*tråd løst*2 Stk pa bunnkasser 25K

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 12 av 12
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

*tråd løst*2 Stk pa bunnkasser 25K

HEi. jeg lurte på om noen kunne anbefale pa bunnkasser? skal brukes hovedasklig til DJ bruk og jeg har 25 k og velge mellom . har sett på Mackie 1801? noen som har noe å si om disse eller andre og anbefale? kan være aktive og passive men om det er aktive må det være 25K inklusiv forsterker. skal ha 2 bunnkasser og vil helst ha 18"

Intermediate HPL sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mackie har generelt sett god lyd, men du må tenke litt bruksområde.
    De liker seg ikke i store lokaler. Skal du ha i større lokaler, ville jeg anbefalt å sett på Turbosound, JBL eller Renkus Heinz. Til nøds kan du bruke Rufo suber, men de er igjen nær Macike lyd messig. Rufo får du ny i det budskjettet, mens Turbosound, JBL og Renkus bør du se etter brukt.
    Evt kan du jo legge inn bud på noen Turbosound TMS4 fulltonekasser som ligger på finn.no. De har lagt der en stund, og vedkommende er sikkert klar for å selge etterhvert...

Ring også CAC-AVAB evt LLK å hør med dem om de har noe for hånd.

Newcomer ShyFx sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    212
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Cool Eaw Sb-180

Hei! har du hørt på noen bunnkasser før? eventuelt fått demo av noen? min anbefalig er et par enkle EAW SB-180 kasser med en 18" i hver, fåes både som fast innstallasjon eller portable utgaven med handtak på sidene. Disse spiller bra, har spilt med et par sånne før. Mener og huske at prisen var på ca 10.680,-stk
    SB180R

Lyd-Systemer AS fører EAW

Ellers så finnes det mange andre bunnkasser og velge mellom.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har hørt litt forskjellig oppgjennom på rigging osv. men Liker best Mackie til nå også pga trykk i forhold til pris. Hornsubb VS "fremstilt" subb da? forskjell på disse?

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Mackie har generelt sett god lyd, men du må tenke litt bruksområde.
    De liker seg ikke i store lokaler. Skal du ha i større lokaler, ville jeg anbefalt å sett på Turbosound, JBL eller Renkus Heinz. Til nøds kan du bruke Rufo suber, men de er igjen nær Macike lyd messig. Rufo får du ny i det budskjettet, mens Turbosound, JBL og Renkus bør du se etter brukt.
    Evt kan du jo legge inn bud på noen Turbosound TMS4 fulltonekasser som ligger på finn.no. De har lagt der en stund, og vedkommende er sikkert klar for å selge etterhvert...

Ring også CAC-AVAB evt LLK å hør med dem om de har noe for hånd.
    Skal ha subb og ikke fulltone kasse. fulltone kasse er noe jeg allerede har men mangler trykket nedentil

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Fryd1lund
    Har hørt litt forskjellig oppgjennom på rigging osv. men Liker best Mackie til nå også pga trykk i forhold til pris. Hornsubb VS "fremstilt" subb da? forskjell på disse?

Hornsub vs refleks-sub mener du?
    Jeg har montert noen hornsuber på div uteplasser, men det krever plass.
    Dvs. f.eks JBL horn spiller best om de spiller mot en vegg på ca 8-10 meter.
    Turbosound horn er laget for å kunne takle utendørs rigg.
    Hvilke sub du skal gå for, kommer som sagt an på hvilke jobber du skal ta.
    En "generell" sub, kan godt være en reflekskasse, men de krever en del watt om du spiller for mange mennesker i stort lokale.
    Dette er bare mine anbefalinger basert på 9 års erfaring i bransjen.
    Men det viktigste er at du selv liker dem. Det er tross alt du som skal bruke dem, ikke vi.
    På meg høres det ut somom du alt har bestemt deg!

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av HPL
    Hornsub vs refleks-sub mener du?
    Jeg har montert noen hornsuber på div uteplasser, men det krever plass.
    Dvs. f.eks JBL horn spiller best om de spiller mot en vegg på ca 8-10 meter.
    Turbosound horn er laget for å kunne takle utendørs rigg.
    Hvilke sub du skal gå for, kommer som sagt an på hvilke jobber du skal ta.
    En "generell" sub, kan godt være en reflekskasse, men de krever en del watt om du spiller for mange mennesker i stort lokale.
    Dette er bare mine anbefalinger basert på 9 års erfaring i bransjen.
    Men det viktigste er at du selv liker dem. Det er tross alt du som skal bruke dem, ikke vi.
    På meg høres det ut somom du alt har bestemt deg!

Jeg sliter med og finne noen som frister like mye men skal gi noen andre sjangsen. skal til oslo og høre på noen før jeg kjøper. Det jeg har hørt er at hornsubb sprer best og ikke skaper dette "lyd stille området" midt i rommet som vertfall jeg har slitt mye med kan dette stemme?

Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    833
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har spilt som DJ på Pentagon på Voss noen år. Der er(var hvertfall) det hornsub. Rundt gulvet var der fin grom basslyd. i midten var liksom trykket fraværende. Mulig toppene hadde noe av skylden, som de ofte har når du spiller lyd fra fire hjørner. Sentrum på gulvet blir da intens høyt.
    Du klarer aldri å finne noe som vil fungere 100% til alle forskjellige plasser de skal brukes. Det er derfor jeg skriver et par ganger lengre oppe i tråden, hvilke plasser/lokaler/arrangementer subene skal brukes på.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    75
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    dette er jeg klar over så prøver å finne noen som spiller bra i fleste type lokaler

Intermediate C. Alshus sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    3,211
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med JBL-JRX118SP Sub bass m/18" og innebygget forsterker.

Veiledende pris: 6 430 kr eks. mva. Det blir 8037,50 kroner per stk inkl mva.

Mer info på http://www.lydrommet.no/artikkel/pro...r2=230&gr3=231

Active Raven sin avatar
    Medlem siden
    May 2005
    Sted
    Tvedestrand
    Poster
    411
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hornsubber er fine hvis du skal kaste lyden lagt, for en mer allround rigg ville jeg nok valgt bassrefleks bunner.
    Yamaha har jo noen greie 18" bunner CW118V og CW218V ikke er de så dyre heller. Har hørt 15" versjonen av de og de spiller ganske bra.
    For 25k kan du finne mye bra på bruktmakedet. sjekk denne siden: Musikkweb.no >
    Husk at du må ha effekt til disse 18", helst endel av det og.

Intermediate hansam sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    846
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En annen "ulempe" med hornsubber er at de ikke går spesiellt lavt om du ikke har mange. jo flere hornsubber i en cluster desto lavere går de i frekvens.
    Også krever de plass og rom. Om du skal ha et middels/lite annlegg, beregnet på en 50-300 mennesker hadde jeg kjørt på vanlig bassreflex subber, eventuellt 6.orden bandpass kasser. Dette vil fungere bra og er lett å sette opp.

Men som tidligere anntydet, meningene er mange.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •