Stativ vs. gulvhøyttaler, og hva skal jeg velge. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 32 av 32
    Intermediate Herminator sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Gammel tråd, men velger å skriver her i stede for å starte en ny.

Har sett flere ganger at folk her inne sier man får bedre lyd med rimelige stativhøyttalere enn rimelige gulvhøyttalere. Er vel ogfte i 2000-5000kr klassen dette har blitt nevnt.

Min erfaring er heller motsatt, jeg har Dynavoice F6 og M65 gulvhøyttalere og Proson 51RR, Klipsch B3 og Dynavoice S-4 som stativhøyttalere.

klipsch og Proson har best diskant, men hvor er bassen? Jeg syns nå musikk blir litt kjedelig uten bass, noe som det er en del av på M65.

M65 koster 2k hos forhandler, mens Klipsch B3 koster 3k. Aldri om jeg bytter ut mine M65 mot disse klipsch b3 som jeg har, selv om klipsch har mye bedre diskant.

Jaja, man kan sikkert få grei bass i stativhøyttalere og klipsch b3 har jo 6,5" element og som jeg har fortsått det så skal ikke klipsh heller ha den dårligste bassen. Uansett av gjeldene fysiske lover så får man ikke like mye dypbass fra stativhøyttalere som av gulvhøyttalere med flere ganger mere volum og membran areal.

Bare en liten utblåsning Ikke misforstå, klipsch'ene spille bra de, men kommer ikke i nærheten av m65 på bass og mellomtone.

Har brukt samtlige høyttalere på trends 10.1 og cambridge 540r. Noen også på t-amp og teac Al700. Må også si at jeg opplever langt større forskjell mellom høyttalere enn forsterker. Kanskje bare tilfeldig at forsterkerene mine ikke skiller seg så veldig fra hverandre?

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror de Klipschene er labre saker. Leste en test for en stund siden, og de kom ikke godt ut.

Er nok ikke mye representativt for stativ-høytalere.

AudioEnz - Five bookshelf loudspeakers

Noen stativere jeg veldig gjerne ville hørt er de derre piP som svenske I. Øhman lager.

Les gjerne om de på faktisk.se
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Iflg fidelity så er jo klipsch b3 ett kupp til prisen, mener å huske at anmelder mente det var noe av det beste stativhøyttalerene under 10k.

Grunn til at jeg havnet på de er jo fordi jeg skulle bruke de med trendsen som har begrenset effekt.

EDIT: må også nevne at jeg føler de blir bedre jo mer jeg spiller på de. Kjøpte de brukt, men vet ikke hvor mye de var spilt på. Leser også at klipsch ofte trenger svært lang innspillingstid? Uansett så kan det jo bare være at jeg venner meg til lyden...

Expert Mr_Spock sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Sted
    Sandefjord
    Poster
    5,472
    Takk & like
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan vel også være mye smak og behag ute å går der? Hører det spesielt med Klipsch at det sjelden er noen mellomting, enten er man frelst eller også passer det ikke.
    Yamaha CX-A5100 & RX-A1030 . Vincent SP-993 . Rotel RMB-1565 . Anti-Mode 8033 Cinema
    Atmos 7.1.4 . Infinity Kappa 600, Kappa Center, Kappa 200, Kappa Surround, Kappa Sub
    Epson EH-TW2900 . Dreamscreen V2 DynaGrey 106" . DarbeeVision Darblet

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, er det inntrykket jeg har fått også. Er foreløpig ikke frelst, men har tenkt å prøve noen klipsch gulvstående før jeg bestemmer meg.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    37
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Nytt stereo innkjøp

Har nå vært mye rundt på nettet samt hificenteret\klubben mm. i søket etter stereo anlegg i prisklassen 20-30.000, til primært techno\rock\metal musikk i prioritert rekkefølge. Prisgruppen er bare satt med maksgrense på 30.000, da jeg tenker at man ev senere kan ev oppgradere skulle man bli en ny frelst audiofil.. ( For opptil 30lapper burde man vel kunne få noe som rocker stua på 25km2? ) Tar imot alle forslag på høyttalere, forsterker og kabling med åpne armer!

Det skal nevnes at jeg har hørt så altfor lite oppsett bortsett ifra; JBL L-890 sammen med HK 970 & Hegel H200 på hificenteret..

Intermediate kftosberg sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,660
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er en høytaler som oppfyller kravene dine. + litt til.
    Den låter helt fantastisk
    Stativ | Høyttalere | Soundgarden

Må bare oppleves
    Kjøper du i tilegg stand1 eller stand 4 som er DynAudio sine egene High End høytaler stativ, så blir det seende riktig så lekkert ut.

Lykke til

Intermediate HansMarius sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    1,210
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Som ktfosberg sier; dette er meget bra stativkandidater! Krever dog en del effekt for å komme til sin rett, men det gjelder jo alle høyttalere egentlig... Det er bare så mye mer "synlig" på stativhøyttalere...

Expert cybervision_ sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    5,673
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da ville jeg (som vanlig) sett på f.eks. GS20 som går for 10 lapper ofte på brukten. Meget komplette høyttalere.

Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,000
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis en skal ha noe som rocker stua skikkelig så vil en vel komme lengre med gulvhøyttalere tror jeg?

Er vel ikke mange stativhøyttalere som spiller relativt flatt ned til 30-40 hz`?

Intermediate xanakor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,305
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    kanskje xtz med et skikkelig kraftverk?

XTZ 99.36

mvh
    stian

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    3
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Mr_Spock
    Tror de Klipschene er labre saker. Leste en test for en stund siden, og de kom ikke godt ut.

Er nok ikke mye representativt for stativ-høytalere.

AudioEnz - Five bookshelf loudspeakers

Noen stativere jeg veldig gjerne ville hørt er de derre piP som svenske I. Øhman lager.

Les gjerne om de på faktisk.se
    Om du kommer förbi Bergen (Os) någon gång så har jag ett par piP som du kan få lyssna på.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •