Focal Sib Cub og Cib Xl

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Focal Sib Cub og Cib Xl

Hei har lenge gått å letet etter et system for stua som har skikkelig WAF og samtidig god lyd. Dro innom Hifi Huset i Bærum og kikket på Focal Sib og Cub.

Kom ut igjen med fullt sett bestående av 2 sib, 3 sib xl og 1 cub samt Hip og Hop ( ja de heter det ) stativer.

Etter div tveaking og oppsett med rk mot pio 915 reciveren min ble det skikkelig trøkk i stua. Jeg får ikke fullrost dette oppsettet. Spiller musikk meget dynamisk og fint og utrolig trøkk til Hjemmekino.

Vil anbefale dette systemet til andre som leter etter et system som skal dekke både design og lydbehov.

Newcomer peram sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    200
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Helt enig. Cub & Sib er utrolig konevennlige. Det var ikke nei i konas munn da vi sjekket designet hos hifi-huset :-)

Jeg hadde med meg en yamaha-reciever utderfra i tillegg...

peram

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Flere her ja

Så bra grattis. Får legge opp litt bilder da. Eller kanskje starte en Sib klubb:-D

Expert AndreWerdenskrieg sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2004
    Poster
    6,368
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurte lenge på disse selv. Meget tøffe og pene høyttalere.
    XTZ 99.26 | Yamaha CX-A5000 | 4 x SEAS L26ROY | Aoda MA-600 | Oppo | Marantz MM8003 | Antimode | LG 65"

Intermediate mattman sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    736
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av mark-focal @ avtalk.co.uk
    Hello folks, I trust everyone had a good xmas and new year (or at least a few days off work )

In order to appear (at least to the casual observer) that I'm doing my job I should bring to your attention some exciting new products.
    First up, the Sib and Co range of designer (and wife) friendly speakers had been given a total makeover, and now comes in a jet black finish. The mix of deep gloss and matt black is truly sexy, and a perfect companion to the latest LCD and Plasma panels. Black is the new black.

The 5.1 package (5 Sib Technic + Cub2 active sub) above retails at £799; the Sib Technic can also be bought as a pair for £239 and the Sib XL midsize AV speaker is £399 a pair.
    Pent!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Svart

De var skikkelig fine. Andre på Hifihuset snakket om at disse kom in på lager denne uka.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei jeg lurer selv på å kjøpe disse selv men har ikke muligheter for å prøve lytte.
    Har hørt på KEF sine egg og syntes at lyden var ok noen som har sammenlignet sib xl mot disse. sib xl går jo en del dypere.
    Hvordan vil dere beskrive diskanten i sib har Panasonik sv-xr58 digital forsterker så jeg trenger noen høytalere med litt mørk klang balanse.

Har System Audio 1250 i et annet rom og jeg syntes at Panasonicen ble litt kald i de øvre tonene.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2006
    Poster
    55
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Sib Xl

Hei Sib XL går vel ikke så dypt men man får ikke tomrommet i forholdet mellomtone og bass så lenge man går for CUB i tillegg. Jeg har ikke hørt KEF sine egg men Andre hos HIFI Huset sa at dette nettop var litt av forskjellen på disse systemene. Mellomtonen blir litt mer borte og bassen spiller ikke helt med. Jeg synes Focalene spiller skikkelig integrert. Du hører ikke bassen som dedikert fra sub men mye mer integrert i frontene.

Lydbildet er vel mer dedikert og mørkere enn det jeg har hørt av andre slike anlegg. Ikke direkte mørkt men oppløst og detaljert er vel riktig tror jeg.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •