og er veldig godt fornøyd med dem. Lurte på C8 også, men min AVR-1706 er litt for slapp til å drive dem så landet på C6. Dersom din forsterker er kraftig nok vil du sansynligvis få kongelyd med C8, testet dem med en 85W NAD forsterker på Hifi-klubben og det var smooth!

Kjør på!

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer nok til å kjøpe en stereoforsterker for å drive frontene etter hvert, så jeg kommer i alle fall til å velge concept 8 før concept 6. Men jeg skal nok høre på begge deler først
    Samsung UE55F8005 | Pioneer SC-LX72 | Oppo BDP-103 | Dali Mentor 8 / Mentor Vokal / Concept 1 | Velodyne CHT-10
    Xbox One | aune X1 dac | AKG Q701 | Philips Fidelio X1 | Turtle Beach Stealth 500X | Sennheiser Momentum on-ear | Harmony Ultimate

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Klipsch skal være sinnsykt bra på rock og lignende. Spiller høyt og med mye trøkk samtidig som det låter fint.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da må jeg vel vurdere dem også Hvem er det som selger Klipsch?
    Noen i Trondheim?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet bare om Stereofil - Butikken for stereo og hjemmekinoelskere i Grensen 9!
    Men var det 8-12000 for front, bak og senter høyttalere?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8-12k for front, senter og bak som var planen ja.
    Tror ikke jeg skal til Oslo før etter påske, så da blir nok Stereofil utelukket uansett...

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    www.tonart.no har klipsch i Trondheim.

RF-82 ville vel vært knall for din del, dette er lettdrevne HTer også.

Intermediate atle99 sin avatar
    Medlem siden
    May 2004
    Poster
    921
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg kan annbefale rf-82. De spiller tøft på rock. De trenger ikke så mye forsterker heller. Prøv med den du har først, Skal du ha det beste ut av dem må du nok ha ett effektrinn.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ah, takker
    Så kjekt at de er så samlet i Tr.heim. Men med RF-82 i kombinasjon med senter og bak-høyttalere så ryker budsjettet mitt med 4-5k. RF-62 vil nok passe bedre prismessig, men de er sikkert litt svakere?

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Budsjetter er til for å overskrides, bare se på politikerene:-?

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er jeg ikke så begeistret for politikere, så jeg trenger ikke følge deres eksempel
    Og budsjettet mitt er ikke til å rikke... I allefall ikke mye

Active Lokie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    424
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Apollyon
    Og budsjettet mitt er ikke til å rikke... I allefall ikke mye
    En kommende politiker? :lol:

Er d noe du vil ha så er d greit å ligge ut litt ekstra, d blir nok en del mer trøkk i RF82 fremfor RF62.

Prisforskjellen er ikkje større en at du kommer til å irretere deg grønn seinere hvis du går for RF62 mens du egentlig hadde lyst på RF82.

Uansett du må nå ha deg en tur å lytte først.

Lykke til

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lytting må til uansett, så vi får se

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vært og spørre etter pris hos BM audio
    Virker og og kunne gi gode priser.
    Noe jeg merket etter jeg hadde kjøpt nye klipsch høytalere :-/

Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet hva Klipsch RF 82 koster ca? Har selv vurdert disse hvis jeg får lærlingeplass til neste år, og da skal jeg invistere i nye høyttalere. Har en nad c372 akkurat nå, så hvordan vil nad fungere sammen med disse ht? Har hørt at de ikke passer så godt sammen, men det kan jo bare være rykter for alt jeg vet. Tenker også en del på patos, om kansje de er like bra. Hører hovedsaklig på rock og ellers litt forskjellig, men mest går det i alt fra lett rock til litt metall.

Edit: Ser at RF 83 har tre 8". Dette må jo trøkke bra. Noen som vet hva disse koster også, bare så jeg vet det.

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    RF 82 koster 9995,-

EDIT: RF 83 koster 25k

Newcomer DCM_Brian sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    128
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hehe, ok. Rf 83 er herved uaktuelt grunnet pris. Men RF 82 kan jeg kansje vurdere å se nærmere på. Noen som vet hvordan disse spiller sammen med nad? Bør jeg gå for noen andre høyttalere til den forsterkeren istedet? patos? psb?

Intermediate JanThomas sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    902
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    tror ikke klipsch og nad passer bra sammen, har klipsch selv å disse er ganske skarpe i toppen, det er også nad:\ men derimot patos kan passe bedre sammen med nad enn klipsch...

Active
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg bestilt meg høyttalere, de var ikke på lager i går... Det ble Dali likevel
    Samboeren likte uansett ikke utseende på Klipsch, så jeg har ikke hørt på dem...

Side 1 av 2 1 2 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •