Bytte ut Dali 8008 med Dynavoice???

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 18 av 18
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bytte ut Dali 8008 med Dynavoice???

Hei!

Har sett at de skryter veldig av Dynavoice høyttalerene og stiller derfor spørsmålet:

Vil det være en opptur å bytte ut Dali blue 8008 med Dynavoice challenger M-85 evt. Dynavoice Definition DF-5???

Intermediate magnuswb sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,695
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor i all verden vil du det? 8008 er jo knall høytalere. Nå har ikke jeg hørt så mye dynavoice, men jeg er uansett skeptisk til ditt mulige valg... :-? men mulig jeg tar feil her. Er jo en real prisforskjell da. 3500 vs. 8000 kr

Intermediate marius_arnesen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    635
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av scooby doo
    Hei!

Har sett at de skryter veldig av Dynavoice høyttalerene og stiller derfor spørsmålet:

Vil det være en opptur å bytte ut Dali blue 8008 med Dynavoice challenger M-85 evt. Dynavoice Definition DF-5???
    Dynavoice spiller bra _TIL PRISEN_:razz: men ikke like bra som en høyttaler til 8000kr, har Dynavoice selv, og skulle mye heller hatt dali 8008.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viktig info for mange dette.
    Når Dynavoice ha fått toppscore i tester, betyr ikke det at de er bedre enn alle andre høyttalere, men best til prisen.

Jeg selv har hatt Dali 8008, og likte de ikke, men tror vel neppe at høyttalere til under halve prisen er noe bedre, totalt sett.
    Er man villig til å droppe bassen, for å få en bedre diskant, oppløsning, holografi etc, kan nok små stativhøyttalere konkurrere ut 8008 på enkelte felt. Men det er en annen sak.

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Annbefaler deg å kjøpe deg et par hos en butikk du kan levere de tilbake til om du ikke er fornøyd. Nettbutikker gir f.eks 14dagers angrefrist men du må regne med å betale frakta begge veier.

Jeg liker personlig ikke nyere blue serie men har heller ikke hørt Dynavoice i aksjon så tør ikke uttale meg så mye på det feltet.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjønner ikke det med halve prisen??? Kjøpte disse på HiFi klubben for et år siden, og da kostet de 4995,- Og M-85 koster jo ca. 4000, derfor trodde jeg disse lå i samme prisområde. Jeg ville egentlig bare høre evt. erfaringer og meninger om disse høyttalerene. De skulle jo sammenlignes med langt dyrere høyttalere, om jeg har forstått testene som har vært.

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    3500 fra surround.no. kjøp de, viss de ikke er bedre enn 8008 har du iallefall mye bedre bakhøyttalere enn proson microstativer

Intermediate Revox sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    4,206
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tror jeg setter pengene mine på Dynavoice i den duellen der egentlig. Lykke til uansett valget du tar

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av einis
    3500 fra surround.no. kjøp de, viss de ikke er bedre enn 8008 har du iallefall mye bedre bakhøyttalere enn proson microstativer
    M-85- 3990 kr. på surround. Litt vanskelig å slenge disse opp på bakveggen da:-) Grunnen til Proson bakhøyttalere bak er at de hadde den fysiske størrelsen jeg var ute etter, og at prisen, for meg, var fornuftig.

Active MPX sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    343
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Personlig ville jeg vel ihvertfall ha prøvd dynavoicene. Når jeg flytter til sommeren skal ihvertfall jeg kjøpe meg fullt dynavoice df sett med en svs sub. Tror det kan bli meget bra. Hvis du ikke liker dynavoicene er det jo bare som sagt å bruke angreretten.

Newcomer xoop sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    231
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som tidligere eier av 8008 og noen Dynavoice høyttalere er jeg ikke i tvil. Dynavoice (samtlige) har både bedre mellomtone og diskant enn dali 8008. Til og med Dali concept spiller riktigere "Hifi" enn Dali blå serie.

Expert pahf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    5,908
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror faktisk jeg ville satt en knapp på Dynavoice der, men det har mye med å gjøre at 8008 og dens serie har gjort blue serien til dali til skamme. Syns det er fryktelig mye grums og lite detaljer i de nye blue seriene IMO.

Active
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    364
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på det samme.. Har Jamo D590 nå, og vurderer å bytte dem ut med Dynavoice Definition. Noen synspunkter på det ? Mister jo en del bass, vil jeg tro, men har skikkelig lyst til å teste den bånddiskanten!

Active hackpacker sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    360
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av xoop
    Som tidligere eier av 8008 og noen Dynavoice høyttalere er jeg ikke i tvil. Dynavoice (samtlige) har både bedre mellomtone og diskant enn dali 8008. Til og med Dali concept spiller riktigere "Hifi" enn Dali blå serie.
    Vet ikke om jeg er helt enig her. Jeg har både Concept og Blue hjemme, og syntes at Blue gir en mye fyldigere lyd enn Concept, som jeg syntes er lysere og litt mer hissig i diskanten. Har og hørt på M-65, jeg tror jeg ville behold Daliene dine, men det er jo hver sin smak. Etter min mening får du gjerne "mer lyd" ut av m-65'en, Er vel og litt lettere å drive, men tror Daliene går en mer fyldig og behagelig lyd.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2005
    Poster
    130
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg og er litt usikker på om concept serien er noe særlig "bedre" enn blue serien. Byttet nemlig ut concept center med blue centeren, og synes det ga et lite løft.

Takker for alle innspill. Har funnet ut at jeg kommer til å drøye med nye høyttalere en stund, og heller kanskje putter i noen xtra kroner senere for noen litt dyrere høyttalere. Synes Ikon høyttalerene til dali virker greie. Har nettopp hørt disse hos en kamerat, og må si at de , i mine ører, hørtes meget bra ut. Kanskje det dukker opp noen IKON 6 på bruktmarkedet:-)

Newcomer bele sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    163
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har akkurat bestilt meg Dynavoice Challenger M-65, de skal erstatte Dali
    AXS-8000 høyttalerene mine. Håper å få litt bedre lyd, bedre i den forstand
    ikke høyere, men bedre! (visst noen forsto den).

Jeg har troen på Dynavoice! :-)

Intermediate Keltern sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Poster
    559
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, har virkelig fått opp øya mine for høyttalerne deres jeg også! Kommer til å bytte ut CV'ene mine om noen måneder (mest sannsynlig), og da kommer nok dynavoice til å være ganske så aktuelt!

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2007
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det første anlegget jeg hadde, var noen radionette høyttalere på en kenwood surround reciever. høyttalerne spillte lite detaljert og med veldig mye grums. så bytta jeg ut kenwooden med en Thule Spirit IA100 og jeg skal si den fikk frem mye bedre lyd i de stakkarslige høyttalerene

Ut i fra det, så vil jeg tro at forstærkeren du bruker vil ha mye og si for hvordan lyden blir

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •