Modifisering av Klipsch RF-3, eller ganske enkelt bytte til RF-5?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Modifisering av Klipsch RF-3, eller ganske enkelt bytte til RF-5?

Sitter her med et massivt problem, og jeg kan allerede nå se tusenlappene fly langt inn i fremtiden. Har oppgradert stereolyden ganske kraftig i heimen, og ja, jeg er meget fornøyd med resultatet, nesten litt småsjokkert over hvor bra det har blitt faktisk. Har hørt mang et anlegg til mange ganger hva jeg har betalt, og de har ikke akkurat kilt meg hverken på pungen eller i ryggmargen.
    Men oppgraderingsspøkelset går gjennom veggene som aldri før, for nå har jeg med en relativt liten investering løftet stereolyden til et nivå jeg knapt anså som realistisk tidligere, og da må man jo lure på hva som skal til for å gjøre det enda litegrann bedre...eller MYE bedre for del del

Har siden like før jul hatt et par Klipsch RF-3 MkI i hus, og herre meg, den er et fyrverkeri, men så lager/lagde Klipsch en liten sak de liker å kalle RF-5.
    Må innrømme jeg har urene tanker om denne når jeg har lagt meg og er alene, men nå har jeg begynt å lure litt, for vil det være den helt store forbedringen?
    Ut i fra tekniske data fra Klipsch sine hjemmesider er det eneste som skiller dem at RF-5 har større horn, litt andre mål(men faktisk en liter mindre kabinettvolum) og jeg antar litt andre delefilter og interne kabler.

And that's it! Basselementene er de samme, vekta skiller to usle kilo og jeg leser til stadighet på forum at RF-3 er en bedre enn "arvtakeren" RF-35, så uten å ha hørt et par innspillte RF-5 må jeg si det virker som at det er den som er nærmest.

Så har noen en idè om det er verdt utlegget å oppgradere til RF-5, eller finnes noen hemmelige triks for å tyne de siste millimetrene ut av RF-3?
    Eeeeeller kanske jeg bare skal kjøpe meg rørforsterker og holde kjeft...

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hornet er helt sikkert ikke bare "større", men et mer påkostet kompresjons element.
    de selger fortsatt rf5, til 16.995,-. det burde være en grunn til det

Newcomer suprmann sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    198
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    de selger fortsatt rf5, til 16.995,-. det burde være en grunn til det
    RF-5 og RF-7 produseres visstnok fortsatt pga. høy etterspørsel. Sier en del om hva som bor i de høyttalerne, selv etter glimrende review av den nye serien.

Personlig ville jeg forøkt å få til et hjemlån av RF-5 for direkte sammenligning mot RF-3. Om det kun er marginale forskjeller, så er det en vurdering man må ta om det er verdt å punge ut mellomlegget...

Intermediate kakehode sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    1,191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får lett tak i RF-5 fra Tyskland og USA for godt under 10000...
    Men så var da spørsmålet var om det var muligheter for å oppgradere RF-3 på noe vis, skal jeg legge ut 17000 på nye RF-5 her i Norge kan jeg jo like godt kjøpe rørforsterker, DAC, for en gangs skyld ta meg ein tur på byen og ende opp med bedre resultat enn RF-5 tilkoblet hva som står i heimen av komponenter for øyeblikket.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •