Flathøytalere (15k - 25k), hva er verd å satse på?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Flathøytalere (15k - 25k), hva er verd å satse på?

hei, nå er det lenge siden, men i mellomtiden har jeg hatt Het komplett Klipsch 5.1 høytaler system, men med SVS SUB. Har funket helt rått, kjørt det på en Harman//Kardon 7.1 forsterker hvor jeg brokoblet det om til 5.1. Ga frontene mer kraft.

Men nå skal jeg flytte til et mindre hus, hvor stua ikke er den største. Og da må jeg bytte ut Klipsch'ene med Flat høytalere.

Noe som kan komme med noen forslag til gode Flat høytalere?
    Trenger ikke akuratt være det billigste, men heller ikke det dyreste. mellom 15 000 - 20 000 for Stereo. Starter med det.
    Jeg beholder SUB'en og Forsterkeren.

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må de være helt flate slik at de kan henges på vegg? Hvis ikke, kan disse slanke fra B&W være et godt alternativ:
    B&W XT4 Høyttalere

Kjenner ikke noe særlig til helt flate vegg høyttalere. Inntrykk av at de stort sett låter dårlig. Har hørt noen B&W på klubben og de låt ikke bra. Noen Mirage som jeg derimot hørte så vidt en gang, låt overraskende bra.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Jeg hadde utvilsomt vurdert innbygning i stedet for. Veggen fungerer faktisk overraskende godt som "høyttalere" gitt at du isolerer litt rundt selve elementet. Klipsch er jo kongene på innbygning da, og selve installasjonsjobben skal visstnok være enkel som bare det.

...som du kanskje forstår vurderer jeg selv Klipsch innbygningshøyttalere i disse dager...

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    179
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Jeg hadde utvilsomt vurdert innbygning i stedet for. Veggen fungerer faktisk overraskende godt som "høyttalere" gitt at du isolerer litt rundt selve elementet. Klipsch er jo kongene på innbygning da, og selve installasjonsjobben skal visstnok være enkel som bare det.

...som du kanskje forstår vurderer jeg selv Klipsch innbygningshøyttalere i disse dager...
    Saken er den at jeg ikke kan begynne på et slikt prosjekt, pga. at dette er et hus jeg skal leie under utdannelsen sannen med en kamerat, og da kan jeg nesten ikke begynne å hogge i veggene. Hadde det vert mulig ville jeg hoppet på den løsningen med en gang!

Og en ting til, de trenger ikke nødvendigvis å kunne henge på veggen, men de MÅ ta ganske mye mindre plass enn Klipsch'ene mine. RF-63
    De må være tynnere liksom.

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Og en ting til, det er jo en SVS PB12-Plus/2 SUB jeg har, så de trenger ikke ha den største bassgjengivningen, men en klar og fin lyd i toppen hvertfall.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har selv RVX 54 fra Klipsch (Ca 16000) som fungerer kjempe bra
    kan anbefale disse på det varmeste RVX-54

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ting til mens jeg er så godt i gang her;

Hva med Stativ Høytalere, eller Bokhylle Høytalere. I en kombinasjon med SUB'en min.

Det kunne kansje også vert et alternativ som kunne ha fungert godt sammen, kansje?
    Isåfall, hva bør jeg der satse på?
    (satser på 2.1 system nå i starten, så gjerne noe med ytbyggelses muligheter til 5.1)

Men la det bli andre valget, vil heller ha noe lignende det Rusk31 forteller om. Det er jo Klipsch det også, så det hadde jo ikke vert så dumt.

Hvardan er dynamikken på de når man ser film? Gir de en realistisk gjengivelse?

Intermediate bomholt sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,420
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa
    Og en ting til, det er jo en SVS PB12-Plus/2 SUB jeg har, så de trenger ikke ha den største bassgjengivningen, men en klar og fin lyd i toppen hvertfall.
    Da er B&W XT4 et alternativ du bør skikke på. De fikk kjempe skryt i Lyd&Bilde, men mangler selvfølgelig dybbass.
    Mange gode alternativer når gjelder stativ høyttalere. Ta deg en lytterunde.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    110
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med BW sin FPM serie.. dette er god flate høytalere... og med en SVS burde de gjøre en god jobb!

Newcomer Yawa sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2006
    Poster
    191
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har erfaring med Vienna Acoustics Schönberg?

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Infinity Cascade er en høyttaler som tar liten plass og det finnes også modeller for veggmontering. Denne høyttaleren har fått mye skryt i både Lyd&Bilde, Hemmabio og High Fidelity. Veggversjonen kan sees i min profil.

Detaljerad produktinformation om Infinity Cascade 9

Infinity Cascade 3V - Hitta lägsta pris, omdömen och information om Surround-/ stativhögtalare
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    14
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Yawa
    Men la det bli andre valget, vil heller ha noe lignende det Rusk31 forteller om. Det er jo Klipsch det også, så det hadde jo ikke vert så dumt.

Hvardan er dynamikken på de når man ser film? Gir de en realistisk gjengivelse?
    Er veldig fornøyd med de har en bra dynamikk og veldig realistisk gjengivelse blir bare bedre og bedre for vær film som blir sett. men ut i fra de preferansene jeg hørt på før jeg kjøpte så var det klart RVX jeg likte best . testet også B&W XT4 og da hadde RVX54 en bedre fylde og dynamik.
    jeg var overasket hvor bra det var og er helt enig i det de på sidenen til klipsch
    " Don't let the slim appearance of the RVX-54 fool you. This amazing loudspeaker has a powerful punch that creates anything but thin, wimpy sound. "

Newcomer
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    186
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren

Hva er status Lygren..driver og lurer fælt på hva jeg skal ha av høytalere selv nå...Innbygging er kansje verdt å vurdere ? Så lenge man legger kabler inn i vegg er det vel mulig å bygge inn etter veggen er lukket ?

Thomas

Active Karla sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    359
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0