Dynavoice f6, både som front og bak?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2006
    Poster
    224
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Dynavoice f6, både som front og bak?

Jeg er nybegynner her, bare så det er klart, hvis noen av spørsmålene er teite.

Etter å ha lest mye bra om disse høytalerne så valgte jeg å kjøpe et par i dag. Havnet på Netthandelen hvor jeg fikk tak i et par for 600,- Syns dette var billig så jeg var fornøyd med det.

Men så dukket det opp enda en auksjon på de, og for morroskyld la jeg inn et bud på 400,- Uten at jeg trodde det ville bli vinnerbudet. Der tok jeg feil.
    Så nå sitter jeg her da, med 2 par F-6 til ca 1000,- +frakt. Dette må jo være kjempebra?

Men så kommer spørsmålet. Vil disse fungere fint som front i tilegg som bakhøytalere samtidig? Eller er det slik at fronthøytalerene burde være større enn bakhøytalerene? Har forstått det slik at det er mange som har det. Og de fleste "standard" sett på f.eks elkjøp har også "store" gulvstående høytalere i front, og små satelitter bak.

Pr i dag så kjører jeg 4stk Genexxa Mira 2x6.5" som front og bak.
    Burde jeg forsøke å selge det ene F-6 parret , og bare bruke ett sett som front, og beholde Genexxa Mira`ene som bakhøytalere?

Bruker en vsx-916 til å dra dette, hvis det har noe å si. Sub har jeg ikke for øyeblikket, men det blir en Dali SWA12 straks.

Intermediate Mori sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    2,713
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Prøv for all del med F-6'ene både forann og bak. Jeg tror det vil fungere meget bra.
    Uansett så er det ikke mye å "hente" på å selge et av parene

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har 3 par F6 i mitt 7.1 oppsett, det funker som f..... Kjempe fornøyd med de, jeg deler av på 60 hz, så forsterkeren slipper å streve med de laveste frekvensene. Jeg har også plugget i ene bassporten bak, dett funket best i mitt rom da. Jeg driver de med en Denon 2805, den har krefter nokk til disse.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror du har gjort et kjempe kjøp og bør deffinitivt kjøre begge parene, et som front og et som bak høyttalere.
    Grunnen til at mangen har mindre høyttalere bak ofte er fordi de tar mindre plass, og ofte blir de stående fritt ved siden av sofaen el. og store HT tar for stor plass da. Slik tenker jeg det i alle fall.
    Har du plass så bruke begge

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •